Tvåtaktsmotarder..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Nån som har nån länk till bilder på några snygga tvåtaktsmotarder? Gärna luftkylda....

Skulle vilja se några bara i rent inspirationssyfte utan att för den delen ha tänkt att bygga en själv :)

De du lär hitta är 250 2t typ Kawasaki KX eller KTM som jag tror är de vanligaste 250 som rullar som motard. Men de är vattenkylda.
EDIT: Du har ju GasGas 250 motard också som jag tror säljs original men den har jag inte sett på någon bana.
Här har du Kawasakin
KawasakiKX250Motard-2604-010-f.jpg

Last edited:
De du lär hitta är 250 2t typ Kawasaki KX eller KTM som jag tror är de vanligaste 250 som rullar som motard. Men de är vattenkylda.
EDIT: Du har ju GasGas 250 motard också som jag tror säljs original men den har jag inte sett på någon bana.
Här har du Kawasakin

Den såg ju helt klart trevlig ut men det behöver inte vara originalmotarder, hemmabyggen är nästan roligare..

Finns den där att köpa?

Nej tyvär inte vad jag vet. Men lite förvånad är man ändå att den har blinkers och hela faderullan. Kanske i något land där de går att regga. Men mig veterligen så är det bara folk som bygger om KX 250 till motard.
CR 500 är väl inte heller någon original men allt en riktigt het 2t motard. :tummenupp R&R för den hojen. Finns ju även KX 500, tror det är en eller två ägare till sådanna motardkonverterade här på forumet, en av dom med hemmabygd rekluse koppling. :yoparty Ska leta upp lite bilder.

EDIT: Den sista där är en KDX, antar att det är en 125a?

Bifogat

• PIC0004.JPG
    PIC0004.JPG
    79.9 KB · Visningar: 78
  • PIC0005.JPG
    PIC0005.JPG
    72.3 KB · Visningar: 72
  • kdxkevin01.jpg
    kdxkevin01.jpg
    113.9 KB · Visningar: 123
Last edited:
Derbi 50cc med CR 500 motor. :skrämd
Sen har vi en GasGas 250
EXC 125?

Bifogat

• derbi 50cc to cr500cc motor 1.jpg
    derbi 50cc to cr500cc motor 1.jpg
    32.3 KB · Visningar: 119
  • gasgas1.JPG
    gasgas1.JPG
    93.2 KB · Visningar: 81
  • 2IMG_0024.jpg
    2IMG_0024.jpg
    115.8 KB · Visningar: 76
Nej tyvär inte vad jag vet. Men lite förvånad är man ändå att den har blinkers och hela faderullan. Kanske i något land där de går att regga. Men mig veterligen så är det bara folk som bygger om KX 250 till motard.

CR 500 är väl inte heller någon original men allt en riktigt het 2t motard. :tummenupp R&R för den hojen. Finns ju även KX 500, tror det är en eller två ägare till sådanna motardkonverterade här på forumet, en av dom med hemmabygd rekluse koppling. :yoparty Ska leta upp lite bilder.

EDIT: Den sista där är en KDX, antar att det är en 125a?

De e ju min där ju!:D
En vinterbild på den vill ni väl se också!:tummenupp

Bifogat

• PIC000181.JPG
    PIC000181.JPG
    141.2 KB · Visningar: 82
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!