Två frågor!

• Thread starter Thread starter hordac
  • Start date Start date

hordac

Guest
Tjaba, har två frågor!

Skulle vilja ha tips på grusgropar norr om Stockholm (så nära Åkersberga som möjlig). Har hört att det finns en i Upplandsväsby, stämmer det?

Sen hade jag tänkt att skaffa en nytt ryggskydd. Det ska funka för både crosskörning samt för landsvägskörning, kanske skiljer nått mellan landsväg samt offrad-skydd?
Så tips på skydd för runt 1000 kronor, kan lägga mer om det visar sig att det behövs mer pengar för att få ett redigt.
Är 181 cm - knappt 70 kg.

Tacksam för svar! :)

hordac skrev:
Skulle vilja ha tips på grusgropar norr om Stockholm (så nära Åkersberga som möjlig). Har hört att det finns en i Upplandsväsby, stämmer det?
Polarna brukar vara i Bålsta, de har en gigantisk grusgrop där.

Rasorblade skrev:
Tycker att Dainese Wave helt klart gör sitt jobb!!! :tummenupp
(har varit i backen en gång med det!!)

Funkar perfekt för mig, bekvämt som tusan och känns stabilt. En jobbarkompis har ett sånt när han kör cross och han har vart i backen mer än en gång och klagar inte... Man får fina märken på *valfritt ytterplagg* när man går i dammet med det, det ser ut som om man har blivit överkörd rakt över ryggen... :D

Tycker de flesta ryggskydd suger eftersom kardborren slutar funka bra efter ett tag (1 säsong för mig). Inget problem när man kör med skinnställ dock.

I övrigt kör jag med A-stars ryggskydd. Täcker väldigt bra även över skuldrorna eftersom den blir bredare längre upp.

Ska det inte finnas nån slags "borste" som fixar till hullingarna igen, har för mig jag hört det nånstans.

Tror att det går att köpa sådana borstar i djuraffärer...
Själv använder jag en stålborste, gäller bara att vara försiktig.
//Peter

Basse skrev:
Tycker de flesta ryggskydd suger eftersom kardborren slutar funka bra efter ett tag (1 säsong för mig). Inget problem när man kör med skinnställ dock.

Ska det inte finnas nån slags "borste" som fixar till hullingarna igen, har för mig jag hört det nånstans.
Jag gick bara till 'skräddaren-på-hörnet'. Han tog en 100-ing för att sy dit rejält med ny/riktig kardborre till skillnad från det skräp som sitter på från fabrik. Nu får man faktiskt ta i en aning för att få isär det :tummenupp

.

sandstream skrev:
Polarna brukar vara i Bålsta, de har en gigantisk grusgrop där.

Lite långt när man måste tigga skjuss av andra, har inte b-kort föränn om 1-2 månader.
Har däremot varit och tittat i Upplands-Väsby. Var helt okej, rätt stor, tyvärr lite dåligt med hopp.

Dianese Wave verkar populärt får ta en titt på den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman