Two Brothers, KNIX och dB-killers!

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Tjena!

Har anmält mig till SMCs KNIX-kurs den 3/9 men står inför ett litet problem. Har en Kawa zx6r 2007 med ett two brothers slipon på som jag behöver få dämpat. Var inne hos Nilssons MC i helsingborg där en kille konstaterade att han inte hade någon universal för ett så stort hål, samt att han inte visste någon återförsäljare. Har någon här koll på dB-killer till two brothers? Hittar absolut inget på nätet :va

Bifogat

• Tbrothers.jpg
    Tbrothers.jpg
    39.6 KB · Visningar: 62
  • two-brothers-race-systems-07-08-zx-6r-vale-full-system-exhausts_1.jpg
    two-brothers-race-systems-07-08-zx-6r-vale-full-system-exhausts_1.jpg
    16.7 KB · Visningar: 60
Last edited:
Vad jag vet så har inte TB någon general agent i sverige (Kan ha fel)
Kolla på ebay e mitt tipps. Dock tar det ju lite tid att få hem om det finns där.
Annars är det ju bara till å skruva på orginaldämpare så länge om du har den.

Hmm.. låter de utav h*lvete eller?

De flesta hojar klarar bullergränserna utmärkt på knix utan db-killer annars, det går inte tillräckligt fort för att det ska låta. Och ligger man på gränsen så kan man köra en växel högre på raksträckan eller helt enkelt inte gasa så mkt.

Men visst, är db-killer är ju aldrig fel om man är orolig.

@Barris
Det trodde inte han i Helsingborg heller :död Ett annat krux är ju att jag har 0 erfarenhet av att mecka och just detta sliponet kommer med blinkersats och allt :huvet

@Peter1980

Har inte någon supererfarenhet precis men tycker personligen det fräser på ganska ordentligt. Gränsen är ju 93 dB vilket till och med mitt originalsystem har stillastående enl. reg.pappret :rolleyes:

2bros

Kolla i Daytona 675 tråden, där finns det ett antal som byggt db killer till detta blås, jag har ett själv men ej hunnit med att fixa till det, hör gärna av dig om du lyckas få rätt på det.

Är ganska säker på att detta blås låter långt över 92dB vid fullt gaspådrag, så antingen blir det högsta växeln och snålgas eller att gå av banan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park