Tv3 De glömda barnen...kl22

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Kolla på TV3 nu kl22.00. Handlar bla om barn i kambodja, hur de lever och säljs som sexslavar. Så jävla sjukt. De har inte pengar till mat för dagen, samtidgt som NHL spelarna strejkar för de anser att de vill kunna tjäna mer än 200 mille om året. Man blir ledsen när man ser skiten och hur illa folk lever i andra länder. :(

Maxxi skrev:
Kolla på TV3 nu kl22.00. Handlar bla om barn i kambodja, hur de lever och säljs som sexslavar. Så jävla sjukt. De har inte pengar till mat för dagen, samtidgt som NHL spelarna strejkar för de anser att de vill kunna tjäna mer än 200 mille om året. Man blir ledsen när man ser skiten och hur illa folk lever i andra länder. :(

Kan inte annat än att hålla med....
Ringde in o skänkte 300 bagis så nu känns det iaf LITE bättre!
:tummenupp

man tycker synd om barnen men det är deras föräldrars fel.. kan inte förstå hur dem kan skaffa 8barn när dem inte har mat så de räcker till dem själva.. dem verkar inte bry sig om hur deras barn kommer ha det.. jävla idioter :kocko

Shunon skrev:
man tycker synd om barnen men det är deras föräldrars fel.. kan inte förstå hur dem kan skaffa 8barn när dem inte har mat så de räcker till dem själva.. dem verkar inte bry sig om hur deras barn kommer ha det.. jävla idioter :kocko

Det funkar inte så där nere som här direkt.

Detta har pågått i evigehters evighet och många vet om det varje dag.
Hur mycket pengar du än skänker så räcker det inte till känns det som.

Hjälper du en, varför ska du inte hjälpa dennes granne då?

Mavve skrev:

Jo men de visade ju att pengarna faktiskt också hjälper till så att en del, dock inte alla får gå i skolan och har tak över huvudet. Det räddar ju iallafall många barn från att sniffa lim på gatan för att bedöva sin hunger.

Mavve skrev:

Vänd på steken och se till den som blir hjälpt istället för att se till den som vill hjälpa. Den som blir hjälpt tackar knappast nej till hjälpen för att det inte hjälper dennes granne eller för att problemet som helhet inte upphör att existera.

Om en rysk oljebaron vill skänka dig en miljon kronor, så påverkar det din situation enormt, men den ryska oljebaronen kanske inte tycker att det påverkar svenskarna som helhet mer än en droppe i havet.
Tycker du att den ryska oljebaronen borde behålla pengarna för sig själv då?

Maxxi skrev:
Jo men de visade ju att pengarna faktiskt också hjälper till så att en del, dock inte alla får gå i skolan och har tak över huvudet. Det räddar ju iallafall många barn från att sniffa lim på gatan för att bedöva sin hunger.

Jag kollade lite på det igår, men inget jag inte redan visste tog de upp så det var inte mer äntressant än de förra programmen man haft på såväl nyheter som dokumentär utifrån.

Känns det rätt för dig att bara hjälpa ett barn och inte dennes bror så visst, skicka du pengar. Jag skulle inte fixa det.

De har levt under vidriga förhållandet hurlängesomhelst, men ändån görs inget radikalt.
Jag är inte rätt person att döma vad som hade varit bäst för det landet, även om jag hade varit det hade inget hänt inom de närmaste 50 åren och kommer heller inte att göra, tyvärr.

flugan skrev:
Vänd på steken och se till den som blir hjälpt istället för att se till den som vill hjälpa. Den som blir hjälpt tackar knappast nej till hjälpen för att det inte hjälper dennes granne eller för att problemet som helhet inte upphör att existera.

Om en rysk oljebaron vill skänka dig en miljon kronor, så påverkar det din situation enormt, men den ryska oljebaronen kanske inte tycker att det påverkar svenskarna som helhet mer än en droppe i havet.
Tycker du att den ryska oljebaronen borde behålla pengarna för sig själv då?

Du är så fel ute så man hade ju kunnat säga nåt i stil med lost in space.....

Du förstår nog först när du själv har familjemedlemmar i drabbade länder som gärna vill ha dina pengar men du akn ju inte skicka till alla eller hur?

Varför försöker jag ens förklara för nån som ändån inte förstår? :(

Mavve skrev:
Du är så fel ute så man hade ju kunnat säga nåt i stil med lost in space.....

Du förstår nog först när du själv har familjemedlemmar i drabbade länder som gärna vill ha dina pengar men du akn ju inte skicka till alla eller hur?

Varför försöker jag ens förklara för nån som ändån inte förstår? :(

Så du tycker alltså det är bättre att inte hjälpa nån istället för att hjälpa en? Det är väl bättre att göra nånting, fastän det är lite, än inte göra nånting alls.

Sätter man in sin kära slant så riskerar man att en del av slanten inte kommer fram. Den risken tar jag gärna. Människor ligger och dör därnere och dom ger fullständigt fan i om en del går till administration eller korruption - huvudsaken dom får vatten och antibiotika. Upp med börsen bara!

piece skrev:
Sätter man in sin kära slant så riskerar man att en del av slanten inte kommer fram. Den risken tar jag gärna. Människor ligger och dör därnere och dom ger fullständigt fan i om en del går till administration eller korruption - huvudsaken dom får vatten och antibiotika. Upp med börsen bara!

Inte är de likglitiga inför huruvida de får pengar eller om de inte får pengar, bistånd korrumperar och förslavar - ingen bra idé förutom vid plötsliga händelser då det snabbt behövs medel.

Mavve skrev:
Känns det rätt för dig att bara hjälpa ett barn och inte dennes bror så visst, skicka du pengar. Jag skulle inte fixa det.
Det borde kännas bra att hjälpa nån! om alla skulle tänka som dig så vore det väldigt många som inte skulle få den hjälp dom får idag.. är ju många människor som skickar in små bidrag. Och som du vet, små smulor är åxå bröd..

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt