Tyck INTE synd om mig! Mitt senaste år i ord!

Lillan skrev:
2571034 App,app,app- såhär säger man bara inte,till någon som har det jobbigt :mad:
Har du aldrig varit i den sitsen själv kanske? Isf tycker jag inte att du ska uttala dig alls. OM du har det eller kanske blir,ska du va j**ligt glad om du har polare som ställer upp då. Polarna är guld värda då,tro mig.

//Lillan

Du vet exakt ingenting om mig eller vad jag varit med om.

Vad vill du inbilla dig att polarna ska göra? Tycka synd om dig ett tag tills du själv inser att du får ta dig i kragen?

Man styr inte allting nej, men man behöver inte heller göra sig så beroende av någon att så fort nån får för sig en massa konstiga saker så hamnar man själv i rännstenen - då får man ju skylla sig själv egentligen.

Mavve skrev:
2571143 Du vet exakt ingenting om mig eller vad jag varit med om.

Vad vill du inbilla dig att polarna ska göra? Tycka synd om dig ett tag tills du själv inser att du får ta dig i kragen?

Man styr inte allting nej, men man behöver inte heller göra sig så beroende av någon att så fort nån får för sig en massa konstiga saker så hamnar man själv i rännstenen - då får man ju skylla sig själv egentligen.

Hörrö Mavve..vad vet du om det?:7peta
Tråden var en hyllning till hennes vänner inte för att du skall sitta o gnägga om varför hennes förhållande tog slut. Och hur hon reagerar på det det kan ingen bestämma eller fördömma...och gör man det kan man väl hålla käft när det inte hör till saken här? DESSUTOM STÅR DET I ÖVERSKRIFTEN "TYCK INTE SYND OM MIG!!!"

Mavve skrev:
2571143 Vad vill du inbilla dig att polarna ska göra? Tycka synd om dig ett tag tills du själv inser att du får ta dig i kragen?

Nej, jag vill inte att folk ska tycka synd om mig, jag har ju till stor del försatt mig i min situation själv! Mina kompisar har funnits där, stöttat mig och uppmuntrat mig, hade jag inte haft dem skulle jag inte må lika bra som jag gör idag. Jag hade gjort det så småning om, men man ska inte underskatta värmen och omtänksamheten som vänner ger!

Självklart är det inte bra att vara beroende av någon eller något, i mitt fall var det nog mer så att det hände för mycket dåliga saker samtidigt, och man är inte alltid stark och klarar av att ta allt med en klackspark, hur mycket man än önskar att man vore det. Nu gäller det ju att se framåt och lära sig av alla de misstag man gjorde!

HanneZ skrev:
2571181 Ändå handlade 90 % av inlägget om något helt annat :hihi

Jaaaaa, shot me then!!! *s* Jag ville bara att alla fina människor ska veta och förstå hur mycket jag uppskattar dem, kände att de kanske inte gör det om de inte vet hela historien bakom.. Men nu är det kanske jag som underskattar dem? :näsblod

Du e söt ändå HanneZ! :blah

Nursey skrev:
2571176 Hörrö Mavve..vad vet du om det?:7peta
Tråden var en hyllning till hennes vänner inte för att du skall sitta o gnägga om varför hennes förhållande tog slut. Och hur hon reagerar på det det kan ingen bestämma eller fördömma...och gör man det kan man väl hålla käft när det inte hör till saken här? DESSUTOM STÅR DET I ÖVERSKRIFTEN "TYCK INTE SYND OM MIG!!!"

Sötnos, låt han tycka och tänka vad han vill. Det e ok, jag tar inte åt mig!
Tänkte dock precis skriva att nu har ju hela den denna tråden handlat om mig istället för er, som den va menad för...

I like u alot!! :pussa

Last edited:
Hagster skrev:
2570929 Känner igen det där... Kris har jag nu, det regnar snöblandat (jobbar utomhus), är 2 grader, fick bara ut 35' förra löning (igår) och jag har inte knullat på flera timmar, men tyck inte synd om mig, jag tar mig igenom detta, hoppas jag, ska förska bita ihop! (Okok, jag vill ha lite sympati och uppmärksamhet).

Men stackars, stackars lilla Danne. Du vet att du får ringa när du vill om du behöver prata. :pannkyss

Milla skrev:
2571188 jag har ju till stor del försatt mig i min situation själv!
Nää tjejen.. Någon fick det att må dåligt från ruta ett dvs din FD.. och att må dåligt för att en annan person försätter en i den situationen är en av dom jobbigaste saker man kan vara med om, för oftast har man redan innan mått dåligt,kämpat kanske som en tok att få ett förhållande att funka osv.. då är man redan *slut* när allt händer.

Ibland verkar det som om man måste så långt ner innan allt vänder och det kanske är så att man måste det för att man ska verkligen kunna uppskatta allt omkring sig.. lära sig att njuta av livet igen här och nu...för att gå igenom allt elände gör att man blir starkare.. man kommer hantera vissa saker som sker längre fram på ett helt annat sätt.
Ensam är INTE stark som många tycks tro ibland..utan stark är man när man ber om hjälp från vännerna.

Var rädd om sig... :pannkyss

Milla...du är alltid trevlig och glad.:)
"Tog mig under dina vingar" på min första Onsdagskörning, väntade på mig å såg till att jag inte försvann någonstanns längs vägen. :tummenupp
Du är en TOPPEN tjej, glad att jag fått lära känna dig :2cool

:pannkyss :krama

Malle skrev:
2571233 Milla...du är alltid trevlig och glad.:)
"Tog mig under dina vingar" på min första Onsdagskörning, väntade på mig å såg till att jag inte försvann någonstanns längs vägen. :tummenupp
Du är en TOPPEN tjej, glad att jag fått lära känna dig :2cool

:pannkyss :krama

Detsamma gumman! Man kan inte vara annat än glad i erat sällskap, ni rockar ju!:yoparty Nästa år är det du som får vänta på mig, haha! :yoparty :krama

Milla skrev:
2571188 Nej, jag vill inte att folk ska tycka synd om mig, jag har ju till stor del försatt mig i min situation själv! Mina kompisar har funnits där, stöttat mig och uppmuntrat mig, hade jag inte haft dem skulle jag inte må lika bra som jag gör idag. Jag hade gjort det så småning om, men man ska inte underskatta värmen och omtänksamheten som vänner ger!

Självklart är det inte bra att vara beroende av någon eller något, i mitt fall var det nog mer så att det hände för mycket dåliga saker samtidigt, och man är inte alltid stark och klarar av att ta allt med en klackspark, hur mycket man än önskar att man vore det. Nu gäller det ju att se framåt och lära sig av alla de misstag man gjorde!

Du är 32 år gammal och hänger ut dig själv på SH. Du har ännu inte lärt dig någonting i livets hårda skola(tills nu?) och inläggen är i klass med Lunarstorm med smileysar.....
nä jag pallar fan inte längre

Mavve skrev:
2571293 Du är 32 år gammal och hänger ut dig själv på SH. Du har ännu inte lärt dig någonting i livets hårda skola(tills nu?) och inläggen är i klass med Lunarstorm med smileysar.....
nä jag pallar fan inte längre

Hehe, ne spill inte din tid på min patetiska tråd, :rofl. Dock så tycker jag att du är ganska underhållande!

Pst, jag är "bara" 31...

Du är en kalas tjej Milla..snart vänder det för dig. grymt glad att jag lärt å känna dig,skrattar non stop i ditt sällskap. Du rockar som sagt...Du kommer alltid med ett leende på läpparna...kungligt! :yoparty puss å kram på dig!:pannkyss

Milla skrev:
2570776 Jag har varit med om mycket skit i mitt liv, och det senaste året har verkligen varit en enda stor prövning.

Det började i december 2005 då jag blev fetdumpad av min dåvarande sambo samtidigt som utbrändheten verkligen slog till.
LIVSKRIS med diagnos stressrelaterad depression. Hela ens framtid, allt man planerat, bara försvann.

Var apatisk i några månader, vattenledningarna frös, och det fanns ingen ved= 9 grader inomhus som värst..
När man tagit sig i kragens å pass mycket att man orkade börja jobba lite igen så blev jag uppsagd från mitt vikariat på OKQ8´s huvudkontor. Det betydde att de ville skicka tillbaka mig till macken där jag redan varit i två omgångar och verkligen vantrivdes.. Funkade inte, och 100% sjukskrivning igen.

För att sysselsätta sig med något och slippa tänka på exet och allt annat så började jag riva köket i april för att renovera det, och det slutade med att jag upptäckte att taket är mögelskadat. Alla turen med säljarens dolda fel-försäkring, och med snickarna som skulle göra offerer mm tog sin tid, och för några veckor sedan fick jag svar att jag inte får någon ersättning. Pga normalt slitage mm mm.

Banken tycker inte om min ekonomi och "tvingar" mig till att sälja min pärla, hojen, annars hjälper de inte mig med pengar till renoveringen. :gråta

Den 10 oktober så blev jag dessutom av med körkortet för att ha kört i snitt 126 km/h på 90 väg. Yeah! Bor ute i skogen med en mil till Kungsängen, Bro och Bålsta, och med rätt kassa bussförbindelser. Som grädde på moset kom ju de 4000:- i böter man fick oxå. Totalt onödigt när man ändå inte har pengar till alla räkningar..

I lördags på SH-puben lyckas jag dessutom supa bort mina nycklar och min digital kamera. Fick krossa rutan på altandörren för att komma in, och pengar till en ny kamera har man ju inte..

NU så kommer jag äntligen till poängen med all denna text, och det är :

Jag är så jävla glad ändå, jag har mött så många helt underbara människor i sommar genom onsdagskörningarna och på Lunda. Har haft en av de bästa somrarna i mitt liv, och det är tack vare alla dessa hojpolare! Jag har skrattat mer de senaste veckorna än jag gjort på två år. Tack för att ni finns och förgyller mitt liv, ni är bäst!!! Gillar er som fan. Nämner inga namn, men jag hoppas att ni vet vilka ni är!!!

Dessutom fick jag behålla min enda trygghet jag hade kvar, min älskade lilla stuga.

Livet är jävligt ibland, men så jävla värt att leva!!! :yoparty

Edit: Jag är inte ute efter en massa sympati, och tycksyndommig-uppmärksamhet. Jag vill bara hylla mina fina vänner här, som fått mig tillbaka på banan!

Du får höra av dig om du vill ta dig ut ifrån skogen.
Jag kan köra dig...:pannkyss :pannkyss

Tack för "hälsningen", hade missat denna tråden annars.

Efter vår sommar tillsammans så kan jag bara säga, JA den har varit skitskoj :tummenupp
Dock känns det jobbigt att veta att du hållit så god min med dina ekonomiska bekymmer tills det blev så uppenbart att du var tvungen att sälja hojen. Du har mot alla odds lyckats visa en glad min varje gång vi träffats. Många skratt har det blivit & jag beundrar dej för att du "klarat av" allt elände som kommit på så kort tid. Tror att det finns många bland oss som inte skulle ha klarat av den sociala biten så bra som du har gjort.

Och du Milla, man behöver inte vara så hurtfrisk jämt & bemöta alla med en smilis. Är det någon dryg jäkel som har åsikter.....be han/henne å kila vidare bara.

/// Ullis :cdevil

Ullis skrev:
2571631 Tack för "hälsningen", hade missat denna tråden annars.

Efter vår sommar tillsammans så kan jag bara säga, JA den har varit skitskoj :tummenupp
Dock känns det jobbigt att veta att du hållit så god min med dina ekonomiska bekymmer tills det blev så uppenbart att du var tvungen att sälja hojen. Du har mot alla odds lyckats visa en glad min varje gång vi träffats. Många skratt har det blivit & jag beundrar dej för att du "klarat av" allt elände som kommit på så kort tid. Tror att det finns många bland oss som inte skulle ha klarat av den sociala biten så bra som du har gjort.

Och du Milla, man behöver inte vara så hurtfrisk jämt & bemöta alla med en smilis. Är det någon dryg jäkel som har åsikter.....be han/henne å kila vidare bara.

/// Ullis :cdevil

Jag är så otroligt glad att vi har lärt känna varandra, tack för alla turer runt om i Sverige! (Även om vi nog mått bättre utan att ha kört vägen ifrån helvetet, haha) Jag har mått bra av att vara med dig/er, då är det inte svårt att vara glad.

Att jag skulle få hugg när jag postade denna tråd var jag beredd på, och som sagt jag tycker Mavve e ganska rolig.. Och HanneZ ÄR söt, och nicket Så ÄR Det reggade sig idag, han/hon har nog ett anant nick med... Men jag bryr mig inte om dem, det är vad ni tycker som är viktigt! :tummenupp

Mr Skutt skrev:
2571623 Du får höra av dig om du vill ta dig ut ifrån skogen.
Jag kan köra dig...:pannkyss :pannkyss

Fan va schysst, det erbjudandet kommer jag nog utnyttja en dag! :tummenupp

Last edited:
Milla skrev:
2571188
...i mitt fall var det nog mer så att det hände för mycket dåliga saker samtidigt, och man är inte alltid stark och klarar av att ta allt med en klackspark, hur mycket man än önskar att man vore det. Nu gäller det ju att se framåt och lära sig av alla de misstag man gjorde!

Du är en stark och tuff tjej! :tummenupp All heder åt dig! Beundrar dig för att du berättar hur du har och har haft det, och att du hittar de positiva vändningarna på det som hänt! Det är väl fler än jag som skrivit såhär, men jag upprepar: först när man varit rejält nere på botten vet man att uppskatta allt det som kan lyfta en uppåt, även om det bara är en liten, liten bit.

Och jag håller med dig om att hojkompisar och att köra motorcykel är bland det bästa som finns för att höja humöret! :pannkyss
Hoppas du får råd att köpa hoj igen snart!
Ses förhoppningsvis på någon sh-pub i vinter! :yoparty

Kram
Ann-Charlott

Som Oprah Winfrey säger:
När du är mitt inne i en kris, stanna upp och säg tack, för när du kommer ut ur krisen kommer du vara en starkare människa. :)

jimmy123 skrev:
2571790 Som Oprah Winfrey säger:
När du är mitt inne i en kris, stanna upp och säg tack, för när du kommer ut ur krisen kommer du vara en starkare människa. :)

Citerar Stan i South park: "-Gay".

Så Är Det skrev:
2571043 Konstigt att det går utför när folk sjukskriver sig för att de inte trivs med sitt jobb...!

Det är faktiskt så att på många jobb så funkar inte allt som det ska, vilket gör att anställda mår dåligt av en eller flera orsaker. Nu vet inte jag anledningen till just den här arbetsplatsen, men har en kompis som blev mobbad av sin chef och p g a detta nu är totalt utbränd.
Så, anledningen att det går utför med Sverige är inte att folk är sjukskrivna utan att dom BLIR sjukskrivna för att arbetsmiljön inte sköts, oavsett om det är den fyskiska eller psykosociala.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman