Jag uttryckte mig klantigt, och det ber jag om ursäkt för.
En liten detalj, vi är för närvarande ca 65 medlemmar i klubben, många nya medlemmar och nya sporthojsåkare har jag kontakt med via jobbet och många har jag bjudit in till onsdagsåkningarna. Det innebär att en del åksugna kommer finnas på funbike för att åka med oss på onsdagar.
Jag personligen tar gärna en annan samlingsplats på lördagar!
Ang. mitt Sovjetunionska uttalande: Sedan vi grundade klubben har alla inblandade alltid försökt jobba för klubbens bästa, vilket vi kommer fortsätta göra. En styrelse som vår finns faktiskt just för att fatta beslut som ska driva klubben framåt. Som jag tidigare nämnde blir alla inbjudna till årsmöte inför säsongen där större beslut tas, om man då väljer att inte komma och/eller att inte ha en åsikt då, så blir ju beslut tagna i alla fall, tyvärr passar alla beslut inte alla medlemmar.
Beslut kan självklart ändras, men bör nog inte göras så förrän efter en prövoperiod på ett par månader i alla fall.
Vi måste tänka på alla inblandade, inte de 23 som röstat i pollen på olika förslag hittills utan på de 65 som betalt medlemsavgift.
Jedda, du undrade om pollen, man kan läsa en poll på flera sätt:
Om 12st röstat på Aseatorget, 4 på Erikslund och 7 på station i pollen innebär det att:
1) Det är 12st som röstat på Aseatorget.
2) Det är 11st som INTE röstat på Aseatorget i pollen
3) Det är 53st klubbmedlemmar som INTE röstat på Aseatorget.
Hur ska vi i styrelsen tolka den för att det ska passa de flesta?
Ang. avfärd 18:00:
Hur ska vi lösa det för de som slutar jobba runt 18:00-18:15 som är vanliga arbetstider? Många har svårt att hinna med ändå eftersom de slutar runt 19-20:00 vissa veckor.
Stationen har vi haft som samlingsplats i två år - jag tycker inte den är überbra -vad gäller uppslutning i alla fall. Hur många brukar vi vara? 5-12 ungefär va? Ungefär samma folk som åker varje gång va? Om vi räknar högt innebär det ca 15% av klubbens medlemmar. Det tycker jag är unterdåligt.
Nä, bikers, ge detta en chans, det kan bli skit av det, men då har vi åtminstone testat.
Ta det här jag skrivit på rätt sätt nu, jag tycker skitbra om er allihop - det vet ni - men jag vet inte hur fasiken vi ska kunna göra alla 65 nöjda samtidigt.
Jag ställer då en sista fråga;
Är det OK för er att vi testar Funbike som mötesplats under perioden maj-juni-juli för att efter det göra en utvärdering och därefter ta ett nytt beslut?
//Fredda