Tv-mottagning i sommarstuga

En sån här kanske?

Komplettera med en antennadapter(30kr på Teknikmagasinet) så kan man ju använda den fasta antennen! :fakta
480314a.jpg

En ny kanalsökning är nästintill 100% nödvändigt att göra om man flyttar mottageren.
Den som har lite tid över kan ju göra en lista/tabell över vilka sändare som kör på samma Frekvanser.

En ny kanalsökning är nästintill 100% nödvändigt att göra om man flyttar mottageren.
Den som har lite tid över kan ju göra en lista/tabell över vilka sändare som kör på samma Frekvanser.

Det är inga inställningar man ska göra på själva boxen? Har tidigare haft ComHem digitalbox samt internet som jag flyttat mellan två ComHem hus. På digitalboxen var man tvungen att ändra en inställning som gällde den andra orten. Sedan fick boxen vara inkopplad ett tag så fungerade det efter en stund. Hur smidigt som helst. När det gällde modemet så var det bara att koppla på det så fungerade även det efter en stund utan att göra några vidare inställningar. Detsamma gällde IP telefonin. Kunde ha ett 042 nummer i Lund :D Tyckte dock att tjänsten sög så jag sa upp den efter en kort period. Idag fungerar antagligen IP telefonin bättre hos ComHem.

Det är inga inställningar man ska göra på själva boxen? Har tidigare haft ComHem digitalbox samt internet som jag flyttat mellan två ComHem hus. På digitalboxen var man tvungen att ändra en inställning som gällde den andra orten. Sedan fick boxen vara inkopplad ett tag så fungerade det efter en stund. Hur smidigt som helst. När det gällde modemet så var det bara att koppla på det så fungerade även det efter en stund utan att göra några vidare inställningar. Detsamma gällde IP telefonin. Kunde ha ett 042 nummer i Lund :D Tyckte dock att tjänsten sög så jag sa upp den efter en kort period. Idag fungerar antagligen IP telefonin bättre hos ComHem.

Inställning och inställning, naturligtvis skall du göra kanalsökningen på boxen.

Lättast är att leta upp fabriksintällningen i menyn.

Eller så tankar man ner lite nyheter och filmer i datorn innan man drar, så kan man titta på dom sen....... :)

Eller så tankar man ner lite nyheter och filmer i datorn innan man drar, så kan man titta på dom sen....... :)

Jag lämnar datorn hemma med flickvännen. Hon skulle bli oerhört ledsen om jag tog med den. FB är rena knarket :näsblod

Annars ingen dum idé att ta med den och ett par filmer sparade på hårddisken. Jag tänkte ta med mig ett par DVD skivor från Helgonet samlingen. Även om man inte får digitalboxen att fungera kan man alltid titta på något avsnitt en kväll om man inte har något bättre för sig.

Tanken är dock inte att titta på tv på kvällarna utan försöka få ro att läsa så långt jag hinner på Shantaram, en riktigt bra bok som jag verkligen kan rekommendera trots att jag bara läst ett par kapitel i den. Var det du som hade en fråga uppe om ljudböcker? Kolla om den finns som det.

En sån här kanske?

Jag har ett par stycken såna (don't ask) och hemma funkar dom inte med den lilla antennet om jag inte sätter den på en plåtbricka så jag får ett rejält jordplan, med takantennen funkar dom utmärkt, men nu är jag där uppe där det funkade med ståltråd, så här funkar det utmärkt med den lilla antennen, det är bara det att jag glömde att ta med mig någon av dom hit :huvet

Jag köper fan inte en till nu även om dom skulle finnas att köpa här, jag ser på "hyrda" filmer från nätet istället.

Mitt Comviq kontantsurf funkar inte heller här uppe, så internet kör jag genom att dela ut telefonens GSM (3G, knappast här...) via WiFi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park