Twin eller ?

hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..
 
robban b skrev:
hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..


Jävlar vad stark du verkar vara!!! Att du ens orkar rubba en sån här gammaltråd är grymt nog, men du lyfte ju hela skiten :yoparty
 
robban b skrev:
hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..

hehe vilket trådlyft! :D 2,5 år

EDIT: nu va jag för seg igen :tungan
 
Last edited:
Jag skulle säga såhär...

...att en V-twin kan du ta fart som fan utan att direkt lägga märke till det. En R6a måste du vilja köra hårt för att den ska få knuff, men då får den knuff också... Så på så sätt är nog en högvarvig radfyra bättre.

Provkörde nyligen en R1a på bana, den fick man inte alls passa sig lika mycket med påslag som min moped. Visst, det är mycket å köra med, men du kan inte vrida på vartsomhelst i registret med moderat nerlägg och få sladd, som man kan med min hoj. För en del kan jag tänka mig att det är säkrare att åka med en hoj som har lite botten. (jaja, kör man hårt med en R1 så går det mycket bra att få sladd ut ur kurvorna, jag provade det också - men det var inte antal hästkrafter det handlade om)

Personligen så tycker jag att V-twin är lam för att 1. den har inte lika mycket puder som en radfyra och inte lika rolig karaktär och 2. den har dålig botten jämfört med en stånka. Jag tycker den upplevs flat å rätt trist. Men då har jag inte heller kört de tokvassaste superbikehojjarna, men 999ans motor iaf.

En annan sak med att åka en hoj med dålig botten och bra topp (tvåtakt ännu bättre exempel än radfyra) är att man får lära sig hantera motorn. Min syster tex som nästan bara kört fyrtaktstånk förstår inte hur gaspådrag och motorvarv hänger ihop, och när framhjulet kommer upp i luften...
 
OBS OBS köp ingen Suzuki TL-R den är för kraftfull för nybörjare. :pannkyss
Jag började med en sån och har bara lärt mig tok på den som att slanga sittandes ,ståendes, växlandes enbart på gaspådrag (glöm kopplingsdumpning)men den är på toooook för jobbig :tungan

Mvh Majk.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top