Tv/datorlicensen verkar närma sig

Det finns en bra lösning, sätt denna nota på skatten så betalar alla och problemet är löst. Vi betalar även alla mycket mindre då... Jag betalar då inte 179 kr i månaden för 2 kanaler och en massa dåliga radiokanaler. Med betalning på skatten kanske totala notan hamnar på 30-40 kr per skalle... och det tycker jag SVT1 och SVT2 kan vara värt.

För samma peng kan du få ett satellitpaket med massor bra mycket bättre kanaler.

Att konstant öka notan så här kommer bara göra allting värre för radiotjänst.

GuW, din sosseattityd stinker. Skyll allt på borgarregeringen... jobbigt att om det går över till S-regering att du kommer få se samma sak ske då, såvida inte tv-licensen går över till skattefinansierad.

Förövrigt är STIM från samma avgrund...

Det finns en bra lösning, sätt denna nota på skatten så betalar alla och problemet är löst. Vi betalar även alla mycket mindre då... Jag betalar då inte 179 kr i månaden för 2 kanaler och en massa dåliga radiokanaler. Med betalning på skatten kanske totala notan hamnar på 30-40 kr per skalle... och det tycker jag SVT1 och SVT2 kan vara värt.

För samma peng kan du få ett satellitpaket med massor bra mycket bättre kanaler.

Att konstant öka notan så här kommer bara göra allting värre för radiotjänst.

GuW, din sosseattityd stinker. Skyll allt på borgarregeringen... jobbigt att om det går över till S-regering att du kommer få se samma sak ske då, såvida inte tv-licensen går över till skattefinansierad.

Vansinne. Privatisera (S)(V)T och låt dem bedriva affärsverksamhet. Lönar det sig inte är det bolagets problem.

Jag betalar då inte 179 kr i månaden för 2 kanaler och en massa dåliga radiokanaler. Med betalning på skatten kanske totala notan hamnar på 30-40 kr per skalle... och det tycker jag SVT1 och SVT2 kan vara värt.

Nej, helt fel tänk. Vi som inte har en TV ska inte betala för att ni andra ska få det billigare.

Sånt här påtvingat skit gör mig förbannad. Dom kan väl sätta lösenord på sin TV-tjänst och dela ut personliga lösenord till alla som betalar TV-licensen.

Kanske ska skicka en faktura till Radiotjänst för att dom kan komma åt mina hemsidor?

Såg att företag "bara" ska få betala för var 10:e dator men det blir ju ändå en hel del för större företag.

Jag köpte en videobandspelare för en massa år sen, då ringde radiotjänst å krävde mig på licenspengar, trots att jag inte hade nån tv. För jag hade ju en tv-mottagare! :huvet

Lika bra att baka in tv-licensen i skatten.

Nää, lika bra att ta bort den helt. Nu när vi äntligen fått ner skatten lite så vill vi väl inte ha en massa flumgrejer inbakade i den istället och betala lite extra?
Om man vill se dessa kanaler samt så kan man väl teckna ett abb på dessa? Precis som vilket "paket" som helst man kan beställa från sin leverantör av digitaltv. Skulle ju helt klart vara det bästa tycker jag.

Tur att man aldrig är hemma när de ringer på... :)

Näe, Sossarna har aldrig velat ha bort licensen, det var ju för bövelen dom som införde den!

Borgarna däremot har hatat den från första dagen, kallat det överförmynderi, kommunistfasoner, utpressning och gud vet vad, dessutom har det varit fullständigt accepterat att licensskolka högt uppe i borgarnas politiska styre, men plockat bort den har dom inte gjort...

Trovärdigt?

Näe, Sossarna har aldrig velat ha bort licensen, det var ju för bövelen dom som införde den!

Borgarna däremot har hatat den från första dagen, kallat det överförmynderi, kommunistfasoner, utpressning och gud vet vad, dessutom har det varit fullständigt accepterat att licensskolka högt uppe i borgarnas politiska styre, men plockat bort den har dom inte gjort...

Trovärdigt?
Tyvärr finns det inget högerparti i regeringen. När det enda trovärdiga alternativet för en högersysmpatisör sedan tvingas samarbeta med liberaler, religiösa fanatiker och någon sorts bondeparti, går det så här.

Däremot tackar vi för den extra tusenlappen i lönekuvertet. Äntligen!

Den kan du ju behöva att betala radio/tv/dator-licensen med!
Så länge man har titthål i dörren behöver man aldrig någonsin ens fundera på att betala den. Samhället är nog nedlusat med kommunistpropaganda som det är, mina pengar kommer aldrig att gå till det.

Så länge man har titthål i dörren behöver man aldrig någonsin ens fundera på att betala den. Samhället är nog nedlusat med kommunistpropaganda som det är, mina pengar kommer aldrig att gå till det.

Det kommer garanterat bli så att internetleverantörerna blir tvungna att rapportera vilka som har bredband. Då är det bara betala eller kasta bort datorn.

Ska man aldrig slippa sån här skit? Jag vill inte ha tv för helvete. I landet där allt som inte är förbjudet är obligatoriskt. :huvet

Då var vi ju där igen, SVT har borgerligt styre nu, således måste det vara borgarpropaganda!

Eller menar du att dom är så dumma i huvet och inkompetenta att dom inte lyckas styra verksamheten?

Det kommer garanterat bli så att internetleverantörerna blir tvungna att rapportera vilka som har bredband. Då är det bara betala eller kasta bort datorn.
Tvivlar jag på, men då sätter man givetvis upp trådlöst och delar den uppkopplingen med 5-10 grannar.

Då var vi ju där igen, SVT har borgerligt styre nu, således måste det vara borgarpropaganda!

Eller menar du att dom är så dumma i huvet och inkompetenta att dom inte lyckas styra verksamheten?
(S)(V)T har vänstervridna journalister. Eller menar du att vi kommer att få se en hyllningsdokumentär om Pinochet nu? Eftersom man hyllade Castro tidigare? Eller kommer kommunisten Erik Fichtelius göra en ny dokumentärserie som heter 'Ordförande Reinfeldt'?

Last edited:

nu tänker du fel, du har inget dator, utan en Xbox eller Wii, PS3 är nog lite osäkrare eftersom den har webläsare men iaf..så du har ju intenet till o spela online med och då självklart inte på en TV utan en Datormonitor.

Skulle ju vara helt underbart att se minen på tv-tanten som ringer upp när men ger henne den förklaringen :D

...

Borgarna brukar ju ivra för privatiseringer. Så varför då inte sälja ut SVT och SR?

STIM kan vi tacka dansbanden för.
[YOUTUBE-ID]PdjcSGo1hJg[/YOUTUBE-ID]
När man läser lite på stim.se så blir man nästan förvånad att man ens kan lyssna på musik i sin egen bil utan att behöva buda iväg en skottkärra med kontanter till STIM.

nu tänker du fel, du har inget dator, utan en Xbox eller Wii, PS3 är nog lite osäkrare eftersom den har webläsare men iaf..så du har ju intenet till o spela online med och då självklart inte på en TV utan en Datormonitor.

Skulle ju vara helt underbart att se minen på tv-tanten som ringer upp när men ger henne den förklaringen :D
Wii har också webläsare och jag skulle bli förvånad om inte xbox har en också.

När man läser lite på stim.se så blir man nästan förvånad att man ens kan lyssna på musik i sin egen bil utan att behöva buda iväg en skottkärra med kontanter till STIM.
Du betalar ju radiotjänst för att få lyssna på radio i din bil. Det var ju snack om att sopgubbarna skulle vara tvungna att betala mer för att det hördes ut ur sopbilen när de hämtade sopor. Så sjuka är dom.

Last edited:
*/ ?>
Back