Victor
Shake that ass!
kAtanAmAn skrev:fan, kan folk ge sig och vara uppriktiga !
Fan, kan folk ge sig och läsa tråden innan dom postar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kAtanAmAn skrev:fan, kan folk ge sig och vara uppriktiga !
wonderwizard skrev:min R1 fighter hade gått över 4000 mil när jag köpte den förra året.
skrotat en motor sedan dess, tack vare en klantig jävel som skulle köra en massa bakhjul (ni kan ju själva lista ut vem)
Det var växeltrumman som gav upp & hade gått att fixa, men jag valde att byta hela motorn.
Så du behöver inte vara orolig för en hoj som gått långt. allt går att fixa![]()
Tror inte serviceboken har så mycket med växellåds ras o göra.Den är väl i princip bara oljebyten upp till 2500?Olja brukar väl folk byta även om dom inte lämnat iväg den...Domi skrev:Jo just det problemet, 2 och även 6:ans drev var det tror jag. Får ta mig en allvarlig funderare, annars kanske en gsx-r 750. FÅr kolla så serviceboken är komplett iallafall.
SOm ni ser nedan så har jag scoutat runt efter en hornet 900 men jag inser ju att även om den är säkrare rent mekaniskt och billigare att försäkra så har man nog inte lika roligt på den som en fightad sporthoj.. JAja, man brukar väl säga att det är köparens marknad, jag hittar säkert nåt![]()
Chii skrev:4000 är inte farligt heller för en R1a, bara att den drar lite olja, Men som sagt finns snart delar på OK till R1or
mojjsan skrev:nej du lyssna titta prova är viktigare än milen, lycka till

Victor skrev:Nåja, en R1 har ingenting gemensamt med en FZR från -89. Det är nog nånting som bara FZR-ägare hävdar.
Rasorblade skrev:Nej för faan 2500 mil är alldeles för mkt...motor och växellåda är helt slutkörda. Försök hitta en som har gått under 500 mil så är du säker....
The blade skrev:Ironi....hehe.
Klart killen kan köpa en hoj som rullat 2500 mil. Det är bara vi i sverige som är helt fixerade över miltalet. En välskött och fullservad sporthoj kan rulla långt över 10 000 mil.![]()

Domi skrev:Jag är inte egentligen så fixerad vid milen heller, men svårigheten är ju att veta hur dessa mil är körda. Det går ju aldrig veta så man chansar ju alltid lite när man köper privat. Men det får man leva med, vem har råd att köpa nytt hela tiden![]()
Långa farbron skrev:Du köper inte en sporthoj för att köra lungt,så är det bara.
Vill du ha något som är lungt kört,köp en åkgräsklippare.

BMW R90s skrev:Vem har en R1 som har många ärliga mil?
Victor skrev:Fan, kan folk ge sig och läsa tråden innan dom postar?

Domi skrev:Jag är inte egentligen så fixerad vid milen heller, men svårigheten är ju att veta hur dessa mil är körda. Det går ju aldrig veta så man chansar ju alltid lite när man köper privat. Men det får man leva med, vem har råd att köpa nytt hela tiden![]()
kAtanAmAn skrev:vad tjattrar du om?![]()
Men även en en lagom trög person borde förstå att han inte menade allvar.Rasorblade skrev:Ironi!!!
Dum fråga får dumt svar![]()
... men så är det när man köper grisen i säcken för en billig vinterpenning.. men jag vet vart han bor som sålde den till mej. så ska bara tjacka ett busskort och åka ner o kräva tillbaka pengarna sen om den inte funkar|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|