Tv-licens!

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Vet att det har varit uppe förut, men jag hittade inget när jag sökte. Det knackade på och jag öppnade, och där stod det en typ som svamlade om att han skulle ta uppgifter för tv-licensen eftersom det inte fanns någon sådan här. Jag sa att burken är gammal och trasig (vilket den också är), men han stod på sig. Då sa jag att vi skulle kasta ut den vilket enligt honom inte spelade någon roll. Jag vägrade varpå han blev sur :tummenner , snackade om länsrätten osv, skrev "vägrar samarbeta" och gick därifrån. Vad tycker ni att man skall göra nu? Skall man göra något över huvudtaget?

Har du kastat ut tvn så har du ingen tv = ingen tvlicens....

Man får ju ha tv på prov några dagar innan man betalar också!

Tackar mjukast :)! Skall ringa och säga upp skiten imorgon, tittar aldrig ändå! :tummenupp Bor lite halvlagligt i andra hand, hoppas inte nån jäkla myndighet får upp ögonen för det här thanks to radiotjänst?

Last edited:
TV piratena brukar hota om länsrätt/husransakan. Men än vad någon vet så har aldrig polisen gjort en husransakan pga en tv licens. Om du nu tog på dig en så är det baar höra av dig till dom och säga upp den.

Jag är lite feg av mig så jag mailade dom och sa att jag hade sålt TV, då skrev dom tillbaks. OK, säg till när du har köpt en ny, vi makulerar räkningen

R1 Uffe skrev:
TV piratena brukar hota om länsrätt/husransakan. Men än vad någon vet så har aldrig polisen gjort en husransakan pga en tv licens. Om du nu tog på dig en så är det baar höra av dig till dom och säga upp den.

Jag är lite feg av mig så jag mailade dom och sa att jag hade sålt TV, då skrev dom tillbaks. OK, säg till när du har köpt en ny, vi makulerar räkningen

Det gjorde jag också, då skickade de en påminnelse..

R1 Uffe skrev:
Men än vad någon vet så har aldrig polisen gjort en husransakan pga en tv licens.
Det kommer polisen aldrig att göra heller.
Om jag inte missminner mig så krävs det misstanke om brott som kan ge fängelse i över 2 år. Det gör inte underlåtenhet att betala TV-licens.

Moonflower skrev:
Vet att det har varit uppe förut, men jag hittade inget när jag sökte. Det knackade på och jag öppnade, och där stod det en typ som svamlade om att han skulle ta uppgifter för tv-licensen eftersom det inte fanns någon sådan här. Jag sa att burken är gammal och trasig (vilket den också är), men han stod på sig. Då sa jag att vi skulle kasta ut den vilket enligt honom inte spelade någon roll. Jag vägrade varpå han blev sur :tummenner , snackade om länsrätten osv, skrev "vägrar samarbeta" och gick därifrån. Vad tycker ni att man skall göra nu? Skall man göra något över huvudtaget?

Fan, ring dom och säg du blev blind plötslig...

Tack för svaren!!! Nja, blind vill jag inte vara (på låtsas heller), men däremot måste de knata över min svårt skadade/döda kropp för att komma in! :finger

För att slippa problem:

1. Ring och annmäl tvinnehav
2. "Ha tv" i en månad (dvs, du kommer få betala tvlicensen för en månad vilket är chipspengar)
3. Ring och avanmäl ditt tvinnehav (de ifrågasätter inget)
4. Klart (du kommer inte bli störd igen på ett bra tag)
5. I fortsättningen när någon oanmält ringer på dörren viskumma tider, använd kikhålet. Är det inte en granne eller någon annan filur du inte känner igen, låt bli att öppna.
6. Problemet löst

Santo skrev:
För att slippa problem:

1. Ring och annmäl tvinnehav
2. "Ha tv" i en månad (dvs, du kommer få betala tvlicensen för en månad vilket är chipspengar)
3. Ring och avanmäl ditt tvinnehav (de ifrågasätter inget)
4. Klart (du kommer inte bli störd igen på ett bra tag)
5. I fortsättningen när någon oanmält ringer på dörren viskumma tider, använd kikhålet. Är det inte en granne eller någon annan filur du inte känner igen, låt bli att öppna.
6. Problemet löst

Skall testas! :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form