Tvekar vid "höga" farter

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Bålsta
Hoj
SV1000S -05
Min Fazer 600 tvekar vid snabba gaspådrag över 100 blås.. Den enda modifieringen är ett G&G slipon. Det sitter Mikuni cv 34, huvudmunstycken är bytta från 115 till 130 och nålen är höjd 2 steg (max). Förgasarna är inte synkade efter detta. Symptomen verkar bli tydligare och tydligare mil efter mil.

Eftersom jag läst på engelskt forum för Fazer 600 (http://pub32.ezboard.com/bfazerowners) att den ska gå fett som standard och att ingen annan verkar ha samma problem kanske det inte är lösningen att ge den mer och mer soppa…

Kan det vara ”ljuddämparen” som ger mindre och mindre motstånd allteftersom milen rullar?
Kan det kanske vara tjuvluft efter borttag/ditsättning av förgasarbryggan och kan man i så fall testa/fixa detta själv? Eller kan en synkning ge så stor skillnad?

Läste också i ovanstående forum om en mod att koppla ihop 1 – 4, och 2 – 3 (http://pub32.ezboard.com/ffazerownersfrm3.showMessage?topicID=586.topic), någon som testat detta eller är detta bara för oss som har osynkat?

Det lutar åt en bänkning hos Sthms MC-varuhus, en 5-hundring kan det säkert vara värt, men kommer det att hjälpa mot problemen i hög fart?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top