Två -takts noja på SH

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Undra om det inte är en längtan att få köra, riktiga sporthojar som börjar komma fram:D

Brukar inte vara lätt att erkänna sådant, lika svårt som att gilla rosa
Det har väl visat sej på sistone att 2T nästan kan liknas vid en kult eller "religion".
-"Du ska inga andra takter hava jämte mig" :Bugar:D

Edit: Var just till verkstan och startade upp alla "älsklingarna" så nu luktar man riktigt "gott" :)
Fan, kan inte "Lappmöglet" försvinna snart så man kan köra på riktigt? :banana

Last edited:
2-T Cross är jag lite sugen på att köra faktiskt... Va allt för länge sen man låg på varvstoppet och ylade runt på en sån.
Det låter så jävla fint så det är nästan så att det går för mig när jag tänker på det..! :tummenupp

Men nån 2-T sporthoj är jag väl kankse mindre sugen på att köra... :gnissla

skulle hellre ta en wankel-hoj dock ;) wankel>2-takt>4-takt rankar jag motorkonstruktioner för mindre lek-fordon (mc, quad, gokart etc)

Last edited:
Ja, roligt nog så verkar ha uppstått lite tvåtaktsfeber i vinter. :tummenupp
Själv är jag inte längre så road av att köra tvåtakt och det beror väl till stor del på att det inte längre finns några moderna maskiner. Förutom crosshojar då och där har jag också klivit över till 4t pga reglementet, bättre körbarhet och billigare timmar. Fast nästa cross kanske blir 2t igen som omväxling.

Sedan tycker jag 2t är roligast rent tekniskt att pillra med pga konstruktionen med avstämningar och att insugsportar och avgasportar är öppna samtidigt vilket ställer högre krav på att man håller tungan i rätt mun.

*BigRed*
Det här inlägget har tagits bort av *BigRed*. Anledning: OoPs läste fel, Två-takts olja på Second Hand...sorry jag lite nojjig idag

Hahaha, underbar felläsning/tolkning, är huvet fortfarande i en bit så här dagen efter kvällen före? :dricka :rofl

På tal om tvåtakt, nåt i den här cafestilen ska jag bygga till nästa vinter. Skall ha tre till tre, i stället för tre till ett. Färgsättningen blir troligen lite annorlunda, men själva stuket är oslagbart. Har hojen skall bara samla grejor.

Bifogat

• suzuki-gt550-caf-rac-1_1280x0w.jpg
    suzuki-gt550-caf-rac-1_1280x0w.jpg
    229.4 KB · Visningar: 49
  • suzuki-gt550-caf-rac-2_1600x0w.jpg
    suzuki-gt550-caf-rac-2_1600x0w.jpg
    253.1 KB · Visningar: 60
  • suzuki-gt550-caf-rac_1024x0w.jpg
    suzuki-gt550-caf-rac_1024x0w.jpg
    235.1 KB · Visningar: 48
Edit: Hoppla läste nog lite galet...IGEN!! Två -takts noja på SH...ser nu att mitt huve' ligger i bubbelpoolen...sorry two-stroke-guys :rolleyes:

Noja is a municipality located in the autonomous community of Sangria Hellvetia, Spain also known as SH. It has a beach and they don't like twostroke engines there either :D

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...