Två döda BSB Oulton Park 2025

Ser av våra olika inlägg här i tråden hur olika vi faktiskt är som människor, och således reagerar vi även olika kring bestämda händelser.

Jag är inte känslokall, jag tar bara saker i en annan ordning. Som att räkna ut faktorer som påverkat / resulterat i tragedier som t ex här, innan jag låter mina känslor ta över. Det är så jag brukar 'fixa mina problem'.

Kollar vi på händelsen här, ser vi att en av deltagarna kommit ur kurvan lite sent, faller, och fäller sedan flera efterkommande.

Last edited:
Ser av våra olika inlägg här i tråden hur olika vi faktiskt är som människor, och således reagerar vi även olika kring bestämda händelser.

Jag är inte känslokall, jag tar bara saker i en annan ordning. Som att räkna ut faktorer som påverkat / resulterat i tragedier som t ex här, innan jag låter mina känslor ta över. Det är så jag brukar 'fixa mina problem'.

Kollar vi på händelsen här, ser vi att en av deltagarna kommit ur kurvan lite sent, faller, och fäller sedan flera efterkommande.

Du är inte känslokall men lägger ändå upp en film där du vet två människor dör? :va :zpy

Vad vill du med visa med det?

Att det hjälper dig att fixa dina problem?

Ska vi förbjuda de tävlande att komma sent ut ur kurvor, falla och fälla de bakom sig?

"But because it's a mass start, so everyone starts together, 30 or 32 riders on a grid, whatever the class numbers dictate.

"So as they come out of turn one, the rider who crashed was around about eighth or ninth place I think exiting turn one and unfortunately they've got 20 more riders behind and they're slightly blindsided by the rider in front.

"We've had it in MotoGP where it's been another rider hits a stricken rider on the ground.

"There's no way possible in our sport to mitigate for that circumstance. So unfortunately the two riders were prone in the track and got collected by the oncoming traffic."

Eftersom intresset för död och olyckor verkar vara större än att se tävlingar med motorcyklar som ser ut som SportHojar så får ni det viktiga resultatet från NW 200. :huvet

1746951830499.png

1746953333971.png

Bifogat

• 1746951913302.png
    1746951913302.png
    24 KB · Visningar: 9
  • 1746951926287.png
    1746951926287.png
    24 KB · Visningar: 9
  • 1746953259764.png
    1746953259764.png
    198 bytes · Visningar: 8
  • 1746953316802.png
    1746953316802.png
    29.4 KB · Visningar: 8
Last edited:
"There's no way possible in our sport to mitigate for that circumstance. So unfortunately the two riders were prone in the track and got collected by the oncoming traffic."
Bryr mig inte om olyckan överhuvudtaget. Folk dör världen över. Må de vila ifrid. Men håller inte alls med BBC analys. Klart det går att ta höjd för denna typ av olyckor. Bara sluta med masstart. Jag säger inte att man ska göra det men påstå att det inte går o göra nåt är den lata människans standard svar.

Du är inte känslokall men lägger ändå upp en film där du vet två människor dör?
Det var inte jag som startade tråden med filmen. Kolla från början 🙂

Nu, utan att lösa några problem, jag menade bara där i början att sporten drar publik för att den är just farlig. Och, jag konstaterade samtidigt att passion dödar om man inte har distans för vad man gör, ibland även så. Vet inte hur det kan ha spårat ut i alla möjliga varianter sen.

Bryr mig inte om olyckan överhuvudtaget. Folk dör världen över. Må de vila ifrid. Men håller inte alls med BBC analys. Klart det går att ta höjd för denna typ av olyckor. Bara sluta med masstart. Jag säger inte att man ska göra det men påstå att det inte går o göra nåt är den lata människans standard svar.
Du läste inte allt utan drog bara slutsatsen från det jag fetat? :va
De blev påkörda, det kunde hänt i helgens MotoGP. Det har tävlats många gånger på Oulton Park men nu gjorde olyckliga omständigheter att det inte bara blev några vurpor.

IoM har inte masstart, NW 200 delar startfältet men på kortare banor blir det svårt. MotoGP utan masstart, det kan faktiskt hända att man blir påkörd?

1747168520538.png

Det var inte jag som startade tråden med filmen. Kolla från början 🙂

Nu, utan att lösa några problem, jag menade bara där i början att sporten drar publik för att den är just farlig. Och, jag konstaterade samtidigt att passion dödar om man inte har distans för vad man gör, ibland även så. Vet inte hur det kan ha spårat ut i alla möjliga varianter sen.

Jag är inte motorcykelintresserad för att det är farligt. :fakta
Jag tittar inte på motorcykeltävlingar och hoppas att någon dör. :fakta
Landsvägstävlingar är för mig inte mer intressant för att risken att dö är större. :fakta
Vi är alla olika.🛵:krama

Du läste inte allt utan drog bara slutsatsen från det jag fetat? :va
De blev påkörda, det kunde hänt i helgens MotoGP. Det har tävlats många gånger på Oulton Park men nu gjorde olyckliga omständigheter att det inte bara blev några vurpor.
Jag var otydlig. Jag sa inte meot dig o drog inte slutsatser från det du fetat bara. Min poäng är bara denna. Det går alltid att göra saker, men ibland är det inte värt det. Detta är min poäng. Vi kan sänka maxfarten till 20 km/timmen på loppen men ingen vill ha det. Jag bara menar att artikeln (som jag läste) refelxmässigt slog ut med armarna och sa vi kan inget göra. Men det går alltid göra saker, men det är inte alltid värt det. :)

Jag är inte motorcykelintresserad för att det är farligt. :fakta
Jag tittar inte på motorcykeltävlingar och hoppas att någon dör. :fakta
Landsvägstävlingar är för mig inte mer intressant för att risken att dö är större. :fakta
Vi är alla olika.
Hmm.. jag förstår, vi är verkligen olika. Jag är motorcykelintresserad för att jag känner potentialen av faran i varje kurva, och för att jag i hemlighet hoppas bli påkörd av en buss, eller helst en sopbil, helst från sidan så att jag blir jämnt mosad längs hela kroppen.

Jag tittar INTE på motorcykeltävlingar därför att jag tycker dom har alldeles för få dödsolyckor och inte tillräckligt skrämmande för att jag ska behöva blöja. Om det var åtminstonne minst 1 deltagare i nån slags dödlig incident varje tävling så hade jag kanske fattat intresse, men eftersom det nästan aldrig händer så skiter jag i det och lägger hellre tiden på att leta morbida trafikolyckor på internet.

Landsvägstävlingar.. , vad är det? Är det på allmänna vägar där man får chansen att se en snubbe vikas kring en lampstolpe i 190 kmh? Fasen, det har jag helt missat. Tack för tipset! Det måste jag kolla upp.

.. host host, var är mina halstabletter??

Jag var otydlig. Jag sa inte meot dig o drog inte slutsatser från det du fetat bara. Min poäng är bara denna. Det går alltid att göra saker, men ibland är det inte värt det. Detta är min poäng. Vi kan sänka maxfarten till 20 km/timmen på loppen men ingen vill ha det. Jag bara menar att artikeln (som jag läste) refelxmässigt slog ut med armarna och sa vi kan inget göra. Men det går alltid göra saker, men det är inte alltid värt det. :)
Då drog vi olika slutsatser. Jag tyckte det framgick att det gjorts mycket för säkerheten men att det som hände här, påkörning, är svår att undvika.
Det farliga är att bli påkörd eller träffas av hojen även vid låga hastigheter .:fakta
I den kurvan gick det i den dubbla säkra hastigheten för bilister i Noll Vision. :fakta

Dessa nedan är jobbiga att se i direktsändning men när jag vet att inga blev allvarligt skadade kan jag titta på dem.

1747214943587.png

1747214669841.png

För sisådär 30 år sen kunde man köpa filmer under titeln "and they walked away". De tyckte jag var fascinerande att se.

Hmm.. jag förstår, vi är verkligen olika.

Landsvägstävlingar.. , vad är det? Är det på allmänna vägar där man får chansen att se en snubbe vikas kring en lampstolpe i 190 kmh? Fasen, det har jag helt missat. Tack för tipset! Det måste jag kolla upp.

.. host host, var är mina halstabletter??

Upplysning om en landsvägstävling! Tyvärr är det ingen som dör...

För sisådär 30 år sen kunde man köpa filmer under titeln "and they walked away". De tyckte jag var fascinerande att se.

Andra tider, nu är det mer fascinerande att se skador och död...
Jag måste erkänna att jag för min del aldrig varit så intresserad av vurpor utan mer av bra tävling. Måste inte vara den snabbaste klassen.

Den här diskussionen blir inte lång på SportHoj, de välte ju inte ens...

Upplysning om en landsvägstävling! Tyvärr är det ingen som dör...

Andra tider, nu är det mer fascinerande att se skador och död...
Jag måste erkänna att jag för min del aldrig varit så intresserad av vurpor utan mer av bra tävling. Måste inte vara den snabbaste klassen.

Den här diskussionen blir inte lång på SportHoj, de välte ju inte ens...

Jag konstaterade - bara - att folk i allmänhet gärna ser på tävlingar som är lite farligare än knattefotboll av en anledning.

Det verkar som om alla tror att jag gillar ond bråd död helt plötsligt, och att jag kör hoj för att jag vill komma nära fara. Det är lätt att bli stämplad, men det kanske är mitt nya kall? Har jag blivit "The angel of death"?

Jag måste kolla mig i spegeln,.. Nej, det finns inga horn i min panna, ännu. Tänk om jag är en tamgris på väg att bli ett vildsvin? Nej, inga betar heller. Denna tråd har blivit min förbannelse. Jag är den svarta skuggan som vilar över södertörn, döden på vägarna som lurar bakom varje kurva. Kör inte slingerbulten efter skymningen för då är "farbror farlig" ute och fångar oskyldiga motorcyklister som kör .. för nära kanten.

Och så föddes "Farbror Farlig" - dödens ryttare #1.

Bilden också. Det här är jag, inget alls som min oskyldiga avatar, tyvärr för er jehovas vittnen som trodde jag var en av lammen på väg till paradiset. Nej, dessvärre är jag av den skrala minoriteten med horn och grava hudbesvär, en åkomma jag lärt mig nyttja till min fördel då ingen medicin fanns mot vårtorna i pannan som bara växte och växte.

Idag är jag en fullfjädrad demon, det bara blev så.

deathcyclist.jpg

Last edited:
Ett tips är att kanske inte lägga upp klipp där människor faktiskt dör. Det kan upplevas som otrevligt.:7peta

Men som dödsryttare ser jag fram emot att se dig! :tummenupp:krama

William Arnes motorcirkus startades 1934 av Arne Nilsson med artistnamnet William Arne. Före andra världskriget fanns det ett trettiotal motorcirkusar i Sverige, men ”dödsryttaren” William Arne (1913-2006) var under många år den främste företrädaren för denna speciella cirkuskonst. På en motorcykel eller i en liten bil körde han med centrifugalkraftens hjälp på innerväggen av en stor träcylinder.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!