TV-ut, hela bilden syns inte..

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Hoppas att ni kan hjälpa mig med detta.. Jag har ställt in mitt grafikkort att det ska klona skärmarna..dvs visa samma sak på både monitorn och tv:n. Visserligen gör den det men på tv:n då visar den inte hela bilden på en gång utan man måste föra muspekaren till hörn/sidor av skärmen för att man ska se hela.

Hoppas ni fattar vad jag mena! :3freak

Är det upplösningen som gör det lr vad kan jag göra för att få till det?

Fotrally skrev:
Hoppas att ni kan hjälpa mig med detta.. Jag har ställt in mitt grafikkort att det ska klona skärmarna..dvs visa samma sak på både monitorn och tv:n. Visserligen gör den det men på tv:n då visar den inte hela bilden på en gång utan man måste föra muspekaren till hörn/sidor av skärmen för att man ska se hela.

Hoppas ni fattar vad jag mena! :3freak

Är det upplösningen som gör det lr vad kan jag göra för att få till det?
På de flesta grafikkort ska det gå att välja om vilken upplösning som ska gälla på respektive skärm.

lyckades sänka upplösningen...enda skillnaden blev att det blev större bild på tv:n men att jag fortfarande fick flytta runt musen för att få se resten av bilden.. å nu lyckas jag inte ställa upp den igen... :3freak

Vilken upplösning hade du från början och till vilken upplösning ändrade du?

Har för mig att högsta upplösning TV:n klarar är 1024x768

Santo skrev:
Vilken upplösning hade du från början och till vilken upplösning ändrade du?

Har för mig att högsta upplösning TV:n klarar är 1024x768

Jävla bra fråga...tänkte aldrig på vad det var för upplösning innan.. misstänker att det var som du nämde ovan..

Det ska finnas ett grafikalternativ för Fullscreen, Theater Mode eller dylikt till den klonade enheten. Kolla upp det.
Du har väl Ati eller nVidia tar jag för givet.

Gothmog skrev:
Det ska finnas ett grafikalternativ för Fullscreen, Theater Mode eller dylikt till den klonade enheten. Kolla upp det.
Du har väl Ati eller nVidia tar jag för givet.

Har nvida..
Det finns en settings ikon bredvid klocka längst ner till vänster men nu hittar jag fan in vart jag ändrar upplösningen igen! Helt otroligt! :confused: :huvet

Edit: nu hittade jag äntligen vart man ändrar upplösningen... :tomten
Men jag får ändå inte till så det fyller ut andra skärmen.

Last edited:
Last edited:
Filmerna visas på tv:n automatiskt på helskärm...
ska kolla upp länkarna nu

Edit:Allt annat fungerar som jag vill förutom att jag inte får med hela skrivbordet på tv:n :huvet

Last edited:
Kan ju vara någon annan inställning som jag har förträngt också men jag sitter tyvärr på jobbet nu...

Edit: Kollade hemma men jag vet inte riktigt vad ditt problem beror på faktiskt... Skicka ett mail till nVidia kanske?

Last edited:
Om du kör "dualview" ist för att klona så kan du ställa in olika upplösningar för skärm resp tv. Du kan även leka med datorn samtidigt som du ser på filmen på tv:n.
Kolla i Nvidia menyn (denna där vita menyn som fälls ut när du klickar på Nvidia) efter zoom-kontroll, (kommer inte ihåg vad menyalternativet heter, nånting med video....) där ska det finnas en rulllist där du kan välja båda eller zoomkontroll, välj båda.

Ska finnas en guide du kan köra oxå så får du enklast rätt inställningar.

Good glyck!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...