Tvåtaktsdag på Sviestad 2012

Jag vill köra tvåtaktsdag, jag har en


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Intresse finns tveklöst hos mig med. Har inte satt ett hjul på en bana på 15 år, så jag hoppas det finns plats för långsamtgående fordon också. :)
 
125- räser. Jag. 180cm lång, 82kg (85 efter jul) Jag får inte plats.
Ha ha ha ha ha!!!!

(Förtydligande: 193 cm och 87 kg fast i somras låg jag på dryga 95... Får plats utan problem!)
 
Last edited:
Får man vara med och leka utan licens med en Aprulla RS250 så är även jag intresserad.
 
Ska försöka släpa med mig grabben :rofl

Har just fått lite trebokstavs godbitar från glassbaren så att lillpojken (180/85) kan smiska några farbröder med mopeden...

// Pelle
 
Förra gången jag var på väg till en blårykardag på Sviesta så skar mina ramlager på vägen dit. Det var ca 10 år sedan på en 125:a. Om det blir en till chans nästa år så tar jag hojen på släpet.

Bilden är från den gången jag inte kom fram.
 

Bifogat

  • uppradade2.jpg
    uppradade2.jpg
    50.4 KB · Visningar: 321
Last edited:
Krävs licens uttagen senaste fem åren för att kunna köra på den planerade tvåtaktsdagen, i övrigt är väl nästan alla fordon med korrekt motorkonfiguration tillåten.

Det där med skidor lät väl kanske lite mer svårkört kanske? :)
 
Skall evenemanget likna en tävlings dag??? eftersom det krävs att man har haft licens i 5 år för att få åka?

då bevisar detta att det är män med hår på bröstet och en fingerkänsla i framförandet av 2T fordonet som ingen 4T förare någonsin kommer att förstå.

Man får tacka för hjälpen att höja sitt eget skälvförtroende yterligare en bit:2cool.

2T rules:Bugar

mvh kommer o tittar naturligtvis ändå..
 
Jag som inte har haft licens för rr innan, hur löser jag det för jag har hört något om att man måste gå en kurs? Och vad brukar det landa på? :)
 
Jaha då får man väl plats då!! Kul. Jag körde race 2005 senast, efter det har jag ingen licens. Varför krävs det på en sådan träff?
 
Jag tror Alx är bäst på att svara på varför det krävs licens men det kommer att anordnas som en träningsdag och för att diverse försäkringar och dylikt ska gälla krävs det väl licens.
 
Man kan ju köra 2 grupper... Vore trist om man inte släppte in gatåkare som en vanlig bandag.
 
Klart intressant!

Team DCS är också intresserade av en tvåtaksdag, bara det inte kolliderar med någon SM eller Classicracingdag!
 
Jag som är 186, gammal och stel får plats och stortrivs på mina 125'or. Roligare maskiner att köra finns nog inte!
 
Okej, anledningen till att vi sa licens inom de senaste 5 åren (alltså inte 5 år i följd) är för att det är betydligt enklare att bara köra licensträning. Sege öppen depå faller eftersom vi måste släppa över folk över banan var tjugonde minut, tyvärr.

Men, finns intresset så kan vi självklart försöka få till två grupper, en gatgrupp för de med körkort och en licensgrupp för oss andra. Det blir lite mer jobb för mig eftersom jag måste leta reda på två instruktörer som kör 2t.

Kan vi inte slänga in en poll där man kan kryssa i gatgrupp och licensgrupp så vi får en aning om hur stort intresset är? Inget bindande utan bara jag är intresserad om det är sol, hojen är hel och det inte krockar med något annat. Sen kan jag gå vidare och ordna en dag, fixa funkisar, boka sjukvård m.m.
 
Förra gången jag var på väg till en blårykardag på Sviesta så skar mina ramlager på vägen dit. Det var ca 10 år sedan på en 125:a. Om det blir en till chans nästa år så tar jag hojen på släpet.

Bilden är från den gången jag inte kom fram.

Men hallå,

Kul bild du letat fram. Det är från tiden jag åkte RD350, (andra person från höger),
trodde det var preskriberat vid det här laget. ;)

Jag kan fortfarande sakna Yamahan, det var omöjligt att vara på dåligt humör
efter en tur med den hojen. Borde kanske leta upp en gammal LC bara för att
kunna vara med på Tvåtaktsdagen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top