Twin-fighter?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Om jag ska ha en gathoj, så ska helst vara en fighter... och med twin motor. Jag tänkte se om ni kan bjuda på liter bilder av streetfighters med twin-baserad motor. T.ex TRX eller liknande. Det ska vara smakfullt och inte bara en hoj utan kåpor + acerbis twinlyse.
 
Swedie skrev:
2275327 Om jag ska ha en gathoj, så ska helst vara en fighter... och med twin motor. Jag tänkte se om ni kan bjuda på liter bilder av streetfighters med twin-baserad motor. T.ex TRX eller liknande. Det ska vara smakfullt och inte bara en hoj utan kåpor + acerbis twinlyse.

du har väl kika in i sstoya tråden på trx,en som vart klar lite sent..den e sjukt grym :yoparty

annars kanske.
http://sickestbikes.dyndns.org/home.htm
kanske en sv skulle passa
http://www.streetfighters.nl/suz/suzsv.jpg

ganska smakfull 1000
http://www.streetfighters.nl/suz/tl1000.JPG
 
Last edited:
Ser inget trx i den tråden? länka, jag är blind...

Såg en TRX idag här i södertälje, den såg schyst ut.
 
Last edited:
Någon som har en TRX och bor i närheten av Södertälje? Vore kul att få testa hojen innan man till fullo bestämmer sig...
 
Varför en twin? Du får ju en Fireblade eller GSX-R 1100 för samma pengar. Om det är vridet du är ute efter så vågar jag nästan lova att en Gixxer 1100 har mer vrid än en TRX på vilket varvtal som helst. TRX:en har ju i och för sig grymt snygg ram.

Ljudet däremot är ju svårt att efterapa med en radfyra men efter att själv ha åkt twin och numera radfyror så skulle jag aldrig byta tillbaka för motorkaraktären.

Men det har väl också att göra med om man är en twin-människa eller radfyra-människa....
 
Äh, vill ha något annorlunda. Söker inte något effektmonster direkt. Söker även möjlighet att få ner försäkringskostnaden...
 
En TL1000S får man för runt 40 papp och det är inte allt för dyrt.
Bra vrid och snygg ram.
TRX:erna ligger på ungefär samma prisintervall.

Jag hade valt en TL1000S (kollat upp att alla barnsjukdommar var botade)
Pulverlackat ramen svart, slängt på en snygg frontlampa och bytt ut bakdelen.
Voila...klart
 
Swedie skrev:
2276939 Får man fråga Varför du väljer TL100S före TRX? Mer hästar?
:nicka
med dom vanliga moddarna plockar man ut nästan 120 hk på hjulet med en djäkla massa vrid..
har haft en..grymt skön hoj..
en 97 som inte hade nåra barnsjukdomar.
som sagt..tl 1000 börja bli billiga..
även i försäkringar
 

Bifogat

  • littletl1000s.jpg
    littletl1000s.jpg
    70.4 KB · Visningar: 203
Vad väger en sådan best? känns som tyngden gör den mindre rolig... fast TRX'en kanske oxå väger mycket?
 
Swedie skrev:
2276979 Vad väger en sådan best? känns som tyngden gör den mindre rolig... fast TRX'en kanske oxå väger mycket?

Tror den väger 187 torr!
 
Vilken av dom? TL1000 eller TRX?

TL1000S verkar lite sådär lönnfet och övertung... en riktig pjäs att brottas med. Har hellre lite mindre motor och lättare chassi.
 
Swedie skrev:
2276996 Vilken av dom? TL1000 eller TRX?

TL1000S verkar lite sådär lönnfet och övertung... en riktig pjäs att brottas med. Har hellre lite mindre motor och lättare chassi.

Ska du ha en så lätt och stark hoj som möjligt har du ju ett bra utgångsmaterial i din R1:a när det är dags för den att pensionera sig. Dock, det är ingen twin som sagt.

Annars finns ju Aprilia RSV, de verkar hålla ihop bra trots sitt italienska ursprung och där har du ju både bra med effekt och ett bra chassi. Nu är ju inte försäkringen något vidare på de hojarna i och för sig...

http://www.blocket.se/vi/8601771.htm?ca=2_s


Hondas Firestorm faller väl lite i samma fack som TL-S men den är nog inte fy skam som fighter heller om man vill ha en twin.
 
Last edited:
Jag betalar 6100kr/år för min monster s2r, lättsvängd på bana ball på gata plus ducceljud :tungan (är 27 år)
 
kan tänka mig att den där millen inte är billig att försäkra... samt att nästkommande besiktning kan bli oerhört jobbig...
 
Swedie skrev:
2276939 Får man fråga Varför du väljer TL100S före TRX? Mer hästar?
Större motor, mer vrid.

Yamaha TRX 1996, 849 cc, 80 hk/7500 rpm, 84 Nm/6000 rpm, torrvikt = 190 kg, våtvikt 202 kg

Suzuki TL1000S 1997, 996 cc, 125 hk/8500 rpm, 103 Nm/8500 rpm, torrvikt = 191 kg, våtvikt = 211 kg

Vet inte hur bra vikterna stämmer. Känns lite fel att Suzukin lägger på 9 kg extra när dom mätt våtvikt.
Uppgifterna tagna från http://www.motorcyclespecs.co.za
 
Spec finns på min länken med...

Kankse inte så modemvänlig dock
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top