R2
På två hjul sen -89
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har flyttat ihop med tjejen och jag ska ge mig in i en möjlig djungel av kablar mm för att få till den lösning jag vill ha på mediafronten.
I källaren har jag mitt data/kolla race rum, där finns comhem/3håliväggen.
Vi har tjock TVs än så länge, en på var våning, jag tar hem racen, torrent eller stream i PCn, torrent laddar jag över till xboxen och kollar på i TVn, streamade race ska jag föra över via datorns hdmi utgång till TVn med nån Kjell dosa.
Och i xboxen har jag massa film som vi kommer vilja titta på uppe i soffan, och det finns ett pvc rör draget för telekabel genom golvet som med fördel kan utnyttjas, det går att få in en scart kabel i röret.
Och först nu kommer frågan, kan man skicka både TV signal och xbox "signal" i samma scart?
Jag tänkte alltså koppla xbox scarten i en "scart förgreningsbox" som även antenn signalen kommer till via min tv dvd.
Trådlös xboxhandkontroll borde gå igenom golvet för val av film mm,
och xboxen ska startas med en 220 fjärrstyrning enhet.
andra förslag är såklart välkomna, men viasat el,dyl med svenska kommentatorer kommer inte på frågan.
I källaren har jag mitt data/kolla race rum, där finns comhem/3håliväggen.
Vi har tjock TVs än så länge, en på var våning, jag tar hem racen, torrent eller stream i PCn, torrent laddar jag över till xboxen och kollar på i TVn, streamade race ska jag föra över via datorns hdmi utgång till TVn med nån Kjell dosa.
Och i xboxen har jag massa film som vi kommer vilja titta på uppe i soffan, och det finns ett pvc rör draget för telekabel genom golvet som med fördel kan utnyttjas, det går att få in en scart kabel i röret.
Och först nu kommer frågan, kan man skicka både TV signal och xbox "signal" i samma scart?
Jag tänkte alltså koppla xbox scarten i en "scart förgreningsbox" som även antenn signalen kommer till via min tv dvd.
Trådlös xboxhandkontroll borde gå igenom golvet för val av film mm,
och xboxen ska startas med en 220 fjärrstyrning enhet.
andra förslag är såklart välkomna, men viasat el,dyl med svenska kommentatorer kommer inte på frågan.