Min Fazer 600 tvekar vid snabba gaspådrag över 100 blås.. Den enda modifieringen är ett G&G slipon. Det sitter Mikuni cv 34, huvudmunstycken är bytta från 115 till 130 och nålen är höjd 2 steg (max). Förgasarna är inte synkade efter detta. Symptomen verkar bli tydligare och tydligare mil efter mil.
Eftersom jag läst på engelskt forum för Fazer 600 (http://pub32.ezboard.com/bfazerowners) att den ska gå fett som standard och att ingen annan verkar ha samma problem kanske det inte är lösningen att ge den mer och mer soppa…
Kan det vara ”ljuddämparen” som ger mindre och mindre motstånd allteftersom milen rullar?
Kan det kanske vara tjuvluft efter borttag/ditsättning av förgasarbryggan och kan man i så fall testa/fixa detta själv? Eller kan en synkning ge så stor skillnad?
Läste också i ovanstående forum om en mod att koppla ihop 1 – 4, och 2 – 3 (http://pub32.ezboard.com/ffazerownersfrm3.showMessage?topicID=586.topic), någon som testat detta eller är detta bara för oss som har osynkat?
Det lutar åt en bänkning hos Sthms MC-varuhus, en 5-hundring kan det säkert vara värt, men kommer det att hjälpa mot problemen i hög fart?
Tack på förhand!
Eftersom jag läst på engelskt forum för Fazer 600 (http://pub32.ezboard.com/bfazerowners) att den ska gå fett som standard och att ingen annan verkar ha samma problem kanske det inte är lösningen att ge den mer och mer soppa…
Kan det vara ”ljuddämparen” som ger mindre och mindre motstånd allteftersom milen rullar?
Kan det kanske vara tjuvluft efter borttag/ditsättning av förgasarbryggan och kan man i så fall testa/fixa detta själv? Eller kan en synkning ge så stor skillnad?
Läste också i ovanstående forum om en mod att koppla ihop 1 – 4, och 2 – 3 (http://pub32.ezboard.com/ffazerownersfrm3.showMessage?topicID=586.topic), någon som testat detta eller är detta bara för oss som har osynkat?
Det lutar åt en bänkning hos Sthms MC-varuhus, en 5-hundring kan det säkert vara värt, men kommer det att hjälpa mot problemen i hög fart?
Tack på förhand!