Tv-out program

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Om man har tv out, finns det något smidigt program man kan ha för att styra det?
mitt medföljande "showshifter" verkar kasst..

Några tips?
 
Har du Nvidia-kort så kan jag varmt rekommendera TVtool
 
Hultan skrev:
Tackar! jag tror det var det jag hittade! tack!
Fan programmet säger att den inte hittar tv-chip på mitt kort, men jag har ju Nvidia kort geforce4 mx 420?
märkligt, inget du vet nåt om?
 
Hultan skrev:
Fan programmet säger att den inte hittar tv-chip på mitt kort, men jag har ju Nvidia kort geforce4 mx 420?
märkligt, inget du vet nåt om?

Hade också det problemet på en burk. Tror jag löste det genom att köra med nVidias egna TVout-drivisar med dom senaste drivrutinerna 61.77. Kolla runt lite där också
 
Dede skrev:
Hade också det problemet på en burk. Tror jag löste det genom att köra med nVidias egna TVout-drivisar med dom senaste drivrutinerna 61.77. Kolla runt lite där också


Ok är det bara till att tanka hem nyaste drivisarna från nvidia då eller?
 
tvtoo har inte funkat sen jag hade en p2 450mhz så jag har gett upp det. Ändå bara inställningar på tv out så att den alltid kör ut filmen på tvn men inte resten, ifall du ska se på film alltså. Det är smidigast enligt mig
 
Hultan skrev:
Ok är det bara till att tanka hem nyaste drivisarna från nvidia då eller?

Yepp. Och sen leta lite. Tror det ligger i nView Desktop manager men är inte säker.
 
ok, tack skall du ha, nu funkar dock tvtool, eller vad det hette, men det konstiga är att när jag spelar en fil i vlc eller i tex mediaspelaren så rular inte filmen i tv även i fall jag ser skrivbord osv.. Alltså man ser inte filmen i vilken spelares fönster man nu valt..?? märkligt
vad kan detta bero på?
 
Hultan skrev:
ok, tack skall du ha, nu funkar dock tvtool, eller vad det hette, men det konstiga är att när jag spelar en fil i vlc eller i tex mediaspelaren så rular inte filmen i tv även i fall jag ser skrivbord osv.. Alltså man ser inte filmen i vilken spelares fönster man nu valt..?? märkligt
vad kan detta bero på?
Nån? kom igen nu!!
VAd kan detta bero på?
Jag ser ju "skrivbordet på tv:n men när jag spelar upp en film av något slag så blir det bara svart i det fönstret på tv:n.. Men inte på dator skärmen förstås..
 
Hultan skrev:
Nån? kom igen nu!!
VAd kan detta bero på?
Jag ser ju "skrivbordet på tv:n men när jag spelar upp en film av något slag så blir det bara svart i det fönstret på tv:n.. Men inte på dator skärmen förstås..
Det har att göra med att filmer endast visas på den primära bildskärmen. Din skärm är satt som primär skärm i dagsläget, dvs all film visas på den.

Om det inte finns några inställningar i TvTool för att fixa det(borde väl nästan det?), så ska det finnas i grafikdrivaren.
 
Bulan skrev:
Det har att göra med att filmer endast visas på den primära bildskärmen. Din skärm är satt som primär skärm i dagsläget, dvs all film visas på den.

Om det inte finns några inställningar i TvTool för att fixa det(borde väl nästan det?), så ska det finnas i grafikdrivaren.
Ok, tackar, men jag fick löst det i går..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top