Tyck till om nya samlingsplatsen på Erikslund

Vilken samlingsplats tycker du är bäst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Linus

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-6R Ninja 95
Jag gillar inte den nya samlingsplatsen vid Funbike på Erikslund.

Vi är ju motorcyklister - vi vill ju synas och höras lite!

Stationen tycker jag är bra! Om det gick att ställa hojen vid Wayne´s Coffee så vore det perfekt!

Nya torget (Aseatorget) utanför glashuset/skrapan/Mc Donalds kanske? Där finns det bra med plats att parkera! 200 m från Stationen.

Vad tycker alla ni andra? tyck till lite nu - jag vill inte Erikslund iallafall!

Last edited:
Rent egoistiskt tänkt så vill jag inte sitta å kuska bort till Erikslund...
Stationen är ju hur bra som helst, det finns plats, det finns folk..

Vad ska vi impa på i Erikslund? 5barnsfamiljer som ska till Billiga Nisse å handla bryr sig knappt.... :rolleyes:
Forza är ju åxå en hojaffär och MB och......

Ne, jag röstar på Station..:nicka

Anledning till byte?

Problemet med att samlas i city var ju att man splittrades så fort vi skulle iväg. Det är svårt att äta kakan och ändå ha den kvar. Ändå så tror jag det skapas ett större mc-intresse bland allmänheten om vi syns. Rösten har således fallit på nya torget. Dit kan jag komma med min trampcykel utan att behöva cykla för långt...... VaLLe, vill du sitta på pakethållaren? :tuttar

Aseatorget röstar jag på !! :tummenupp

Linus skrev:
2093778Vi är ju motorcyklister - vi vill ju synas och höras lite!

Linus skrev:
2094720 Jag hör till dem som har hoj för ÅKA och inte för att putsa, synas och höras...
(från tråden: Från tråden : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114212 )

:va :pannkyss :fyllisar

---

Personligen bryr jag mig inte om var vi träffas, bara det är en konsekvent plats så man slipper bestämma från gång till gång, och som man kan glida förbi "utifall" det finns någon där.
Espresso är en bonus.

Last edited:
Linus skrev:
2093778 Jag gillar inte den nya samlingsplatsen vid Funbike på Erikslund.

Vi är ju motorcyklister - vi vill ju synas och höras lite!

Stationen tycker jag är bra! Om det gick att ställa hojen vid Wayne´s Coffee så vore det perfekt!

Nya torget (Aseatorget) utanför glashuset/skrapan/Mc Donalds kanske? Där finns det bra med plats att parkera! 200 m från Stationen.

Vad tycker alla ni andra? tyck till lite nu - jag vill inte Erikslund iallafall!

JAG tycker att Erisklund är ypperligt för min del! Har jag pronto så är det ju raka spåret för min del, sen är det på "rätt" sidan från stan för en Köpingsbo och slippa kinxa in istan och rödlysen och skit sen får vi bättre plats vid Erikslund, Ok/q8 finns där, sen är det en rätt så bra utgångspunkt vart vi än vill åka, Rytterne, Skerike. Är vi ett 30-tal, så blir det ändå lätt att komma iväg samtliga, utan större probs med rödlysen.

Tjaaaaaaa...Anledningarna till att vi tog ett styrelsebeslut på Erikslund som samlingsplats är flera (att jag jobbar på Funbike är inte en egentlig orsak, bäst jag skriver det innan någon kommenterar det)

Många av orsakerna finns beskrivna i medlemsbrevet som gått ut till alla medlemmar. Jag rekommenderar SAMTLIGA medlemmar som vill komma med förslag till klubben att komma på klubbens möten - tex årsmöte där många av dessa punkter tas upp.

Nu kommer vi köra Erikslund - på onsdagar - tills vidare.

En idé för er som uppskattar centralstationen är att ni möts upp där kl. 17:15 så hinner ni till Erikslund också.

Uppsamling 17:30-18:30
Avfärd 18:30 nytankad, nyäten och nysketen.

//Fredda

Nu måste jag lägga mig i lite, för mig persoligen spelar det ingen roll var vi träffas, MEN varför ska man ändra en sån här sak på ett årsmöte.? Det funkade bra för dom kör. Jag menar att det är bättre att diskutera sånt på forumet istället. Det är ju ändå här dom flesta häckar.

Jag va inte med själv på mötet så jag har ingen aning om hur många som va där, men jag skulle vilja påstå att många som va där kör inte ens på onsdagar och det lär ju knappast vara för att det är samling på stationen!

Sen att "Fun" nu skriver att det är funbike som gäller "Thats it" får mig att tänka lite (Väldigt lite) på gamla Sovjet där man bestämde en sak å så blev det vare sig alla andra ville det eller ej! Kanske tog i lite :confused:

Men en sån här sak borde man kunna ändra på, även fast det är klubbat på ett årsmöte, eller? Vad ska man annars med "pollen" till? + att vem vet det kanske blir anarki :rolleyes:

Ta inte illa upp i styrelsen, det va inge illa menat.
Men ni är lite som politiker, folkvalda av "oss" ni ska föra våran röst som det så fint heter!

Det va allt för en stund.

/Jedda

Jedda skrev:
2095282
Sen att "Fun" nu skriver att det är funbike som gäller "Thats it" får mig att tänka lite (Väldigt lite) på gamla Sovjet där man bestämde en sak å så blev det vare sig alla andra ville det eller ej! Kanske tog i lite :confused:

/Jedda

NASTROVJE TAVARISCH!!!!!! :fyllisar

Linus skrev:
2094720Jag hör till dem som har hoj för ÅKA och inte för att putsa, synas och höras...
Linus skrev:
2093778Vi är ju motorcyklister - vi vill ju synas och höras lite!
Det ante mig att du skulle lägga märke till att jag gav dubbla budskap´Pedro! :)

Tänkte på det själv när jag hade skrivit men hoppades på att det skulle gå dig förbi.

Får väl säga att det är skillnad på "jag" och "vi". Jag har en uppfattning medan jag förstår att klubben i sin helhet har en annan.

Måste säga att jag är ganska nöjd med att ha fått igång en bra debatt om det här iallafall! :D

Håller med ditt inlägg Jedda.
Funatic - Jag tycker att du har en onödigt bestämt uppfattning om den här saken. Hittills har den här pollen visat på att Erikslund inte är det populäraste alternativet.
Vi är väl fortfarande en klubb som bara ska ha kul och träffas när och där vi vill.
(som med brudarna vi träffar :) )

//Tomas

Fan vad skönt med lite folk som TYCKER nånting! :banana

Vågar man fråga hur många av de, som puffade för det slutliga styrelsebeslutet om mötesplats, som är med på onsdagskörningarna?

Jag har aldrig märkt att gruppen splittras på väg ut ur stan. Man turas ju om att vänta in så att alla hänger med. (kanska bara råkat va sån tur på de körningar jag vart med på?)

Station är yberbra samlingsplats:nicka
Tankat och skitit etc. är ju gjort redan innan, så sånt behövs ju inte finnas på plats i alla fall.

Debattera mera.
Helst INNAN beslut tas.

Nu när jag har sån där dussinhoj som är lite halv svängig så vill jag kunna visa upp den också, så poser-plats på stan vore inte så illa pinkat :hihi

men måste hålla med att fun har rätt i en sak. vi som vill posera lite kan ju alltid samlas 30 min innan eller nått å sen åka tillsammans ut till funbike.

r matte skrev:
2097698 men måste hålla med att fun har rätt i en sak. vi som vill posera lite kan ju alltid samlas 30 min innan eller nått å sen åka tillsammans ut till funbike.

Personligen tycker jag det känns onödigt att åka dit. Tycker även att 18.30 är för sent.

Tycker man ska åka senast 18 om det ska bli nån tur :tummenupp

Som Tina skriver " Debattera mer innan beslut"

/Jedda

Last edited:
Jag uttryckte mig klantigt, och det ber jag om ursäkt för.

En liten detalj, vi är för närvarande ca 65 medlemmar i klubben, många nya medlemmar och nya sporthojsåkare har jag kontakt med via jobbet och många har jag bjudit in till onsdagsåkningarna. Det innebär att en del åksugna kommer finnas på funbike för att åka med oss på onsdagar.

Jag personligen tar gärna en annan samlingsplats på lördagar!

Ang. mitt Sovjetunionska uttalande: Sedan vi grundade klubben har alla inblandade alltid försökt jobba för klubbens bästa, vilket vi kommer fortsätta göra. En styrelse som vår finns faktiskt just för att fatta beslut som ska driva klubben framåt. Som jag tidigare nämnde blir alla inbjudna till årsmöte inför säsongen där större beslut tas, om man då väljer att inte komma och/eller att inte ha en åsikt då, så blir ju beslut tagna i alla fall, tyvärr passar alla beslut inte alla medlemmar.
Beslut kan självklart ändras, men bör nog inte göras så förrän efter en prövoperiod på ett par månader i alla fall.

Vi måste tänka på alla inblandade, inte de 23 som röstat i pollen på olika förslag hittills utan på de 65 som betalt medlemsavgift.

Jedda, du undrade om pollen, man kan läsa en poll på flera sätt:
Om 12st röstat på Aseatorget, 4 på Erikslund och 7 på station i pollen innebär det att:
1) Det är 12st som röstat på Aseatorget.
2) Det är 11st som INTE röstat på Aseatorget i pollen
3) Det är 53st klubbmedlemmar som INTE röstat på Aseatorget.

Hur ska vi i styrelsen tolka den för att det ska passa de flesta?

Ang. avfärd 18:00:
Hur ska vi lösa det för de som slutar jobba runt 18:00-18:15 som är vanliga arbetstider? Många har svårt att hinna med ändå eftersom de slutar runt 19-20:00 vissa veckor.

Stationen har vi haft som samlingsplats i två år - jag tycker inte den är überbra -vad gäller uppslutning i alla fall. Hur många brukar vi vara? 5-12 ungefär va? Ungefär samma folk som åker varje gång va? Om vi räknar högt innebär det ca 15% av klubbens medlemmar. Det tycker jag är unterdåligt.

Nä, bikers, ge detta en chans, det kan bli skit av det, men då har vi åtminstone testat.

Ta det här jag skrivit på rätt sätt nu, jag tycker skitbra om er allihop - det vet ni - men jag vet inte hur fasiken vi ska kunna göra alla 65 nöjda samtidigt.

Jag ställer då en sista fråga;
Är det OK för er att vi testar Funbike som mötesplats under perioden maj-juni-juli för att efter det göra en utvärdering och därefter ta ett nytt beslut?

//Fredda

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...