Tvåtakt och landsvägsregistrerad enduro?

Ny hoj precis betalad och hämtas på lördag.

Det är en Husqvarna Cr500 tvåtakt från 1985 som är ombyggd till 1987 och motardutförande och i nyskick.
Kommer reggas om från e regg till lv, har haft kontakt med Sfro angående regga den som ombyggt fordon.
Sbp angående direkt omreggning.
Båda organen anser att det ska vara möjligt att regga om.
Tillverkarintyg finns från 1987.

Hojen var över budget =P


View attachment 404002

Tillbaka till ämnet - STENHÅRD knarr. Filmtajm snart?
 
Enligt min åsikt den tuffaste hojen som byggts! Hur hårt är det inte med en svenskbyggd vätskekyld 500 2t-cross. :D En av få hojar jag skulle kunna tänka mig att ha ståendes för att bara... stå.

Ang diskutionen mellan 2t och 4t tycker jag bara är löjligt. Om den ena är BÄTTRE än den andra. Det spelar väl ingen roll. Man väljer väl inte den typen av hoj för att den ska vara bra. Känslan som avgör. Annars kan man lika gärna åka BMW C1, minimalt med strul och man slipper bli blöt dessutom.
 
Jag får fixa någon liten film i helgen.
Roligt att ni gillar den.

Jag är lite kär själv tror jag haha. :kär
 
Har velat ha en 500cc tvåtaktsmotard sedan mitten av 90-talet, men det har av olika anledningar aldrig blivit av.
Hur opraktisk den än må vara, så är det lite av en drömhoj för mig som du köpt.
Ja dom är ju ganska häftiga.
Och när denna kom ut som kan registreras så var det bara att slanta upp.
Så förhoppningsvis så åker inte säljaren till Bahamas med pengarna :smasha
 
Nu står den bak på släpet.
Vilken jävla maskin :gnissla

Jag var fullkomligt livrädd när jag fick äran att bli guidad på hur man kickar igång den.

Pang pang pang pang
:yoparty
 
Är det motard hjulen som får hojen att se liten ut, eller är hojen liten? Eller är du rätt stor? :-P
Sjukt jäkla cool hoj iaf! :-)
 
Asballt! En sån fick jag prova när jag va 15år och körde DT50 nån gång 89-90. Va helt skräckslagen efteråt och kunde knappt stå på benen. Klara ej av att kicka igång den heller. Kommer aldrig glömma den resan:)
 
jevvlar vad den går:näsblod. Puttrar till lite o sen är den borta ur bilden :yoparty.

Här har du en odödlig hoj som aldrig kommer bli gammal och tappa i värde. Cool!
 
Kul att ni gillar den.

Borde jag göra en egen tråd?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top