Peaceinn
Ny medlem
Fick just 9000:- och fick för mig att börja åka slalom men har aldrig åkt tidigare tänkte köpa begagnad utrustning och är 181cm vilken längd ska man ha på skidorna om man väljer twintip modell.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-82Peaceinn skrev:2595375Tänkte handla begagnat från blocket men nya pjäxor, uthyrningsstället i närheten hade inte en skida nyare än 1982års modell så det var inte ett alternativ tyvärr.
Tanken var att pröva lite i små backarna häromkring tills jag duger att stå på dom.
Ville mest veta längden jag borde ha.
Peaceinn skrev:2595375Tänkte handla begagnat från blocket men nya pjäxor, uthyrningsstället i närheten hade inte en skida nyare än 1982års modell så det var inte ett alternativ tyvärr.
Tanken var att pröva lite i små backarna häromkring tills jag duger att stå på dom.
Ville mest veta längden jag borde ha.
Peaceinn skrev:2594774Fick just 9000:- och fick för mig att börja åka slalom men har aldrig åkt tidigare tänkte köpa begagnad utrustning och är 181cm vilken längd ska man ha på skidorna om man väljer twintip modell.
Peaceinn skrev:2595654Jag vill inte bara svänga fram och tillbaka i pisten men eftersom jag aldrig stått på ett par skidor så lär man väl börja där hoppas sedan på att lära mig behärska hopp och offpist är målet.
Om man nöter mycket kan man lära sig åka på en vinter, har bra balans och koordination?
Grunderna snappar man upp redan efter ett par åk. Gröna och blåa backar är bra att hålla sig till i början. Man ska inte vara för försiktig, det blir lättare att svänga om man har lite fart. Offpist och hoppande kanske du inte ska sikta på första året. Var mycket noga när du ska köpa pjäxor, känns de det minsta fel ska du inte köpa dem.Peaceinn skrev:2595654Jag vill inte bara svänga fram och tillbaka i pisten men eftersom jag aldrig stått på ett par skidor så lär man väl börja där hoppas sedan på att lära mig behärska hopp och offpist är målet.
Om man nöter mycket kan man lära sig åka på en vinter, har bra balans och koordination?
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten