Tveksam till R1 köp, eller...

min R1 fighter hade gått över 4000 mil när jag köpte den förra året.
skrotat en motor sedan dess, tack vare en klantig jävel som skulle köra en massa bakhjul (ni kan ju själva lista ut vem)
Det var växeltrumman som gav upp & hade gått att fixa, men jag valde att byta hela motorn.

Så du behöver inte vara orolig för en hoj som gått långt. allt går att fixa :tummenupp

wonderwizard skrev:
min R1 fighter hade gått över 4000 mil när jag köpte den förra året.
skrotat en motor sedan dess, tack vare en klantig jävel som skulle köra en massa bakhjul (ni kan ju själva lista ut vem)
Det var växeltrumman som gav upp & hade gått att fixa, men jag valde att byta hela motorn.

Så du behöver inte vara orolig för en hoj som gått långt. allt går att fixa :tummenupp

4000 är inte farligt heller för en R1a, bara att den drar lite olja, Men som sagt finns snart delar på OK till R1or

NEJ NEJ är det en -98-00 som gått 2500 mil då är den helt skrot,bara att köpa en ny dom håller inte mer än så, men det beror bara på mätaren är ngt fel på dom så efter 2500 mil på en 7-8 år gammal hoj så måste den ju vara helt slut, eftersom varannan hoj bara gått 2500 mil spelar ingen roll vilken årsmodell 4 år eller 13 år gammal. DS lev med skruvade mätare,finns nog inte mer än ett par -98-99 r1 med ärliga 2500mil därute,vet r1or som gått 10000 mil på mätaren funkar som klockor ändå, nej du lyssna titta prova är viktigare än milen, lycka till

Domi skrev:
Jo just det problemet, 2 och även 6:ans drev var det tror jag. Får ta mig en allvarlig funderare, annars kanske en gsx-r 750. FÅr kolla så serviceboken är komplett iallafall.
SOm ni ser nedan så har jag scoutat runt efter en hornet 900 men jag inser ju att även om den är säkrare rent mekaniskt och billigare att försäkra så har man nog inte lika roligt på den som en fightad sporthoj.. JAja, man brukar väl säga att det är köparens marknad, jag hittar säkert nåt :tummenupp
Tror inte serviceboken har så mycket med växellåds ras o göra.Den är väl i princip bara oljebyten upp till 2500?Olja brukar väl folk byta även om dom inte lämnat iväg den...

Chii skrev:
4000 är inte farligt heller för en R1a, bara att den drar lite olja, Men som sagt finns snart delar på OK till R1or

jag har ingen servicebok till min heller, men funderar på att skaffa en nu när hojen blir som ny.

Rasorblade skrev:
Nej för faan 2500 mil är alldeles för mkt...motor och växellåda är helt slutkörda. Försök hitta en som har gått under 500 mil så är du säker....

Ironi....hehe.
Klart killen kan köpa en hoj som rullat 2500 mil. Det är bara vi i sverige som är helt fixerade över miltalet. En välskött och fullservad sporthoj kan rulla långt över 10 000 mil. :tummenupp

The blade skrev:
Ironi....hehe.
Klart killen kan köpa en hoj som rullat 2500 mil. Det är bara vi i sverige som är helt fixerade över miltalet. En välskött och fullservad sporthoj kan rulla långt över 10 000 mil. :tummenupp

Jag är inte egentligen så fixerad vid milen heller, men svårigheten är ju att veta hur dessa mil är körda. Det går ju aldrig veta så man chansar ju alltid lite när man köper privat. Men det får man leva med, vem har råd att köpa nytt hela tiden :va

Domi skrev:
Jag är inte egentligen så fixerad vid milen heller, men svårigheten är ju att veta hur dessa mil är körda. Det går ju aldrig veta så man chansar ju alltid lite när man köper privat. Men det får man leva med, vem har råd att köpa nytt hela tiden :va

Du köper inte en sporthoj för att köra lungt,så är det bara.

Vill du ha något som är lungt kört,köp en åkgräsklippare.

Långa farbron skrev:
Du köper inte en sporthoj för att köra lungt,så är det bara.

Vill du ha något som är lungt kört,köp en åkgräsklippare.

Vem har sagt något om att köra lugnt, finns ju dom som använder koppling och växellådan som om den vore ett onödigt ont :huvet

Domi skrev:

är ju en sporthoj du köper..funkar den när du kollar på den samt låter bra så kan du ju inte göra mkt mer,

eey fan shyy alla som säger -98 inte funkar :P har en r1 -98 med 3000 mil på mätaren som ser ut som ny. har aldrig kört den så är så jävla nervis :galen ... men så är det när man köper grisen i säcken för en billig vinterpenning.. men jag vet vart han bor som sålde den till mej. så ska bara tjacka ett busskort och åka ner o kräva tillbaka pengarna sen om den inte funkar

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D