Twin + naken + 650cc-800cc, förslag?

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Hej!

Jag funderar på att byta hoj nästa säsong och har följande kriterier:

* Snuskigt billig att försäkra (därav 650cc-800cc)
* Twin
* Kul att köra
* Nakenhoj
* Prisbild 50' - 65'

De hojar som jag har i åtanke för tillfället är:

Kawa ER6-N
Ducce 695 monster

Bandit 650 är inte aktuellt, för klumpig med sin abnorma vikt.

Kom med förlag :tummenupp
 
Shivern är intressant men får svårt att uppfylla kravet på prisbilden 50'-65'.

SV650 & BMW F800 är inte nakenhoj enligt mig ;)
 
Ducati S2R 800 är trevlig att köra.
 
Triumph Street Triple 675, en cylinder för mycket bara :D

Övriga förslag här är också bra. Monster S2R känns verkligen pytteliten, på gott och ont.
Shivern tror jag blir spännande, snygg är den också.
Läst mycket gott om BMW F800S, naken är den dock inte.
 
Du vill helt enkelt ha en Buell. :tummenupp
Med offroadförsäkring hos B&MC betalar jag under 5 papp hel/hel inklusive personskada för både mig och tjejen. Och då har jag en 1200-motor. ;-)
Ska du ner i 50-60 kkr för hojen får du dock troligen köpa en annan modell (X:en kom '06 och har väl inte gått ner så långt i pris än, hoppas jag :rolleyes: ); men ska du ha en S-modell kan du nog komma ner i de pengarna, och försäkringen är nog inte så mycket dyrare än på min (S:en finns även som "900"-kubikare).

Om du ska kolla runt efter Buell, kolla efter hojar med "racekit" - det stryper av motorn och ger (förutom ett par extra hästar på toppen) _mycket_ bättre egenskaper runt tomgång.
 
Om det är försäkringspriset som är det avgörande så är det få hästkrafter i kombiantion med hög vikt som avgör klassningen. Ducati Monster 600-800. Något år gammal Ducce är ofta registrerad på bakhjulseffekt så i praktiken är det 10-15% mer om man vill jämföra med andra hojar. Att de sedan är ganska roliga att köra är ingen nackdel.
 
Triumph Street Triple 675 är mumma, men den blir lite för dyr i inköp och försäkring då den har ~120hk.

Jag hinner köra väldigt lite och vill därför hålla nere försäkringskostnaden för att kunna motivera min hobby.

ER6-N och Monster 695 skulle kosta mig 1500 resp 1370 i försäkring för halv/helår.
 
Shivern är intressant men får svårt att uppfylla kravet på prisbilden 50'-65'.

SV650 & BMW F800 är inte nakenhoj enligt mig ;)

SVn finns också i nakenutförande. Tror dock att generalagenten inte tog in den men man kan hitta icke svensksålda ex. Lär vara en trevlig hoj även den...

bike_sv650blk_main1.jpg
 
sv 650 n är naken, sv 650 s är det inte. Låter som om du är både ekonomisk och pragmatisk, kanske en Hyosung comet kan övervägas?

EDIT: Verkar som om jag var tvåa in i kurvan, igen :rolleyes:
 
Sv650N är ju naken twin...

SV650N.jpg



edit: var visst lite sen där....
 
KTm 950 SM är iofs på 950 cc. men går som offroad å är därför billig å försökra :tummenupp

sjukt rolig hoj.
 
Triumph Street Triple 675 är mumma, men den blir lite för dyr i inköp och försäkring då den har ~120hk.

Jag hinner köra väldigt lite och vill därför hålla nere försäkringskostnaden för att kunna motivera min hobby.

ER6-N och Monster 695 skulle kosta mig 1500 resp 1370 i försäkring för halv/helår.

Kan intyga att de 79k man lägger ut för en street triple är väl värda pengarna. är ju "bara" 14k mer än ditt pris intervall. 7000 kr helår/helförsäkring genom IF om man är 25+ vilket är kanon med tanke på hojen. Roligare hoj hittar du inte på allmänna vägar, förutom Superduken då:yoparty
 
Kan intyga att de 79k man lägger ut för en street triple är väl värda pengarna. är ju "bara" 14k mer än ditt pris intervall. 7000 kr helår/helförsäkring genom IF om man är 25+ vilket är kanon med tanke på hojen. Roligare hoj hittar du inte på allmänna vägar, förutom Superduken då:yoparty

Jo, samtidigt kan man köpa en ny ER6-N för 61k inkl effektsystem, och den kostar 1500 helår/halv i försäkring för mig. Det är 18 000 + 5 500/år dyrare.

Om pengar inte hade varit en faktor hade jag förmodligen rullat runt på en MV Augusta Brutale eller en Motomorini Corsaro
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top