Tvåtaktsdag på Sviestad 2012

Jag vill köra tvåtaktsdag, jag har en

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vad har vi saknat i ett par år? BLÅRYKSDAGAR! I början av mitt Liv<tm> var jag på blåryksdagar på Karlskoga, det har även i historien (senaste 2001) varit findagar på Sviestad. Jag har minnen att tvåtaktsdagarna var brutalt bra bandagar. Dags att ta upp traditionen, hålla fanan högt!

Jag försöker styra ihop tillräckligt många för att få till en tvåtaktsdag på Sviestad. Alx lovar oss en fin dag med mycket sol, ryk och bara fint ylande om vi får ihop 15-20 bindande anmälningar.

Vad kan vara mer fantastiskt än bara finljud, goa dofter och inget brööööölande? Vore otroligt skoj att se lite roliga tvåtaktsmonster som man sällan ser, någon som har en 500a i garaget och vill köra lite i finsällskap? KOM IGEN! 350isar från forntiden? Stormoppar med korrekt takt från framtiden?

Finns en Facebook-grupp här:
https://www.facebook.com/groups/197376877016258/

Kan även ta emot intresse här. Dag är inte bestämt men ju fortare vi är > 15 personer ju fortare får vi en bestämd dag (lutar åt juli va Alx?)!

Jag hoppas vi kan få till öppen depå (vi behöver ju aldrig rödflagga heller, vi varken kraschar eller har maskinproblem!) så vi kan bytlånas och provköras varandras finmopeder (ja, jag vill köra 250!) och kanske lite startträning för att höja pulsen lite.

En dag att minnas, känna sig uppskattad och ha vansinnigt roligt på!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska du köra 250 med din digitala gashand Sege? i så fall säger jag bara lycka till.:tungan

Skulle det vara ok att EV dyka upp o bli ifrånkörd med min yamaha Noleen/öhlins 360cc tvi takt motard??

mvh

Ifall man är en tvåtakts galen människa som åker en 125a ifrån 92 är man välkommen?:yoparty Krävs det någon sorts av licens för detta evenemang?

Om man får komma och lånköra någons fintaktare så är jag nog intresserad. :D

Jag kommer! Om jag inte har hunnit fått tag i en hoj och fixat licens så är kameran med!

Farsan är säkert intresserad. (Honda 125:a eller tz 250 om den är ihop skruvad, från mitten av 80-tal.. )

Var får man tag i en 250 tvitakt då? Dom verkar vara slut på blocket iaf... :gnissla

ja det vore kul, om hojen (lätt trimmad rd350 motor i 250 chassie) blir klar i tid så kör jag, annars kommer jag och fotar.

Last edited:
Får jag köra gatmoppe kommer jag med 500an om det inte krockar med något planerat. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT