TV-spelsefterlysning!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Jo det är såhär att jag minns att för ett tag (månad/år?) sen så tipsade någon om ett spel till PS2/XBOX där man i spelet körde supermotard! Nu skulle jag hemskt gärna vilja veta om någon har eller har haft det och kan berätta lite om det, samt, det viktigaste är det någon som vet vad detta spelet heter?

Väldigt tacksam för svar

SkorvKalle skrev:
Jo det är såhär att jag minns att för ett tag (månad/år?) sen så tipsade någon om ett spel till PS2/XBOX där man i spelet körde supermotard! Nu skulle jag hemskt gärna vilja veta om någon har eller har haft det och kan berätta lite om det, samt, det viktigaste är det någon som vet vad detta spelet heter?

Väldigt tacksam för svar

MX vs. ATV Unleashed. Rätt kul men åka motard suger (verklighetstroget alltså :hihi )

Så det är det spelet alltså. Hade mina misstankar om att det var det, men jag trodde det fanns något annat.

Efter lite spaning på forumet så verkar det som om man ska vänta tills Tourist Trophy släpps, har nyss glott igenom flertal trailers av det spelet och säger bara "WOW!", det spelet kan verkligen bli något!

Har också fått uppfattningen om att MotoGP spelen till PS2 inte verkar vara någon höjdare och att de ska vara mycket bättre på Xboxen, förstår inte varför bara.. samma tillverkare right? -WRONG! Det är ju THQ som ger ut spelet till Xbox (samma som gav ut till PC) och Namco som ger ut till Playstation

EDIT

Last edited:
Men vänta lite här nu... kan man åka supermotard i MX vs ATV Unleashed? Det har jag helt missat!

SkorvKalle skrev:
samma tillverkare right? -WRONG! Det är ju THQ som ger ut spelet till Xbox (samma som gav ut till PC) och Namco som ger ut till Playstation

EDIT
Om du läser vad du skrivit så ser du att orden tillverkare och utgivare stavas olika, det är för att det är olika ord som betyder olika saker.

honkiie skrev:
Om du läser vad du skrivit så ser du att orden tillverkare och utgivare stavas olika, det är för att det är olika ord som betyder olika saker.

Du har så rätt så.

Climax studios har TILLVERKAT MotoGP 3 till XBOX & PC, THQ har gett ut det.
Namco har TILLVERKAT MotoGP 3/4 till PS2, även Namco har gett ut spelet.

Inte konstigt att man blir förvirrad på alla siffror.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg