"Twist of the wrist" Keith Code

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Tänkte införskaffa ovan nämnda bok då den tycks innehålla en hel del matnyttigt. (Har bläddrat i den som PDF, men gillar att ha en riktig bok att läsa i soffan/sängen).

Ser nu att herr Code skrivit minst tre böcker, varav "Twist of the wrist II" är den senaste.

Är detta en reviderad version av hans tidigare böcker "Twist of the wrist" och "Soft science of roadracing motorcycles" eller kompletterar de varandra?

Dvs. skall man köpa alla tre eller räcker det med TotW II?

Kan inte svara på din fråga men du vet att det finns filmer oxå, slår kanske inte en bok men kan ändå vara roligt att kolla in :)

Köp allesamman! De är fristående böcker som tar upp olika saker. Del 1 handlar mycket om psyket och inställningen till racing medan del 2 och Soft Science handlar mer om tekniken gällande körningen.

Mycket tänkvärda ord som står där i och bra att ha i bokform som soffläsning emellanåt. :)

Jag har alla tre och tycker nog att Totw 2 är den med mest och bäst information i...
Dom första två är lite flummigare och ger inte lika mycket konkreta tips på hur man kör hoj utan mest psykologi hur man ska tänka.

Mitt tips är köp tvåan först och om du behöver mer läsning nästa vinter köper du dom andra två!

Med reservation för att det var ca 3-5 år sedan jag öppnade böckerna senast och minne är inte min starkaste egenskap...

Jag har tvåan och tycker den täcker in det mesta rent körtekniskt. Finns som film också, men den är så kalkonig att man bara vill skjuta sönder TVn med bazooka eller nåt.

Tackar för alla snabba svar.

Jo, har sett att den finns som film också. Amazon säljer den rätt billigt.

Tror jag börjar med böckerna i rätt ordning då. Sparar den bästa boken till sist m.a.o. :)

Andy Ibbot har ju också skrivit en bok i ämnet. Står det något annat i den? Misstänker att den kan vara trevligare skriven då han väl är journalist i botten, samt att han verkar ha en del humor.

Back