2600453 Två saker,
1. Surroundljud finns i ALLA tvsändningar som sänds i Stereo, däremot är det bara "dolby pro logic" dvs, bakkanalerna är "samma" kanal. I praktiken alltså 4.0 ljud istället för 5.1)
Men ska man ha 5.1 ljud, då är det sattelit som gäller (ex. canal + ) annars har boxer (marksänt) också 5.1 ljud på VISSA kanaler, annars är det digital stereo (vilket blir sjyst ljud överlag) som gäller
2. Jag använder min LG rz-32lz50 som tv och som skärm (via dvi) fungerar klockers, mkt bra betraktningsvinkel.
Fördel med denna tv: BILLIG/BRA! tror att den ligger runt 8000:- i dagsläget,
Nackdel: Den är inte HD-ready, men den är HD-Förberedd (klarar upplösningar osv, men har inte HDMI ingång, och dvi ingången är det osäkert om den klarar hdcp (ingen som vet, inte ens LG själva !!!) Vill man ha den i hd-ready format så heter tv:n : LG rz-32lz55 och kostar väl runt 11000:- tror jag
LG gör generellt mkt bra skärmar/tv's i både plasma segmentet och lcd segmentet, jag skulle satsat på LCD då denna teknik är lite ... tåligare...
plasma har så många saker man måste tänka på, inbränningar, lägg aldrig tv ner (då förstörs plasmabubblorna) osv..
Lcd å andra sidan har sämre kontraståtergivning (framförallt svart) och lite mindre rika färger, men får väldigt sällan inbränningar (ÄVEN OM DET ÄR FULLT MÖJLIGT)
jaja, just my 2 cent