TV Licens

ultimate_TF skrev:
2507604 Har fått hem en sån där jävla räkning! Är det bara att slänga? Är fattig student. Har fan inte råd att betala tv-licens om jag ska kunna betala Canal + med mera. Om man har som jag annan betaltv kan de se det då?
Nej. Släng kommunisträknigen och ta det lugnt. Det är bara socialdemokrater och kommunister som behöver betala tv-avgift.

valmers skrev:
2507623 Nej. Släng kommunisträknigen och ta det lugnt. Det är bara socialdemokrater och kommunister som behöver betala tv-avgift.

Det var en som ringde och jag blev helt ställd så jag missade att ljuga. Hotelserna om Påminnelseavgifter, Kronofogde och annat kul som de skriver om är inget att oroa sig för?

Hur avanmäler man TV-innehav? Är det bara att ringa kundtjänst och säga upp innehavet eller ska man skriva ett frekkt brev?

Dark_Messenger skrev:
2507613 Bara att slänga. De skickar ut sånt skit till alla. Står finstilt nånstans att "har du ingen tv, kan du bortse från denna lappen".

Framförallt så brukar det stå "Du har väl inte glömt att betala tv-avgift?", och glömt har man ju inte så det är bara att kasta.

ultimate_TF skrev:
2507630 Det var en som ringde och jag blev helt ställd så jag missade att ljuga. Hotelserna om Påminnelseavgifter, Kronofogde och annat kul som de skriver om är inget att oroa sig för?
Nej.

Du har ju ingen tv, eller ens en tanke på att skaffa någon.

Klart du inte ska betala då.

Jag har haft besök två gånger, båda gångerna har tv:n stått på högt i bakgrunden (Rapport+Simpsons) och jag har minsann klarat mig.
Jag kommer aldrig någonsin betala tv-skatten, aldrig i livet. :mad:
Jo kanske förresten, om de börjar sända Fox-producerade dokumentärer och lägger ner sin egen produktion, då kan jag slanta en hundring i kvartalet. Max. Eller 75 i alla fall.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg