TV:n small

En vecka är bra att spara iaf då det då fortfarande kan betraktas som DOA (Dead On Arrival).
Sen vet jag att om den skall in på service kräver vissa att den skall skeppas i orginalförpackning då det är svårt att frakta en stor platt-tv säkert utan.

Japp, eftersom detta var en tråd om LG så fortsätter vi med info om LG... LG vill att man har kartongen vid DOA, som är två veckor. Man ska även ha kartongen kvar om manvill nyttja pixelgarantin.
 
Till ts. Felet med tv:n låter precis som det jag råkade ut för med min LG, det bara small och tv:n blev svart men ljudet fanns kvar. Lämnade in den till en reparatör och det var ett sk "mother board" som hade pajjat, min tv var typ 3 år så det var inte lönt att reparera den, hadde kostat runt 4000:- men jag utnyttjade min drulleförsäkring å fick ut ett par tusen iaf men i ditt fall är det bara att reklamera den där du köpte dem, som ngn nämnt har du 3 års reklamationsrätt enligt lag ovsett vad handlaren säger.
 
Nu vet jag att alla biter på naglarna och undrar hur det går. För det första gnällde jag av mig till ett gammalt ex om att tvn pajade över msn. "Ska du låna min? Har separerat precis så jag har en 50" står i en källare" 2 timmar efter explosionen står en ny dumburk på plats.

Ringde till en häxa på onoff nyss. "Njaaa ett år garanti 2 års reklamation, men du kan väl höra med LG"

Ringer LG, nej det är 2 års garanti. Ge oss serienummer, produktnummer och inköpsdatum sen hämtar vi den hemma hos dig och lagar den.

K U N G !
 
man har 12 månaders garanti såvida tillverkaren inte anger annat...

Fattar inte vad folk fått det där ifrån? Du har inte en sekunds garanti om inte tillverkare ger dig någon.

Däremot gäller konsumentköplagen där bevisbördan första halvåret ligger på tillverkaren. Därefter ligger bevisbördan på dig varför du ofta är körd.
 
Last edited:
beställ hem ett nytt nätaggskort för några hundringar och byt, krävs inga skills annat än att man behöver skruva ur och i några skruvar.
dom flesta stora kedjor kan faktiskt beställa sånt.

skulle nog påstå att säkert 90% av alla trasiga "platt TV" kan lagas på detta sätt.

gillar abethebabes offert på 4000:- han fått, det är så man blir varm i själen.:brinnerup
 
Nu vet jag att alla biter på naglarna och undrar hur det går. För det första gnällde jag av mig till ett gammalt ex om att tvn pajade över msn. "Ska du låna min? Har separerat precis så jag har en 50" står i en källare" 2 timmar efter explosionen står en ny dumburk på plats.

Ringde till en häxa på onoff nyss. "Njaaa ett år garanti 2 års reklamation, men du kan väl höra med LG"

Ringer LG, nej det är 2 års garanti. Ge oss serienummer, produktnummer och inköpsdatum sen hämtar vi den hemma hos dig och lagar den.

K U N G !

Sa ju de =)
 
Ringer LG, nej det är 2 års garanti. Ge oss serienummer, produktnummer och inköpsdatum sen hämtar vi den hemma hos dig och lagar den.

K U N G !

Ungefär vad jag tänkte föreslå eftersom samma sak händer oss dagligen att kunder ringer in och beklagar sig över 12 månaders garanti när dator/monitor/whatever har gått sönder.
"Nej nej, vi har 24månaders garanti på våra produkter så vi lägger upp en felanmälan på det där så ska du se att det blir fixat"
:tummenupp
 
Ringde till en häxa på onoff nyss. "Njaaa ett år garanti 2 års reklamation, men du kan väl höra med LG"

!

KjeRRiNgEn hade dessutom fel. Har man sålt en vara måste man vara behjälplig vid reklamation under de 3 åren.

Det är jävligt bra att spana plus ibland, man lär sig mycket om sina rättigheter och det är skönt att trycka ner det i halsen på alla dryga butiksarbetare överallt. Nya plus är dessutom skoj att se! :fakta :gubbvarning
 
KjeRRiNgEn hade dessutom fel. Har man sålt en vara måste man vara behjälplig vid reklamation under de 3 åren.

Det är jävligt bra att spana plus ibland, man lär sig mycket om sina rättigheter och det är skönt att trycka ner det i halsen på alla dryga butiksarbetare överallt. Nya plus är dessutom skoj att se! :fakta :gubbvarning

Alltid 3 års reklamation, men en del återförsäljare vägrar ta i det av någon anledning, men för våra produkter brukar vi kunna hjälpa kunden härifrån, även om det är återförsäljarens skyldighet att göra det i fall av reklamation.

Allt går att lösa, eller ja, det mesta IAF :tummenupp
 
KjeRRiNgEn hade dessutom fel. Har man sålt en vara måste man vara behjälplig vid reklamation under de 3 åren.

Det är jävligt bra att spana plus ibland, man lär sig mycket om sina rättigheter och det är skönt att trycka ner det i halsen på alla dryga butiksarbetare överallt. Nya plus är dessutom skoj att se! :fakta :gubbvarning

Vem behöver sverker när sporthoj finns??

Riktigt bra bemötande av han på LG. Allt verkar lösa sig på bästa sätt. Fast det är klart att de fortfarande kan skita sig när jag är inblandad.
 
Alltid 3 års reklamation, men en del återförsäljare vägrar ta i det av någon anledning, men för våra produkter brukar vi kunna hjälpa kunden härifrån, även om det är återförsäljarens skyldighet att göra det i fall av reklamation.

Allt går att lösa, eller ja, det mesta IAF :tummenupp

Lite OT, Jobbar du på sykes?
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top