Tv genom internet, eller nån box?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Tjopp.

Nu har vi helt plötsligt fiber i kåken, och jag är evinnerligt trött på den dåliga analoga tv-sändningen. Det är dålig bild med "brus" osv.

Om man då har fiber, vad ska man satsa på, typ Comhem med en box som man får köpa till för typ 2000:-? Dom har ju TiVo, men är det bra skit? Är det gammal teknik? Boxer? Ös på med förslag, billigare desto bättre, jag tänker inte pröjsa 400:-/mån för tv.

Skulle köpa en Apple TV och köra Netflix och de olika Play-kanalerna.

Netflix har jag, utbudet är faktiskt rätt skralt. Väntar på att S2 av House of cards ska komma, sen säger jag nog upp det, om dom inte skärper till sig. Idioterna tog tex. bort hela Stargate SG-1, när jag var på säsong 8 (av 10), helt plötsligt.

Apple-tv hörde jag nåt rykte om att det skulle komma en ny snart, nån sanningshalt i det? Kanske värt att vänta på.

ComHem skulle jag inte välja någon dag i veckan. Tivo är en 10 år gammal nedlagd skit från USA som floppat big time redan.

INTE Tivo, och ABSOLUT INTE ComSlem.

Hoppas de dör snart. Föråldrad teknik, föråldrad tjänst osv. Kan man inte anpassa sig till marknaden (typ Netflix) så får man skylla sig själv. ComHem har haft närapå nog monopol länge nu, så det är dax att de åker UT.

Vet inte om du kan välja dom. Men jag kommer få fiber i vår och kommer troligen ta tele2 till tv. Deras minsta paket, tror det kostar 89kr i månaden. Det är bara för att få trean och femman kör magine för resten kostar 99kr i månaden.

Viaplay funkar väl bra isf?. Kör det på Android-tv(Minix). Med mobilt 4g, så det borde funka ypperligt med fiber.

Vem levererar fibern? Eller är det öppet? Telias TV-tjänst funkar bra över fiber, men är det stängt kanske det inte är Telia du har, och är det öppet finns det kanske fler alternativ, dom flesta internetleverantörerna som levererar i öppet nät brukar kunna ha egna TV-tjänster.

Tv´n är död bara skit! som de andra säger kör netflix youtube streama film.
Sa upp allt med tv för 8 månader sedan och inte saknat den en sekund!

Tjöp en mac mini och kör plex. Finns plugins för playtjänster och du kan spela upp sånt du har öööh.. "Köpt" på annat håll.

Stadsnät, valde Bahnhof som leverantör.

Hade det varit jag så hade jag nog bara kört något basutbud (typ det som var billigast) och sedan kompletterat med någon streamingtjänst typ Netflix, HBO Nordic, Viaplay etc.

Jag tycker att streamingtjänsterna är väldigt prisvärda och jag kollar nästan aldrig på "vanlig" TV längre, trots att jag har en jävla massa kanaler via DreamBox.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP