två skärmar, systemkrav?

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Måste jag ha WinXP Professional (har bara Home edition nu) för att kunna koppla både dataskärmen och TV´n till datorn?
Det finns både VGA & DVI-utgång på både skärm (Philips), dator (HP) och TV (LG).

Nej. Så länge ditt grafikkort stödjer det och drivrutinerna är de rätta funkar det.

hmmm.. OK, dumskallefråga 1 då: Hur tar jag reda på vad jag har för grafikkort?:va

kolla under bildskärmsegenskaper där ska finnas avancerade alternativ där allt du vill veta och oändligt mycket mer står (kontrollpanelen>bildskärm>inställningar) eller bara högerklicka på skrivbordet och ta egenskaper>inställningar

Oki, GeForce6800, är det bra?

Oki, GeForce6800, är det bra?

Runkkort! skillnaden mellan home och prof är att finns ett par tilläggstjänster i Professional. IIS, stöd för multipla processorer och lite annat. Trams med andra ord.

Tuta och kör, kan vara lite segt om du har långsam dator att ställa in egenskaperna för skärmarna.

Runkkort?

Har ett 6800 ultra själv och det tuffar på bra.

2872165 Tuffar på bra om du ska spela Larry1 :lol

nåja, koppla tv och skärm funkar fint. Hoppas du har DVI till tvn (lcd-plasma) ?
Eheheh ^^

jag kör vga till 15 tummarn där jag spelar nfs 1. Tyvärr får jag det inte att flyta ordentligt..

Tuffar på bra om du ska spela Larry1 :lol

nåja, koppla tv och skärm funkar fint. Hoppas du har DVI till tvn (lcd-plasma) ?

Jag vet inte vem Larry är, men betyder det att jag måste ha DVI-kabeln till TV´n och VGA´n till datorn? Provade tvärtom eftersom jag hade 10m VGA, men det gick åt h**ete, det enda som hände när jag startade datorn är att fläkten går i 180, nada mas :huvet

Jag vet inte vem Larry är, men betyder det att jag måste ha DVI-kabeln till TV´n och VGA´n till datorn? Provade tvärtom eftersom jag hade 10m VGA, men det gick åt h**ete, det enda som hände när jag startade datorn är att fläkten går i 180, nada mas :huvet

Larry är PCns svar på Peter North.

Har du HDMI på tvn eller är det en skogstv? DÅ kan du nämligen dra en HDMI-kabel från din DVI-kontakt på datorn och vips så har du digital överföring :tummenupp

Måste ha en konverter på ena sida av kabeln HDMI->DVI. Krångligt men det absolut bästa sättet om du ska koppla. Datorn känner av när du kopplat in så du behöver inte hålla på så mycket själv.

Skogstv? Har inte sett nån mossa på den än... det är en månadsgammal LCD 37" LG, känns hyfsat modern ;) Konverter sa du? Jag får väl shoppa lite mer kabel då.:gnissla

2872351 Skogstv? Har inte sett nån mossa på den än... det är en månadsgammal LCD 37" LG, känns hyfsat modern ;) Konverter sa du? Jag får väl shoppa lite mer kabel då.:gnissla
Men då lär den ha HDMI och/eller dvi. Bara att leta upp en kontakt som passar :tummenupp

Skogstv? Har inte sett nån mossa på den än... det är en månadsgammal LCD 37" LG, känns hyfsat modern ;) Konverter sa du? Jag får väl shoppa lite mer kabel då.:gnissla

HDMI-kabel är rätt dyrt = 100kr/m. Kolla så du har alla uttagen sen är det bara att anteckna på block och in på närmaste elgiganten/onoff/siba osv.

2872371 HDMI-kabel är rätt dyrt = 100kr/m. Kolla så du har alla uttagen sen är det bara att anteckna på block och in på närmaste elgiganten/onoff/siba osv.
Jag kör dvi -> vga tror jag och bilden blir fiiin :)

Sen kan man ju dra ljudet för sig.

2872398 Blir bättre om du ex kollar DVD-R från datorn till tvn med DVI-HDMI-kabel. Har du pengar liggandes så :tummenupp
Kan det bli bättre :O

Trodde inte det kunde bli bättre efter att ha kollat lite högupplöst, men där ser man. Får åka å handla en såfan då :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman