Två hjul = halv hjärna Fyra hjul = hel hjärna

JA herregud vilka miffo'n det finns.
Jag gillar de som skriker att man ska införa begränsningar på maxeffekten på mc, för då kommer allt bli bra.
I nästa mening förfasar de sig över all idiotkörning och alla dödsolyckor på EU-moppar. :rolleyes:

Klarar man inte av att förstå att det m.a.o inte är motorstyrkan som avgör så är man nog inte smart nog attt förstå något annat heller... :kocko

Jag säger bara en sak.

VästerbottenKuriren... Vad förväntar ni er??

De höll ju igång ett forum för ett antal år sedan, men fick stänga det efter att militanta veganer och militanta köttätare börjat skriva in dödshot till varandra..

Miffon finns överallt.

Jag lider med Ume borna över att de tvingas stå ut med liknande länsmän.

Jag läste någonstans att 60 % av alla årets dödsolyckor är förare över 45... alltså de som fick MC kortet på "köpet" när de tog bil kortet.

Känner att jag blir förbannad ner jag ser den där "undersökningen" igen!

Denna undersökning la dom ut dagen efter att en 24 årig kille (förövrigt en bekant till mig) kört ihjäl sig då han frontade en vänstersvängande bil! Helt klart är olyckan bilistens fel. Men då "nån" sett att mc:n innan olyckan kört på bakhjulet lyckas VK få det till att det är hans fel, ivrigt påhejade av trafikpolisen i Umeå (som man också kan säga ett och annat om...) Och eftersom de flesta icket kritiskt granskande människor tror på det som står i tidningen är det ju i de flestas ögon motorcyklistens fel! I sammanhanget bör också nämnas att killen haft A kortet en vecka och enligt dom som kört med honom överhuvudtaget inte kunde köra på bakhjulet!

Tycker att det är så fruktansvärt oproffesionellt och smaklöst av en etablerad tidning som VK att bete sig på detta sättet! Kommer aldrig nånsin att köpa/prenumerera på denna skitblaska nå mer!

Ja... än är inte den sista idioten född tyvärr!! Vilka sjukt dåliga argument vissa människor har... antagligen är det väl sura gubbar i 60 årsåldern som skrivit det mesta utav det där med tanke på hur bittert allt verkar... :kocko

Ett citat: Den enda lösningen är att höja intelligenskvoten på mcförarna, men det det är ju en omöjlighet.

Så förbannat irriterande men samtidigt skrattretande hur tragiska somliga är.... :mad:

Faktiskt svårt att förstå hur en "vettig" tidning skulle kunna skriva sånt skit.
Men nåja, den bevisar iaf. att det finns dummare människor än oss mcförare.

Ska man förbjuda alla fritidsintressen där man kan eller såka skada någon annan? Det funkar ju inte.

Last edited:
Så där brukar inte en artikel se ut. ÄR det verkligen en journalist som skrivit den? Det ser mer ut som en insändare tycker jag och då kan man ju inte säga att det är tidningen det är fel på. På insändarsidorna brukar ordet vara fritt och man kan bemöta det som skrivits om man känner för det. Tror inte någon bryr sig om de argumenten som framförs i artikeln. De är inte speciellt genomtänkta eller sakliga för den delen. Det finns bittra människor överallt i samhället som fokuserar sin energi på fel saker inte nödvändigtvis bara motorcyklar.

(läste inte hela artikeln p.g.a. tidsbrist)
Var det inte chefen för trafikpolisen i Västerbotten som nyligen ansåg att man skulle göra det förbjudet för ungdomar att köra bil på natten? :va

Edit: Har även för mig att man i en krönika i VK kunde läsa hur skribenten förfasade sig över komersialiseringen av Sagan om Ringen filmerna. Hon hade minsan sett en bokversion av senaste filmen. Trots att den just kommit. Det tyckte hon verkligen var att mjölka konceptet på allt som gick :tungan

Last edited:
Esquire skrev:
(läste inte hela artikeln p.g.a. tidsbrist)
Var det inte chefen för trafikpolisen i Västerbotten som nyligen ansåg att man skulle göra det förbjudet för ungdomar att köra bil på natten? :va

Japp det var det självaste högsta hönset på trafikpolisen i Umeå som själv inte är guds bästa barn i trafiken iaf inte i tjänsten..... :kocko

Esquire skrev:
Edit: Har även för mig att man i en krönika i VK kunde läsa hur skribenten förfasade sig över komersialiseringen av Sagan om Ringen filmerna. Hon hade minsan sett en bokversion av senaste filmen. Trots att den just kommit. Det tyckte hon verkligen var att mjölka konceptet på allt som gick :tungan

Japp det var det men det fanns en hel del av den här så väl kända ironin i det! Dock förstod inte alla det!

Harmon Rabb skrev:
Så där brukar inte en artikel se ut. ÄR det verkligen en journalist som skrivit den? Det ser mer ut som en insändare tycker jag och då kan man ju inte säga
att det är tidningen det är fel på.

Nej det det är förstås ingen artikel det länkas till. Men artikeln som iaf jag pratade om startade denna diskussion, dvs det fanns en länk under den artikeln till ovan länkade tråd i Vk:s diskussionsforum

Nyheter
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard