TV signal och xbox i samma scart?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har flyttat ihop med tjejen och jag ska ge mig in i en möjlig djungel av kablar mm för att få till den lösning jag vill ha på mediafronten.

I källaren har jag mitt data/kolla race rum, där finns comhem/3håliväggen.
Vi har tjock TVs än så länge, en på var våning, jag tar hem racen, torrent eller stream i PCn, torrent laddar jag över till xboxen och kollar på i TVn, streamade race ska jag föra över via datorns hdmi utgång till TVn med nån Kjell dosa.

Och i xboxen har jag massa film som vi kommer vilja titta på uppe i soffan, och det finns ett pvc rör draget för telekabel genom golvet som med fördel kan utnyttjas, det går att få in en scart kabel i röret.

Och först nu kommer frågan, kan man skicka både TV signal och xbox "signal" i samma scart?
Jag tänkte alltså koppla xbox scarten i en "scart förgreningsbox" som även antenn signalen kommer till via min tv dvd.

Trådlös xboxhandkontroll borde gå igenom golvet för val av film mm,
och xboxen ska startas med en 220 fjärrstyrning enhet.

andra förslag är såklart välkomna, men viasat el,dyl med svenska kommentatorer kommer inte på frågan.

Ska du ha en digitalbox + xbox i källarn eller?

Förstår inte riktigt hur du gjort?

Tror inte det, men kan du inte lägga en tunn telefonkabel runt scartkabeln med antennsignalen? :)

de e kanske möjligt, bara man inte tappar för mkt kvalle så

kopparkabel (telefonsladd) är ju bäst som ledare så :tummenupp

går tyvärr inte. eventuellt så får man hjälplig bild , men i antennsammanhang är det viktigt att kabeln är på 50ohm , sedan är det så att att skall och innerledare i en antennkabel är väldigt viktiga för den funktion den skall utföra.

Jag är inte säker på om jag fattar hur du vill ha det men om det ser ut som bifogad skiss så borde det inte vara några problem. Du får ju givetvis samma bild på båda TV-apparaterna samtidigt men det kanske inte är ett problem?

Bifogat

• scart.png
    scart.png
    15.8 KB · Visningar: 65
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti