Tvåtakts talibaner!!

• Thread starter Thread starter moddlaren
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

moddlaren

Guest
Hej

Jag har ju igentligen inte presenterat mej ännu, Jag är en rätt så inbiten yamaha älskande 2 takts freek.

Håller mest till i mitt 90 kvadrat stora varmgarage o hittar på allehanda nödvändiga och inte nödvändiga hyss i mina 2T fordon, i dessa inräknas även trimmat elverk naturligtvis 2T finns även 3cyll 2T utombords motor som genomgått diverse förändringar både positiva o negativa trimmers motorsågar tja allting som går att porta:arsele.

Jag har funderat lite på varför det inte finns någon helt ren 2T tråd med diskussioner om varför och hur trimning och div förändringar på en 2T motor sker o vad som händer.

En 2T motor utan en massa elektoniska historier är ju ett under av enkelhet, En eller flera kolvar, cylindrar med fasta portar "durationer" Lättmekat som få saker, fasta förbräningsrum, mystiska saker som Expansionskammare.

Det verkar finnas många på sporthoj som gillar 2T och då borde det finnas massor med kunskap som inte används längre i personers minnen, Varför inte lufta minnena och se om det går att få en diskussion om varför 2T är bra eller dålig.

vad och varför man bör trimma en 2T och hur man gör det, skälv bidrar jag gärna med mina egna blygsamma kunskaper inom detta obegränsade område av motor teknik.

Jag har samlat på mej ett ganska enormt bibliotek med mängder av literatur som tyvärr inte går att köpa längre, jag hade turen att ett bibliotek i usa rensade i hyllorna och det kom ut på en auktionssite om böcker, så det var bara att slå till.

Vad säjs??:confused: är detta ett ämne som är av intresse att föra en vettig diskussion om?:va jag har prövat på flera forum och dom enda som är ide hittills är på amerikanska 2T rejs forum.

MVH 2T talibanen

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...