Min inte allt för gamla, kombinerade torktummlartvättmaskin har gett upp.
Jag är 99% säker på att det är "trumlagret" som gått sönder. När jag tagit bort täckplåten bak ser jag hur lagret glappar och känner hur trumman går trögt/ojämt när man snurrar den med handen.
Tyvär har jag ingen aning om hur jag ska få loss lagret eftersom det dessutom ser ut som de knackat fast plåten runt lagret med något don. Det är alltså små hål/gropar i plåten runt lagret.
Någon här på SH som har ena ning om vad det kan kosta att byta lager och var man kan göra det till ett skäligt pris?! Det skulle vara surt att behöva byta maskin bara för att ett djävla kullager har pajjat.
Maskinen är en "Selectro" kombinerad tumlar/tvätt.
Jag är 99% säker på att det är "trumlagret" som gått sönder. När jag tagit bort täckplåten bak ser jag hur lagret glappar och känner hur trumman går trögt/ojämt när man snurrar den med handen. Tyvär har jag ingen aning om hur jag ska få loss lagret eftersom det dessutom ser ut som de knackat fast plåten runt lagret med något don. Det är alltså små hål/gropar i plåten runt lagret.
Någon här på SH som har ena ning om vad det kan kosta att byta lager och var man kan göra det till ett skäligt pris?! Det skulle vara surt att behöva byta maskin bara för att ett djävla kullager har pajjat.
Maskinen är en "Selectro" kombinerad tumlar/tvätt.