TV-tips: På mc genom Alaska

Mitt i naturen-program med enstaka inslag av gubb-bmw...

Last edited:
Det gjordes en film om vår tripp över Asien -06. Inte mycket bättre än denna kanske, men snäppet bättre tycker jag nog. Även om den också är full med gubbar. Mer MC-åka iaf.

Om det är nån som fortfarande har missat den så hojta till så skickar jag en länk.

Det gjordes en film om vår tripp över Asien -06. Inte mycket bättre än denna kanske, men snäppet bättre tycker jag nog. Även om den också är full med gubbar. Mer MC-åka iaf.

Om det är nån som fortfarande har missat den så hojta till så skickar jag en länk.

Hur lång är eran film då?!

Inte så lätt att klämma in mer mc åka på ett tvprogram som är en timme långt.... Montera en kamera på styret och göra en timelapse?

Jag tyckte dom fick med det mesta: bra intervjuer med lokalbefolkning, historier om städerna, snygga vyer, passande musik m.m

Det var ju en dokumentär om ett gäng mcentusiaster som åkte i guldgrävarnas spår...
Man kan ju inte jämföra det här programet med tex "the long way round" eller "the long way down" som är på 7 avsnitt gånger 45-60min...

Vår film blev 1h om jag inte missminner mig. Sändes på 4:an julen 06.
Den handlar mer om det faktiska hojåkat, men också mycket om de tre "legenderna" som var med på resan (Posa, Vargen och Ove Fundin)

Hur lång är eran film då?!

Inte så lätt att klämma in mer mc åka på ett tvprogram som är en timme långt.... Montera en kamera på styret och göra en timelapse?

Jag tyckte dom fick med det mesta: bra intervjuer med lokalbefolkning, historier om städerna, snygga vyer, passande musik m.m

Det var ju en dokumentär om ett gäng mcentusiaster som åkte i guldgrävarnas spår...
Man kan ju inte jämföra det här programet med tex "the long way round" eller "the long way down" som är på 7 avsnitt gånger 45-60min...

Hojt hojt! :)

Den finns på svt play men funkar inte, "videon är inte tillgänglig"

För kännedom så är trådarna "TV-tips; På mc genom Alaska" och "På mc genom Alaska" ihopslagna from nu. Inläggen finns i kronologisk ordning blandat från båda trådarna.

Mvh Peter

@ Starstriker - Hojt!

HEJ på er här kommer ett svar från SVT...
Kring SVT play....

"Programmen som sänds i tv måste kodas om till format anpassat för webb och mobil.
Vi drabbades tyvärr av tekniska problem under omkodningen av "På MC genom Alaska" och kunde därför inte publicera programmet igår. Vi arbetar för att ha detta löst så snart som möjligt och hoppas kunna ha programmet tillgängligt senare idag, 5 januari"

Besviken man blev när Sporthojarna drog i väg :( Trodde man skulle få se nån bakhjuls åkning från Alaska,nänä då börja han filma nån läder kille på nån HD:6surkart:6surkart:6surkart

Va ganska bra program men kunde varit mer mc åkning :)

Hojt!

Fattar inte dom som säger sig vara hoj åkare och inte gillar denna typen av körning?? Enligt mig så är all typ av hojåka intressant. Tycker touring, offroad, racing, crusing ja alla varianter av hoj åka har sin plats!

Har dock en fundering på om inte den sorten som bara tycker bakhjulsåka och full fart gäller är just den typen som inte blir så långvarig på hoj planen. De gillar egentligen bara själva "outlaw" stämpeln hojar har. Inte körandet i sig.......... Men det är ju bara min högst personliga åsikt :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti