Tv på internet

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR
jo tänkte slute se tv genom antenkabeln som går direkt till den så kallade 3 håll i vägen! och se direkt via datorn "internet" till tvn. Men nu är frågan måste jag fortfarande betala tv avgiften fast jag säger upp kanalerna?

Har någon gjort liknande och inte betalar tv avgift?

Det står i lagen att man måste ha mottagare för att betala tv avgiften.
Vad menas med mottagare att man kör via mottagarbox?

Och om man ser på tv genom datorn så måste man ha tv kort för att betala tv avgift. Vad är ett tv kort?

Tips mottages :Bugar

Du gör skäl för ditt namn eller? Ring och säg upp och kolla på det ändå, du får inte fängelse för det. Men kort sagt, ja. Har du ett tv-kort så räknas det som en tv-mottagare och du ska betala. Om du enbart kollar på webstreamad tv så behöver du inte betala ÄN.
Mottagarbox kräver också att du betalar licensen.

Att enbart kolla på streamad tv kräver ingen tv-licens. Ännu. Men får Radiotjänst som de vill så måste alla som har en dator i Sverige betala tv-licens. För att man då har möjligheten att kolla på SVTs webb-tv.

Ett tv-kort är en tv-mottagare för en dator. Du kopplar det till antennuttaget eller till en vanlig tv-antenn. Sedan får du upp en tv-bild på datorskärmen, samma bild som om du haft en tv kopplad till samma antennuttag eller tv-antenn.

Tittar du på dataskärmen eller har du en tv-apparat? Ifall du har en tv så måste du betala för den. Det spelar ingen roll vad den används till, dom vill ha licenspengar ändå. Fast det där är det ju bara att skita i. Dom är inte riktigt kloka på Radiotjänst.

Att Radiotjänst fortfarande finns kvar är ju sanslöst.
:jagbetalarintetvavgiften

Tittar du på dataskärmen eller har du en tv-apparat? Ifall du har en tv så måste du betala för den. Det spelar ingen roll vad den används till, dom vill ha licenspengar ändå. Fast det där är det ju bara att skita i. Dom är inte riktigt kloka på Radiotjänst.

ska webstreama till tvn tänkte jag och har man ingen mottagare så behöver man ju inte betala..

ska webstreama till tvn tänkte jag och har man ingen mottagare så behöver man ju inte betala..

Tvn slutar inte vara en tv bara för att du drar ut antennsladden. Så länge du har den i hemmet måste du betala licensen oavsett vad den används till.

Förut kunde man väl slippa ifall man plockade ut kanalväljaren, men jag vet inte om det funkar längre.

Tvn slutar inte vara en tv bara för att du drar ut antennsladden. Så länge du har den i hemmet måste du betala licensen oavsett vad den används till.

Förut kunde man väl slippa ifall man plockade ut kanalväljaren, men jag vet inte om det funkar längre.

Förutom att "plocka ut kanalväljaren" (det gick att göra på apparater tillverkade på 70 talet, numera är det en integrerad del på något kretskort) så måste du få en tv-tekniker att skriva ett intyg på att det är gjort på ett varaktigt sätt.

Dessutom jobbar nuvarande regering på att göra licensavgiften teknikoberoende!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg