twin-tipps, tack!

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
tjenix..

nu när våren rullar igång kommer juh hoj-suget igen men för första gången vet jag (nästan inte alls) vad jag vill ha för cykel. motard var juh skoj men på tok för liten aktionsradie + att jag vill kunna skjutsa!

jag saknar v-twin så det är vad jag letar efter. något i stil med 900SS eller firestorm, men det måste finnas fler alternativ? någon som har spännande tips? ....typ mille o tl1000 är juh oxå twinar men lite exträämare än jag tänkt mig.

hilfe bitte! :)
/f

Ducati är Ducati,man kör dom för att man gillar kamremsbyte,tvångstyrda ventiler och torrkopplingar,Vill man ha en så kolla istället på 748:an.

Tl 1000 är en lagom touringtwin ,kanske lite tung och brottas med en udda bakfjädring som suger,men en bra skjutshoj,Skall man ändå ha en så kolla också på TLR.

Firestorm är en "gammal" hoj som funnist i många år vilket tyvärr märks när man kör den,vanligt fel runt 5-7000 mil är att kamkedjeträckaren lämmnar in med ventilsallad som följd,Annars är det en fin hoj med gott ljud och bra kvalitet.

Aprilia RSV Mille för årsmodell 2000 hade lite sisådär kvalitet och brottades med taskiga kopplingar.

RSV av nyare årsmodell är mitt val av ovanstånde modeller,eller en Firestorm.

Om en Mille är för extrem så köp då en Falco!! Även den en helt underbar hoj med massor av delar från Millen. (motor, instrument, bromsar och reglage mm) :tummenupp

tjenix..

nu när våren rullar igång kommer juh hoj-suget igen men för första gången vet jag (nästan inte alls) vad jag vill ha för cykel. motard var juh skoj men på tok för liten aktionsradie + att jag vill kunna skjutsa!

jag saknar v-twin så det är vad jag letar efter. något i stil med 900SS eller firestorm, men det måste finnas fler alternativ? någon som har spännande tips? ....typ mille o tl1000 är juh oxå twinar men lite exträämare än jag tänkt mig.

hilfe bitte! :)
/f

Rolig som fanken i böjarna, billig att köpa och framför allt äga....underbart ljud...sätt på ett par keihin 41:or och vassare tändspolar och uppdatera fjädringen och du har en riktigt rolig twin!!

Yamaha TRX 850!

Stibix har en Falco o en VTR inne åk o kolla o provkör vettja..

http://www.stibix.se/

Själv rekommnderar jag Ducati 916 eller 996 om du skall ha twin. Mille R har jag kört för lite för att uttala mig om men den verkat ju bomsäker from 2001->

Om en Mille är för extrem så köp då en Falco!! Även den en helt underbar hoj med massor av delar från Millen. (motor, instrument, bromsar och reglage mm) :tummenupp

Har iofs inte kört millen men känns som både den och ducatis SBK-cyklar är för mkt bancykel för mig. Kollade upp Falco lite nu o blev förvånad över det trevliga prisläget (jämfört med Tuono,Mille)... Vad är de största skillnaderna på mille o falco?

Edit:
Finns inte så många Falco på blocket men denna http://www.blocket.se/vi/11248090.htm?ca=16_s såg vettigast ut. Gjorde ett uppslag på vv.se och fick dessa uppgifter:

Regnr: TPN494 Färg: GUL
Fabrikat: APRILIA SL1000
Årsmodell: 2002 Fordonsslag: MC
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis: 00000000
Upplysningar: Kredit

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2006-10-08)
Antal ägare: 3
Datum för första reg.: 1999-06-07 Producentansvarig:
I trafik första gång: 2003-05-21 Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej

Vaddå GUL och första reg 99?? :va

Edit 2: Upp upp! Ingen som har en bra förklaring?

Last edited:
Back