Två gripna efter motorcykelstöld

Inte såvida inte någon civilperson inflikar något hårt på dem. :gnissla

Tittar man på det Svenska rättsväsendets historia av domar i liknande fall så skulle man ju kunna tro att det genererar i "ungdomsvård" eller liknande. Kanske på sin höjd får dom två små vilseledda själarna en smäll på fingrarna och ett starkt "FY" med sig i bagaget på sin fortsatta resa inom kriminaliteten.
Med tanke på deras ringa ålder kanske dom på sin höjd får dagsböter på
200 x 0 kronor (man får ju anta att dom inte har någon inkomst) samt åläggs att betala skadorna dom orsakat på fordonet. (vilket deras förtvivlade jagbryrmigintomvadminabarngör föräldrar får betala).
....nästa vecka kommer det försvinna ytterligare mopeder, motorcyklar och det kommer att snattas i affären som aldrig förr.........undrar av vilka?

EDIT: Man blir förbannad :mad: :mad:

App app

De är från Landskrona. :nicka

Jag röstar för att vi bygger en "berlinmur" runt Landskrona med taggtråd och ksp-nästen och allt. :hihi

Så är 4/5 av alla MC stölder i Hbg området lösta...
:mad:

två 16åringar som försökte sno min bil (tagna på bar gärning) åkte på böter och skadestånd för skador på fordonet. Så det är väl där någonstans det hamnar.

Ja, sen fick de prata med socialtjänsten vad det nu hjälper för någon som redan är kriminellt belastad...

Tyvärr är första slaget mot hojsnoarslöddret förlorat. De får nästan hålla på som de vill vilket inte kommer leda till färre stölder.
Det det kommer leda till är att vi som har motorcyklar och vill behålla dem får göra vad som står i vår makt för att just göra det. Det kommer innebära fler lås, larm, tjockare garageportar och ökad egen övervakning.

Tyvärr kommer det att leda till mer raffinerade metoder och fräckare tjuvar.

Frågan är, hur många skulle reagera om en skåpbil med två overallklädda personer i, helt öppet lastade in en motorcykel från en parkering? jag skulle nog reagera men skulle "vanligt" folk göra det?

Om jag inte missminner mig så stog det något om en sådan stöld i Sydsvenskan för några veckor sedan...

Tjuven hade gått fram till hojen i skinställ, fipplat med nycklar i låser, försökt starta. när sedan det inte funkade (naturligtvis..) ringde han polarna/medbrottslingarna (som troligen stog runt hörnet) och så lastade de in hojen i en skåpbil...

:mad:

Skottpengar skulle det var på dem. :fakta

Vi får väl göra som väst-folket. Sätta en skylt på hojen.
"Denna mc skyddas av Smith & Wesson". :D

..och en snusdosa m C4 under sadeln med fördröjd detonation om S&W inte råkar vara på plats...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026