TV Licens

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Råkade precis öppna dörren och där stod en snygg tjej från Radio Tjänst. Jag sa att jag inte hade någon TV, men den syns tydligt från hallen där tjejen stod. Hon sa då att hon såg min TV, men innan hon hann avsluta sin mening sa jag att hon måste sett jävligt fel och stängde snabbt dörren. Gick sedan ut och kollade i brevlådan men där låg ingen lapp. Frågan är, kommer dom skicka inbetalningskort trots att jag inte skrivit under något samt att jag nekade i dörren? Eller antecknade hon att jag hade TV och att dom senare hör av sig igen, eller hur brukar dom göra?

Jo jag vet att jag borde bidra till radiotjänst men tycker det är alldeles för dyrt, då jag sällan kolla på TV.Moraltanter behöver därför inte påpeka detta.

Äh, ringer dem så blånekar du, skickar de ut en kontrollant igen så släpper du inte in dem.

De kan hota med polisen och husrannsakan, men då måste du kunna få fängelse för brottet, och det får man inte för att man inte betalar tv licens.

Annars kan du ju säga att du har sålt din tv, jag har redan sålt min 2ggr.

Ja, nästa gång kan du bjuda den snygga cheyen på "te". Säga att du köpte den där dammiga tv för bara några timmar sen. Du är inte heller nöjd med den ch har för avsikt att sälja den om en timme igen :rolleyes:

Maxxi skrev:
2505916 Frågan är, kommer dom ... eller hur brukar dom göra?

Radiotjänst
Handbok för TV-pejlare

Kapitel 1 - Att få folket att betala

OM du finner att en civilist faktiskt har TV men på din direkta fråga nekar, så gör denne sig skyldig till ett allvarligt brott och änvärre ljuger han dig rätt upp i ansiktet. Det är därför vårt ansvar att tukta dessa illdådare. Nedanstående bild illustrerar hur DU som pejlare kan motivera civilisten att betala.

8130.jpg

Illustration 1.1 förevisar, den av staten rekomenderade, metoden att motivera ljugande civilister att framöver betala sin räkning. Hästhuvud finns på ditt lokala kontor.

korvgubbe skrev:
2505946 Radiotjänst
Handbok för TV-pejlare

OM du finner att en civilist faktiskt har TV men på din direkta fråga nekar, så gör denne sig skyldig till ett allvarligt brott och änvärre ljuger han dig rätt upp i ansiktet. Det är därför vårt ansvar att tukta dessa illdådare. Nedanstående bild illustrerar hur DU som pejlare kan motivera civilisten att betala.

8130.jpg

Illustration 1.1 förevisar, den av staten rekomenderade, metoden att motivera ljugande civilister att framöver betala sin räkning. Hästhuvud finns på ditt lokala kontor.
Lika roliga inlägg varje gång, du kan aldrig svara normalt :huvet

Maxxi skrev:
2505916 Råkade precis öppna dörren och där stod en snygg tjej från Radio Tjänst. Jag sa att jag inte hade någon TV, men den syns tydligt från hallen där tjejen stod. Hon sa då att hon såg min TV, men innan hon hann avsluta sin mening sa jag att hon måste sett jävligt fel och stängde snabbt dörren. Gick sedan ut och kollade i brevlådan men där låg ingen lapp. Frågan är, kommer dom skicka inbetalningskort trots att jag inte skrivit under något samt att jag nekade i dörren? Eller antecknade hon att jag hade TV och att dom senare hör av sig igen, eller hur brukar dom göra?

Jo jag vet att jag borde bidra till radiotjänst men tycker det är alldeles för dyrt, då jag sällan kolla på TV.Moraltanter behöver därför inte påpeka detta.

Sov lugnt. Skulle dom/du registrera teveinnehav så är det bara till att säga upp det dagen efter. Kackar dom igen eller ringer så denial, denial, denial. I did not have sexual relations with that woman.

Vanliga männsikor behöver inte betala licensen. Den är bara till för de som tycker att de betalar för lite i skatt.

korvgubbe skrev:
2505946 Radiotjänst
Handbok för TV-pejlare

8130.jpg

:rofl :rofl :hihi

Var man kan köpa ett sånt "gosedjur" tror ni?

:rofl

Vill inte starta en ny tråd... Är det någon här som vet vart den där tråden om plasma-tv är? Den handlade om vilka som var bra....Tänkte ta o köpa mig en här i dagarna. Har provat att söka, men icke funnit den tråden..

Blanco skrev:
2506135 Vill inte starta en ny tråd... Är det någon här som vet vart den där tråden om plasma-tv är? Den handlade om vilka som var bra....Tänkte ta o köpa mig en här i dagarna. Har provat att söka, men icke funnit den tråden..

Vet inte vart tråden är, men PM:a Sandstream (www.hembiobutiken.com ). Han kan sin plasmateveshit.

Grattis. Här stod det en ful högljudd gubbe. Jag blånekade teveinnehav (eftersom jag är student, studenter har per definition kasst med pengar och inte råd med teve, sa jag) men han trodde mig inte riktigt, kanske för att man hemma hos mig också ser teven från dörröppningen. Han sa att jag skulle höra av mig om jag mot förmodan skulle vinna en teve och jag har varken sett av nåt inbetalningskort, propaganda i brevlådan eller honom igen.

Jag undrar mest vad det var för ond människa som gav honom portkoden eller släppte in honom.

anja skrev:
2506449
Jag undrar mest vad det var för ond människa som gav honom portkoden eller släppte in honom.

Det var nog en muslim. Eller åtminstone en invandrare av något slag.:brynad :crash :rolleyes:

Zee skrev:
2506042

Vanliga männsikor behöver inte betala licensen. Den är bara till för de som tycker att de betalar för lite i skatt.

Och jag har precis kommit på hur jag kan slippa att betala statlig skatt lagligt, muhahahahaha :skrattaåt

Känns skönt när det ändå bara är summan upp till 25k som påverkar pensionen.

När de börjar visa åtminstone 1 timme med tvprogram som jag tycker är intressant per dag kan jag börja fundera på klättra upp på vinden och fiska fram antennkabeln och stoppa i tv:n samt börja betala avgift.

Ett sådant hästhuvud är ju helt rätt. De är nästan så man ska låna syrrans symaskin.

Borde man inte kunna anmäla radiotjänst för olaga intrång eller liknande, då de tagit sig in i huset utan att ha behörighet för portkod. Huset borde väl räknas som privat egendom och hemma i mitt hus har dom fan inget och göra.

Maxxi skrev:
2505916 Råkade precis öppna dörren och där stod en snygg tjej från Radio Tjänst. Jag sa att jag inte hade någon TV, men den syns tydligt från hallen där tjejen stod. Hon sa då att hon såg min TV
Tre gånger har jag haft besök av pejlare och varje gång har de sett min TV. Det är bara säga att TV-mottagaren är uttagen och att apparaten endast fungerar som monitor för TV-spel.

Har fått hem en sån där jävla räkning! Är det bara att slänga? Är fattig student. Har fan inte råd att betala tv-licens om jag ska kunna betala Canal + med mera. Om man har som jag annan betaltv kan de se det då?

ultimate_TF skrev:
2507604 Har fått hem en sån där jävla räkning! Är det bara att slänga? Är fattig student. Har fan inte råd att betala tv-licens om jag ska kunna betala Canal + med mera. Om man har som jag annan betaltv kan de se det då?
Bara att slänga. De skickar ut sånt skit till alla. Står finstilt nånstans att "har du ingen tv, kan du bortse från denna lappen".

Jag vet en som fick börja betala tvlicens för att de hade sett, antagligen på kontoutdrag, att han köpt en tv på Siba. Han kunde ju naturligtvis ljuga och säga att tvn var till hans mamma i spanien eller nått, men han blev lite paff...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg