Tv:n brann upp!

zykl0n skrev:
Hur högt tror du "brand" låter?

Jag är extremt lättväkt, så jag vaknar nog vid minsta knäpp ska du se. Om det dvs inte är när det är dags att gå upp för att åka till jobbet, då kan jag nog somna om även om så tv:n exploderar....
 
har ni sett hur snabbt förloppet går när en tv tar sig rejält? o så tar gardinen den står jämte sig, så ramlar den ner i nån fåtölj..

alltihop på 30-60 sekunder..


man tror inte det är sant om man ser utbildningsfilmer..


o röken som blir hjälper ingen ficklampa i världen till, det är som att simma i skokräm!




om man får tro pappa rökdykare..
 
ninja 636 skrev:
Ska tänka på det nästa gång. Var når jag dig, 112 eller :D

Nej nej! 071-XXXXXX börjar numret på. PM:ar över resten enbart till dig! ;) I isbunken kanske jag t o m har en champagneflaska som plåster på såren. ;) :D
 
Penguin skrev:
Nej nej! 071-XXXXXX börjar numret på. PM:ar över resten enbart till dig! ;) I isbunken kanske jag t o m har en champagneflaska som plåster på såren. ;) :D

Tror jag ska bränna mig oftare då :D
Tack för numret ;)
 
Bikerbitch skrev:
Tur att det gick bra med dig Dunderkissen
Jag tar för vana att dra ur sladden ur Tv.n när jag ska sova eller så. Tittar iofs inte överdrivet mkt på tv men det är en vana som sitter i sen jag var liten. Kalla mig larvig men jag tycker det känns säkrare. Vet inte vad som är säkert.
Räcker det med att stänga av på knappen på Tv.n eller måste man dra ut sladden så att det verkligen inte skall hända något.

Det räcker med att stänga av med knappen där framme.... strömmen går inte nån annan stans än fram till den knappen när den är avslagen
 
BioFlopp skrev:
Det räcker med att stänga av med knappen där framme.... strömmen går inte nån annan stans än fram till den knappen när den är avslagen

Detdär varierar från modell till modell, och som tidigare sagts, trasiga/slitna brytare startar åxå bränder.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top