Tvisten på Anderstorp löst?

Sharan

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Gixxer 1000 K4
Vi kan hoppas på körning 2006 :banana
Klipp från Finveden.nu

Av Kenneth Eriksson 2005-10-20

ANDERSTORP | A-Ringen fick i torsdags klartecken av kommunfullmäktige till att betala ersättning till motorbanans arrendator SCS. Med det hoppas A-Ringens styrelse att man kan gå vidare.

SCS får 4,25 miljoner av A-Ringen i förlikning efter byte av arrendatorn.
A-Ringen fick också formellt tillstånd av fullmäktige att låna upp pengarna för att kunna betala skulden.
De fyra miljonerna är avbrottsersättning till SCS för att man fått lämna motorbanan tidigare och på annat sätt än man tänkt sig, förklarar A-Ringens vd Erling Enochsson.
Läs mer i Finnveden Västbo 21 oktober.

:tummenupp Då återstår att se om det blir någon racing där nästa år så och lite allmänna Bandagar :banana

Anderstorp går ju inte å köra på utan att bli stoppad av Mr dB. Förstår inte hur det kan vara så stränga krav mitt ute i skogen i ingenstans :va

ThomasN skrev:
Anderstorp går ju inte å köra på utan att bli stoppad av Mr dB. Förstår inte hur det kan vara så stränga krav mitt ute i skogen i ingenstans :va
mitt ute i skogen? den ligger ju praktiskt taget inne i anderstorp?

ThomasN skrev:
vet inte med all säkerhet.. men har för mig att det finns hus ganska nära...i slutet av den långa rakan, därför så hårda krav... + att hela banan brukar vara öppen.. har för mig att innan så fick man inte köra på hela efter kl 5 eller nått....

Är inte problemet med Anderstorp att banan faktiskt låg i skogen en gång i tiden men att bebyggelsen runt omkring krypit (krupit?) närmare år för år?

Allting började med en arg tant i skogen.... ingen lyssnade på henne, så hon gick o klagade på högre instans....

Last edited:
Webspy skrev:
Allting började med en ar tant i skogen.... ingen lyssnade på henne, så hon gick o klagade på högre instans....

FUCK RAGNHILD

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...