Mats757 skrev:
Leta på en sving som passar i ramen och montera på fästen för dubbla dämpare på svingen. Att montera singeldämpare på en sådan vette tusan om det är vettigt att göra. Dom håller knappt ihop där ändå. Väldigt veka bakre motorfästen.
Vet inte om jag håller med...
Har gjort det på min Z1000J -82 och det funkar fint, att motorfästena är
veka kan jag hålla med om men det påverkar väl knappast en infästning av
monodämpare!? Möjligen kan orginal

svingen minska påfrestningar
i ramen/svinginfästningen men...
Jag har en ZXR750 -89/90 gaffel och sving på min..
Svingen fick jag smalna av lite så den passade in i ramen, göra nya genomföringar
i ramen för svingaxeln och lite grejs för dämparinfästningen.
Den vitala svetsningen bör vara gjord av fackman, och gärna någon som vet vad han
eller hon gör! Finns många svetsare, men en allt för stor del av dom duger knappt till annat
än skarva hängrännor! Jag lämnade bort min "vitala" svetsning efter jag hade punktat dit
som det skulle vara, resten gjorde jag själv trots att jag inte kan svetsa...
Jag fick göra en reg.besiktning på min så du kan vara tvungen att blanda in
SFRO för att få den godkänd av bilprovningen. Hör efter med bilprovningen,
och få deras svar skriftligt! Det samt bevis på när jag börjat bygget räddade
mig undan SFRO. Röntgen eller så behövde jag inte visa upp något på, men
jag kollade dom ändå. Kollade en gång till efter några hundra mil..
Kan fixa lite fler bilder på min om du vill, sen om det är rätt eller fel vet f
men det funkar för mig... Skicka ett mail i såfall.
Lycka till!
/Danne