Två polisbilar utanför grannen - Nyfiken som fan...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
I natt bråkade granarna halva natten som de gör så gott som varje fre/lör-natt... Vaknade vid 2-3 av deras gräl.. Vid 4 blev det öronproppar och banka i väggen vilket fick dem att dämpa sig en aning... Somnade kanske vid 4.30 efter ytterligare nån omgång med väggbank... (för kallt för att orka klä på sig och knalla dit)..

Men nu på eftermiddagen står två polisbilar där utanför.. Fi faen vad nyfiken man blir... Jag har alltid avskytt såna fönstersmygisar som ska skvallra om alla grannar men nu står jag å spejar själv...

Undrar vad polisen gör där.. De har varit där i snart en timme:
1. Äter munkar för att de känner mina galna grannar
2. Säkrar spår eftersom den ena galna grannen haft ihjäl den andra.
3. Talar dem till rätta efter nattens oväsen(om nästa granne ringt polisen vill säga)

......Nu min egentliga undran:
- Eftersom det är radhus finns ingen störningsjour... Kan man ringa polisen bara för att grannarna väsnas på nätterna eller måste man lixom misstänka att de takit fraMm KniFen? Saken är att de bråkar(läs skriker åt varandra) var och varannan helg. För två helger sedan ringde jag på när de spelade musik vid 4.30 vilket fick dem att sänka ljudet. Vad krävs för att polisen ska bemöda sig åka dit? Är det värt att sabba grannsämjan genom att ringa snuten på två, i vanliga fall heltrevliga grannar som bara verkar ha lite problem när de krökar ihop... Problemet är just att de ryker ihop minst en gång varannan helg vilket gör att man då bara får en hel natts sömn den helgen...

korvgubbe skrev:
......Nu min egentliga undran:
- Eftersom det är radhus finns ingen störningsjour... Kan man ringa polisen bara för att grannarna väsnas på nätterna eller måste man lixom misstänka att de takit fraMm KniFen? Saken är att de bråkar(läs skriker åt varandra) var och varannan helg. För två helger sedan ringde jag på när de spelade musik vid 4.30 vilket fick dem att sänka ljudet. Vad krävs för att polisen ska bemöda sig åka dit? Är det värt att sabba grannsämjan genom att ringa snuten på två, i vanliga fall heltrevliga grannar som bara verkar ha lite problem när de krökar ihop... Problemet är just att de ryker ihop minst en gång varannan helg vilket gör att man då bara får en hel natts sömn den helgen...

Ja du kan ringa polisen, men det enda dom kommer att göra är att ringa upp dina grannar och säga åt dom att dämpa sig. Skulle inte det hjälpa så rycker dom antagligen ut. Ja det är det värt, eller vill du kasta pengarna i sjön på radhuset?

På det andra som jag inte quotade, ring på och fråga om dom vill köpa julkallendern medans polien är där :hihi. Fast jag är inte helt säker på att dom inte tar med dig till stationen istället för grannen då :gnissla. Men knacka på och fråga, du måste ju visa din medborgliga plikt som vittne om nu någon dött ;)

korvgubbe skrev:
Är det värt att sabba grannsämjan genom att ringa snuten på två, i vanliga fall heltrevliga grannar som bara verkar ha lite problem när de krökar ihop... ...

Vilken grannsämjan??? :rolleyes:

vilken grannsämja, du har 2 idioter till grannar (antagligen alkisar också) har du tur blir du av med fanskapen en gång för alla (om du har riktigt mycket tur så har dom haft ihjäl varandra) :tummenupp

hade ett par liknade grannar för nåt år sen, dom slog sönder hela jävla lägenheten o hade sej, fyfan. jag brukade vakna mitt i natten av att nån jävel skrek: DÖDA MEJ, DÖDA MEJ DÅ!! jag satte upp lappar i trappen o informerade om att det inte va nåt jävla behandlingshem, dom fatta efter ett tag.

Troligen har grannens ungar cycklat utan lyse,
Det är ju den typen av brott polisen har tid att åka på.

Har du inte Securitas eller Falk i området...de kan du ringa dygnet runt för att styra upp sådana situationer! Iaf om de har en bil som patrullerar erat område

tycon1 skrev:
Har du inte Securitas eller Falk i området...de kan du ringa dygnet runt för att styra upp sådana situationer! Iaf om de har en bil som patrullerar erat område

Jag tror tyvär inte samfälligheten har avtal med något väktarbolag. Det hade varit perfekt annars... Egentligen handlar det ju bara om att skicka någon stor å stark med batong till grannen för att be dem gå å lägga sig å gräla dagen efter när de nyktrat till och vi övriga fått sova.....

Kanske dags att flytta från slummen?
Polisbilar hos grannen brukar sällan höja värdet på fastigheterna...
(lite ironi lite allvar)

Det spelar ingen roll hur du gör, dom kommer alltid att bråka och skrika. Det är så med alkoliserade/störda/pundare, vilket som nu passar in. Däremot bör du hoppas att dom har ihäl varandra, det kommer iof attt sänka värdet på ditt område.

Skicka blommor till kärringen med ett mans-namn, ta fram videokameran och vänta på reaktionen från mannen. Spela in vad som händer och länka sedan till videon så alla här på SH får nåt nytt att titta på. :tummenupp Kan bli bra bevismaterial oxå, och du blir åklagerns stjärnvittne, får lite sköna pengar för att släppa videon till pressen, då får du råd att flytta. Perfa! Case closed :yoparty

Bandido skrev:
Det spelar ingen roll hur du gör, dom kommer alltid att bråka och skrika. Det är så med alkoliserade/störda/pundare, vilket som nu passar in. Däremot bör du hoppas att dom har ihäl varandra, det kommer iof attt sänka värdet på ditt område.

Skicka blommor till kärringen med ett mans-namn, ta fram videokameran och vänta på reaktionen från mannen. Spela in vad som händer och länka sedan till videon så alla här på SH får nåt nytt att titta på. :tummenupp Kan bli bra bevismaterial oxå, och du blir åklagerns stjärnvittne, får lite sköna pengar för att släppa videon till pressen, då får du råd att flytta. Perfa! Case closed :yoparty

Du verkar vara en riktigt mysig person med sunda värderingar...jösses...

kanske inte alltid så kul.
här hemma så kom jag hem från jobbet en dag o de stog 2 haffabilar utanför.
slutnota.
grannen knivskuren i ett lägenhetsbråk :(

Hur gick det nu då, korvgubben?
Har du fått reda på vad det var frågan om än?

/fiknyken

Ukiwaza skrev:
Han har flyttat in hos grannen. :D

Ja, han gillar ju folk som flyttar hit och dit.
Men det är oroande att han är så intolerant att han bankar i väggen när hans grannar praktiserar en annan kultur än den som korvgubbe är van vid. Mycket oroande.

Och intolerant.

Jag tycker att korvgubbe och Markus är lika varandra på nåt sätt, även fast de ständigt argumenterar mot varandra. Ungefär som att de vore syskon.

en gång fönsterspejade jag som satan, två! TVÅ polisbilar i älvsbyn på samma plats och de hade såna här häftiga plastsköldar och så gick de in i trappupgången bredvid mig. Jag skulle springa till köket för att se om jag såg bättre där men då sparkade jag sönder ett glas stortån for åt helvete, sprutade blod överallt så jag var tvungen fixa det och när det var klart och jag tagit mig till köket så såg jag bara polisbilarna åka iväg och en ambulans som åkte iväg.

Jag undrar fortfarande vad det handlade om.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul