Twitter

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Sökte men kunde inte hitta någon tråd om just twitter.
Antar att det är fler en jag här på SH som twittrar lite då och då och jag tycker det skulle vara kul att följa er alla. Själv började jag för några dagar sedan så har inte hunnit sätta mig in i allt riktigt än.

Därför föreslår jag att alla som twittar och vill skriver upp sig på listan nedan. Någon som är mera insatt i ämnet en jag kanske tom kan skapa en egen SH grupp (eller hur det nu fungerar) :banana

Twitterare:
Freddaz (Fredrik Filipsson)

Är faktiskt stolt över att jag aldrig varit in på en twitter, eller hur det nu heter.

Jag lärde mig för två veckor sedan var Twitter var, trots att jag hade hört uttrycket tidigare.
Just när jag trodde att det inte kunde bli mycket mer menlösare än en blogg så kommer något sådant.

vad är twitter?

Det är en sida där folk "Twittrar" om vad som händer i deras liv, dvs korta realtidsuppdateringar av meningslösa saker typ:

"Bussen är försenad hinner nog inte i tid i dag"
"På bussen, nästan inga sittplatser kvar"
"Köpte en kaffe när jag klev av, fick med socker *URK*"
"På jobbet, Bosse kom efter mig så han fick utskällningen"
"Lunchar på den nya Thairestaurangen"
"På väg ut från Thairestaurangen såg jag råttfällor i gränden, dagens var misstänkt billig"

osv osv i all oändlighet.

Sen sitter annat folk med Twitterklienter och följer skiten allt eftersom det trillar in, i brist på egna meningsfulla liv.

Sen finns det företag som twittrar, kändisar och såna som tror att dom är kändisar.

Då kan man låtsas vara kompisar för att man följer deras twitter, typ "Paris skulle lägga fransk manikyr idag, så då har vi lika" :huvet

Kan någon föklara någon nytta med twitter är jag oändligt jävla tacksam, för det verkar inte finnas.

Det är en sida där folk "Twittrar" om vad som händer i deras liv, dvs korta realtidsuppdateringar av meningslösa saker typ:

de finns ju på facebook och kan nog vara världens sämsta grej, men fan bryr sig om du ska "hem från gymmet och laga mat, åååååå va mysigt"
fan va jag hatar den funktionen

"Bussen är försenad hinner nog inte i tid i dag"
"På bussen, nästan inga sittplatser kvar"
"Köpte en kaffe när jag klev av, fick med socker *URK*"
"På jobbet, Bosse kom efter mig så han fick utskällningen"
"Lunchar på den nya Thairestaurangen"
"På väg ut från Thairestaurangen såg jag råttfällor i gränden, dagens var misstänkt billig"

osv osv i all oändlighet.

Sen sitter annat folk med Twitterklienter och följer skiten allt eftersom det trillar in, i brist på egna meningsfulla liv.

Sen finns det företag som twittrar, kändisar och såna som tror att dom är kändisar.

Då kan man låtsas vara kompisar för att man följer deras twitter, typ "Paris skulle lägga fransk manikyr idag, så då har vi lika" :huvet

Kan någon föklara någon nytta med twitter är jag oändligt jävla tacksam, för det verkar inte finnas.

Så twitter är ytterligare en meningslös applikation för folk som inte har ett liv?

de finns ju på facebook och kan nog vara världens sämsta grej, men fan bryr sig om du ska "hem från gymmet och laga mat, åååååå va mysigt"
fan va jag hatar den funktionen
Tycktejag såg en likadan funktion här på sh.. Totalt menlöst.

Ang. Twitter VS. Facebook.

Facebook har ju trots allt en grundidé, att ha kontakt med vänner (gamla som nya), vilket ju är jäkligt bra.
Sen att det går att ha realtidsuppdateringar där är endast en bisak egentligen, som man ju inte behöver läsa om man inte vill.

Men Twitter, som jag förstått det, bygger ju endast på dessa realtidsuppdateringar och är för mig helt meningslöst.
Vad är poängen egentligen? Att läsa meningslösa små-storys om andra meningslösa människor? :confused:

Twitter har ju liksom ingen poäng/idé som är värt namnet, det har ju Facebook.

Och om nu någon flikar in med ett "men poängen är ju att läsa om vad andra jööör" så räknas inte det. PunGt.

Och om nu någon flikar in med ett "men poängen är ju att läsa om vad andra jööör" så räknas inte det. PunGt.

jag förstår inte heller. Facebook har ju bilder också, och det är kul att titta på.
Men vad är det för människor som helt seriöst skriver såna där uppdateringar och tror att hela världen kretsar runt dom och att alla dessa knappt kan vänta på att få reda på vad just JAG pysslar med.

Twittra för att folk ska få reda på allt som händer i ens meningslösa liv är värdelöst.

Jag har ett konto, men endast för att följa vad andra postar. Perfekt för att få info direkt från branchfolk, t.ex. inom mc-racing, spelutveckling, musikartister och annat jag är intresserad av.

Så visst finns det bra användningsområden för sociala applikationer

Jag registrerade mig på Twitter ett par dagar innan jag skulle köra iväg på semester.

Tyckte det verkade mycket enklare att skicka små meddelanden där, att jag fortfarande levde, än att skicka en massa SMS till de typ fyra personer som jag inbillar mig bryr sig om det.

Det är verkligen en utmaning - speciellt för mig som gärna skriver ihop 500 ord för att berätta något man kunde sagt med tio - att skriva något vettigt på 140 tecken. :gnissla

När jag då hamnat i fjortisträsket var det lika bra att gå hela vägen, så en tid efter jag kommit hem registrerade jag mig även på Facebook. :rodnar

Jobbar inom IT och det är mycket bra sätt att hålla sig uppdaterad om diverse saker.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon