Torbjörn Gartsjö
Radical Riders
Första provturen avklarad. Avsaknad av blinkers och tuta avhjälptes snabbt, det var ju bara säkringen som gått. Men .... motorn tvekar och bluddrar lite vid 5-5500 varv. Om jag trycker på och varvar ur ett par ggr så upphör fenomenet men bara för att återkomma om jag inte varvar utan glider lite på mer sansade varv. Vad kan det vara som spökar?
Det jag gjort i vinter som ev kan påverka är att jag rensat ljuddämparen. Kan den gå för snålt nu? Vidare har jag bytt bränslefilter men jag har använt ett orginal och monterat det korrekt. Det som jag tänkt prova är att köpa en db-killer och se om det lite ökade motståndet påverkar positivt, i så fall vet jag ju vad det beror på. Förslag på vad jag ska felsöka? Hojjen är en vfr 750 1991.
Kan det vara stiften?
Provade att lägga ut detta i VFR-tåden men fick inga svar.
Det jag gjort i vinter som ev kan påverka är att jag rensat ljuddämparen. Kan den gå för snålt nu? Vidare har jag bytt bränslefilter men jag har använt ett orginal och monterat det korrekt. Det som jag tänkt prova är att köpa en db-killer och se om det lite ökade motståndet påverkar positivt, i så fall vet jag ju vad det beror på. Förslag på vad jag ska felsöka? Hojjen är en vfr 750 1991.
Kan det vara stiften?
Provade att lägga ut detta i VFR-tåden men fick inga svar.