Två saker det finns för lite av i GBG är cafe racers och tjejer som kör hoj!

Cafe Andy

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2012
Hoj
2009 Harley 1200 Cafe Racer 1997 Yamaha yzf1000r Thunderace
Har kört hoj i nästan 7 år och konstaterat mkt under dessa år. Sånt som att folk kan banne mig inte köra bil och det verkar som folk i den här stan kör bara tre sorters hojar-chopper,motard eller skrevraket vilket det inte är något fel med men rätt trist när man tittar på andra orter runt om i europa som har lite mer hoj kultur. Finns så oändligt mkt mer variation på hojar som är sjukt kul att köra och att titta på. Brukar också vara korvfest på vägarna. Fler tjejer borde upptäcka att det är roligare att köra än att åka med!

beror kanske på att motard är enda hojtypen som faktiskt är rolig i stadstrafik, sen har du helg-biker'erna som vill glida i stan och visa upp sig på sin coola HD, så alla kan se hur tuffa de är innan de ska åka hem och diska och klippa gräset (annars får de pisk av hustrun). Sen har du korvmojs-sporthojarna.

Övriga hojåkare/hojtyper undviker innerstan som pesten, sett mycket blandade hojar på småvägarna utanför stan

Håller med om att motard är jävligt kul. Dock endast för att köra på bakhjulet,för övrig körning är nog alla andra typer av hoj roligare.Och helg bikers kör sällan H-D utan mestadels japs custom;) Ser sällan några roliga hojar på små vägarna heller. Däremot om man åker utanför Västra Götaland hittar man jäkligt roliga hojar både i städer och ute på vägarna. Typ som britt bob,bobber,cafe racer,tracker,bratstyle byggen m.m! Roliga,annorlunda,häftiga och snygga. Tror nog mest att det beror på att folk inte vågar sticka ut ur mängden eller inte vågar skruva lite på sina bågar. Orginal är för gammla gubbar och fantasi lösa!!!!!!!!!!:rock

Last edited:
Vet inte om det finns någon naturlig samlingsplats för hojåkare i Gbg?
Skit samma vilket märke som står på tanken, om man helst kör bakhjul, glider i 80 eller blåser i 180, desto viktigare vad som finns under hjälmen :)
Hade det funnits ett naturligt vattenhål där hojåkare möts så kanske fler kommer ut i trafiken?
Och det kanske finns, bara att jag inte vet om det :)

Själv håller jag på att bygga en caferacer, dock har bilproblem, mc-stöld (lagning/renovering) gjort att det stått still i drygt en månad nu, så tveksamt om den kommer ut på vägen i år.

Jo då det finns flera ställen att träffa hoj kompisar, förutom ryggmärkes klubbarna finns det ett antal garage klubbar med stor inriktning på fika och umgänge och hojsvängar, fast då är det förstås oftast v tvinnar av amerikanskt ursprung det handlar om även om andra märken finns där också ;)

Jo då det finns flera ställen att träffa hoj kompisar, förutom ryggmärkes klubbarna finns det ett antal garage klubbar med stor inriktning på fika och umgänge och hojsvängar, fast då är det förstås oftast v tvinnar av amerikanskt ursprung det handlar om även om andra märken finns där också ;)

Se där .. ja jag har ju både och nu :)
Dök på en Vtwin häromdagen, dock inte Amerikansk... skulle gärna köra en V-rod, men minplånbok tycker annorlunda!

Ta en sväng förbi Östra Sänkverksgatan 2 efter 17:00 idag ( Onsdagar) då, ligger mitt i mot stena terminalen så bjuds det på fika och allmänt goa gubbars historier :D
ner i källaren och fråga efter Lasse bara, ta med dig någon polare om det känns tryggare :tummenupp

Visst finns det caféracers i och kring Göteborg: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185151

Men vi hänger kanske inte så mycket på caféerna, utan sliter däcken på krokiga 70-vägar istället... ;) En tur Bohuslän/Dalsland i maj, Hallandstur i juni (igår) och i juli blir det Vättern runt på våra trajjor.

Tjejer saknas dock, det håller jag med om!

Last edited:
Apropå detta, finns det intresse av att starta någon slag klubb? Vintage Racers GBG? Skaffa gemensamt garage?
Själv bor jag i Majorna och det är minst sagt svårt med garage och plats att stå och meka. I backen upp vid Triumf glass finns en lokal där man tidigare byggde teaterscener om jag inte minns fel, hade vart kanon om man blev en 10-15 pers.

Ne nu får det va slut på allt jävfla jämställdighetstjafts! Polisyrket är förstört, brandkåren likaså... låt nu hojvärlden få bestå av män!

Det va bättre förr :arsele

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back