TV - billig 42 tummare

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag och tjejen behöver en ny TV. Tror att vi behöver en 42 tummare, kanske lite mindre.

Varken jag eller tjejen är speciellt kräsna vad gäller bildkvalitet, men vill ändå ha något rätt ok.

Det vi har kikat på är 42 tums plasma från LG inköpt på Elgiganten (gillar Elgiganten, så får med fördel finnas i deras sortiment, men inget krav).

De vi har kikat på är:

42PJ350N 4890.-
42PJ550N 7390.-
42PJ650N 6719.-

Hittar ingen enorm skillnad i funktionerna/utförande men ändå ett steg på nästan 2000.- mellan billigast och nästbilligast. Varför?

Vad finns det för andra alternativ? Har vi kollat in oss på plasma i onödan och bör kika på LCD istället? LED hade varit tufft, men känns som det är lite dyrare än vad vi tänkt lägga.
Är 42 tum fel storlek? Är 37-40 ett bra alternativ?

Hjälp mig i denna ogenomträngliga djungel!

Personligen gillar jag inte bilden på LG, istället skulle jag köpa någon av nedanstående.

Panasonic X20 ligger på 5499kr hos expert (HD-ready)
Panasonic U20 Full-HD borde gå för 7999-9999kr

Du får en Sony EX600 40" LED för 7999kr nu när det är rea, en 100hz kostar (Ex700) kostar 9999kr.

Om du har tänkt att koppla tv'n till en dator skall du absolut inte ha plasma.

Jag skulle köpa led eller lcd. Beroende på hur mycket pengar ni vill lägga ut.

Jag köpte Andersson 40" med usbingång bl.a för 5.900
Har funkat klockrent!

Om du har tänkt att koppla tv'n till en dator skall du absolut inte ha plasma.

Jag skulle köpa led eller lcd. Beroende på hur mycket pengar ni vill lägga ut.

Varför inte koppla plasma till dator :va
Kollar all film på min plasma från en dator utan problem!

Jag rekommenderar också Panasonic. Otroligt nöjd med min PX.
Jag kör också min Plasma-TV kopplad till datorn, fungerar fint.

http://www.swedx.se/

Jag köpte en TV därifrån, skitnöjd. Polaren såg TV:n hos mig sedan- blev skitnöjd och köpte en till sig själv!

+ att man får välja tillbehör själv, som antingen väggfäste eller bordsstativ samt vilken färg på ramen man vill ha och lägga till om man vill ha högtalare eller inte. Kan inte va bättre!

Personligen gillar jag inte bilden på LG, istället skulle jag köpa någon av nedanstående.

Panasonic X20 ligger på 5499kr hos expert (HD-ready)
Panasonic U20 Full-HD borde gå för 7999-9999kr

Du får en Sony EX600 40" LED för 7999kr nu när det är rea, en 100hz kostar (Ex700) kostar 9999kr.

På vilket sätt gillar du inte bilden på LG? Vad ska jag som glad amatör titta efter?

Panasonic känns ju rätt ok, är väl de som levererar deras bästa ex till Bo?

Samsung, Samsung, Samsung............

plasma till datorn funkar lika bra, men pga inbrännig så är det att föredra en lcd eller led.
man kan få inbränning på alla men det är störst risk på enn plasma.

Expert har sjukt bra priser här nere nu iaf.
Full-HD 32" lcd panasonic eller om d var LG för 2999:-
HD-ready 42" panasonic för 3999:-

Båda såg fina ut när jag kollade idag.
Dem har även en 60" för 15999:- full-hd och allt, polaren köpte en och nu måste nästan jag också ha en.

Expert har sjukt bra priser här nere nu iaf.
Full-HD 32" lcd panasonic eller om d var LG för 2999:-
HD-ready 42" panasonic för 3999:-

Båda såg fina ut när jag kollade idag.
Dem har även en 60" för 15999:- full-hd och allt, polaren köpte en och nu måste nästan jag också ha en.

60" :kär :kär :kär

Måste ut och måtta i vardagsrummet nu känner jag. 60" blir 152cm på diagonalen, hmmm... :tumstock

Varför inte koppla plasma till dator :va
Kollar all film på min plasma från en dator utan problem!

Det är inte bra för en plasma tv att visa samma bild under en längre period, då det kan bli inbränningar i skärmen, det är inte lika stor risk att det händer med en lcd eller led tv.

Jo visst, plasma fungerar även det, men jag skulle endå rekommendera en lcd eller led...

Last edited:
Det är inte bra för en plasma tv att visa samma bild under en längre period, då det kan bli inbränningar i skärmen, det är inte lika stor risk att det händer med en lcd eller led tv.

Jo visst, plasma fungerar även det, men jag skulle endå rekommendera en lcd eller led...

Det var ett gammalt problem med dem första generationerna plasma. Så är det inte längre och har inte varit på mycket länge, åtminstone på kända märken.

Det var ett gammalt problem med dem första generationerna plasma. Så är det inte längre och har inte varit på mycket länge, åtminstone på kända märken.

Det finns fortfarande, dock så är det sinnesjukt svårt att lyckas med det nu. Har inga exakta siffror men det är i princip omöjligt har jag förstått av det jag läst

För att lyckas få en inbränning på nyare plasma så får du nog ta och låta det vara samma bild över 10 timmar. Det är som sagt ett problem som är nästintill borta, iaf om du köper ett märke som har koll på sina saker.

Knoddarna hemma pausade ett spel på wii't och glömde bort det, den pausbilden var nog igång i ca 4-5 timmar. Blev ingen inbränning, tv'n är en Panasonic 50" plasma.

*/ ?>
Back