Två mito frågor

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
1. Ni som kör ostrypt, vilken drevning har ni?

2. Tror att min får för mycket bensin... Dör era mitosar också om ni inte varvar upp den och slirar lite på kopplingen vid start från stillastående?
 
1. ja kör med origilal drevning tror jag, vet inte va det är för kuggar d har ja inte kollat

2. Menar du att den dör på tomgång lr att den dör när du släpper ut kopplingen utan att gasa :crash för det är klart man måste slira på kopplingen o gasa när man ska åka iväg!
 
hmm... min e strypt men gör ca 150 och då varvar den typ 12500... och en ostrypt gör ju betydligt mer så då borde den varva som en flygande korv ju...

Den dör om jag inte varvar upp den ganska mycket och slirar mycket på kopplingen, så det går inte å köra med något annat än åtminstone typ 75% gas när man startar för då blir det:

blööööööööööööööö...nnnnnnnnnn....aaaaaaaaa....iiiiiiiiiiiii... :tummenupp
 
det låter som samma skit som jag har.
Är den svår att starta också?
/Ludde
 
kaZmur skrev:
hmm... min e strypt men gör ca 150 och då varvar den typ 12500... och en ostrypt gör ju betydligt mer så då borde den varva som en flygande korv ju...

Den dör om jag inte varvar upp den ganska mycket och slirar mycket på kopplingen, så det går inte å köra med något annat än åtminstone typ 75% gas när man startar för då blir det:

blööööööööööööööö...nnnnnnnnnn....aaaaaaaaa....iiiiiiiiiiiii... :tummenupp

Tycker att det låter väldigt konstigt att din skulle göra 150 när den är strypt. Strypt ska den gå i 120-130 max. Skulle tro att din är ostrypt men felbestyckad.
 
jacob skrev:
Tycker att det låter väldigt konstigt att din skulle göra 150 när den är strypt. Strypt ska den gå i 120-130 max. Skulle tro att din är ostrypt men felbestyckad.

Håller med. Testa luftskruven först, annars gå ner i huvudmunstycke.
 
Om den gör 150 på högstaväxeln och varvar 12500 så lär den inte gå fortare än kanske 5km när den är ostrypt.. Kolla vad du har för drevning.. jag har 14/43 och min går ca 160vid 11000rpm
 
Enligt förra ägaren så e den strypt, men en till 11kw utan en bit över...

P.S... Den e inte svårstartad alls..
 
Jag tror han sa att den var strypt men den inte är det. Finns många anledningar till det. Är det inte elektrisk strypning på miton? Min kompis har en cagiva (ej mito) 90 och han stryper genom att sätta ihop två kablar.
 
Precis... en kille jag snackade med som haft en mito innan sa att den elektroniska strypningen av avgasporten togs bort genom att rycka två kablar...
 
Och nu till en ny fråga... jag har ingen tomgång... vad göra? Har skruvat och skruvat på tomgångsskruven men det hjälper inte..
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top