tv som datorskärm

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur bra måste tvn vara för att man ska kunna tex läsa forum på den? Vilken prisklass handlar det om? Hur vet man hur bra en tv är?

Tack på förhand// Prulle.

Ps. Någon tips om rättstavningsfunktion, vart sitter den?

t-rex skrev:
2592356 Svenskalektioner, ges flera gånger per dag i din närmaste skola. Komvux om man blivit lite äldre.
Okej jag stavar illa, jag har mirakulöst nog godkänt i svenska, kan vi släppa det nu? När jag för engångs skull frågar något seriöst vill jag gärna få seriösa svar, jag lovar jag ska sluta vara oseriös i seriösa trådar.

Jag har inte fått hem stavningsprogramet än så ja, det lär finnas stavfel men snälla ignorera dom och va lite seriösa nu, tack.

jag har en Philips 37PF9830 som jag tycker funkar klockrent, har dock inga andra att jämföra med.

LILAB skrev:
2592378 jag har en Philips 37PF9830 som jag tycker funkar klockrent, har dock inga andra att jämföra med.
typ så där en nolla för mycket i priset men tack ändå. :)

prulle skrev:
2592407 :Bugar tackar.

är det en myt att man inte kan titta på dom från mer än typ 20 graders vinkel?

Det beror på vilken LCD det är... Det är en typisk sådan "nackdel" som LCD-tillverkarna arbetat för att få bort på samma sätt som inbränningsrisken är betydligt mindre på en modern plasma än på en äldre plasma.

prulle skrev:
Edit: Lsd är det en myt

Nej, det är en drog som kan få dig att se saker utan TV! :mattias

Last edited:
korvgubbe skrev:
2592414 Det beror på vilken LCD det är... Det är en typisk sådan "nackdel" som LCD-tillverkarna arbetat för att få bort på samma sätt som inbränningsrisken är betydligt mindre på en modern plasma än på en äldre plasma.

Nej, det är en drog som kan få dig att se saker utan TV! :mattias
Okej, Får väll åka och kolla nånstans då :) Tack för hjälpen!

Edit: Lite kul för det va rättstavningsprogramet som ändra det. :hihi

Jag har en liten (23") LCD från Philips som funkar riktigt bra. Se till att tv'n har VGA eller DVI ingång så du kan koppla in den som en datorskärm. För att koppla in den via tv-out (t.ex. via composit eller s-video) kommer INTE duga om du ska skriva/läsa..

EDIT: Betraktningsvinkeln är bra, vet inte exakt hur mycket men bra mycket mer än 20 grader iaf.

scud skrev:
2592434 Jag har en liten (23") LCD från Philips som funkar riktigt bra. Se till att tv'n har VGA eller DVI ingång så du kan koppla in den som en datorskärm. För att koppla in den via tv-out (t.ex. via composit eller s-video) kommer INTE duga om du ska skriva/läsa..

EDIT: Betraktningsvinkeln är bra, vet inte exakt hur mycket men bra mycket mer än 20 grader iaf.
Okej! Tack för det tipset trodde TV out var bättre, så det var tur du sa det! :D

En till fråga, om det står att det står: Ljudstöd Stereo , spelar det nån roll eftersom jag ändå kommer köra med hemmabio förstärkaren? Att dvd blir Surround det förstår jag då ljud kablarna aldrig går via tvn. Men om jag ser på TV blir det 2 kanals då eller?

Funderar på den här då jag knappast behöver 32 tum..
http://prisjakt.se/produkt.php?e=81089

prulle skrev:
2592483 En till fråga, om det står att det står: Ljudstöd Stereo , spelar det nån roll eftersom jag ändå kommer köra med hemmabio förstärkaren? Att dvd blir Surround det förstår jag då ljud kablarna aldrig går via tvn. Men om jag ser på TV blir det 2 kanals då eller?

Funderar på den här då jag knappast behöver 32 tum..
http://prisjakt.se/produkt.php?e=81089

TV-ljudet kommer ju komma från tv'ns högtalare. Men det går givetvis att koppla även det till stereoanläggningen. "Stereo" i detta sammanhang är ju enbart att tv'n tar emot stereosignaler samt har högtalare för att spela upp stereo-ljud (höger/vänster).

Du måste ta reda på om datorn din har VGA eller DVI anslutning. DVI är nyare varianten och digital, så den är att föredra. Själv har jag bara VGA på tv'n men tycker det funkar riktigt bra, vet inte om man egentligen skulle se nån större skillnad.

scud skrev:
2592504 TV-ljudet kommer ju komma från tv'ns högtalare. Men det går givetvis att koppla även det till stereoanläggningen. "Stereo" i detta sammanhang är ju enbart att tv'n tar emot stereosignaler samt har högtalare för att spela upp stereo-ljud (höger/vänster).

Du måste ta reda på om datorn din har VGA eller DVI anslutning. DVI är nyare varianten och digital, så den är att föredra. Själv har jag bara VGA på tv'n men tycker det funkar riktigt bra, vet inte om man egentligen skulle se nån större skillnad.
Okej så även om jag kopplar rca out till förstärkaren blir det 2 kanals? (stereo)

Ska i framtiden köpa ny dator också så då får jag se till att det blir dvi då bara :)

prulle skrev:
2592516 Okej så även om jag kopplar rca out till förstärkaren blir det 2 kanals? (stereo)
jo för det är väl bara 2 kanals utgång ändå? Står säkert RCA Stereo eller något på den.

scud skrev:
2592526 jo för det är väl bara 2 kanals utgång ändå? Står säkert RCA Stereo eller något på den.
Du har en klar poäng där. Brukar väll stå rca out? Jaja ser ändå aldrig på film på tv eftersom jag inte står ut med reklam.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!