YEEEAAAHHH
Ny medlem
Tänkte tvätta en offroad ren från lera. Högtryck ska ju inte vara bra. de jag var runt och kollade verkade bara ha högtryck. Finns det nån billig tvätthall utan högtryck? Helst på norra sidan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ställ dig längre från hojen.
Här: http://maps.google.se/maps?q=59.450...,17.833192&spn=0.008191,0.012081&z=16&iwloc=A har de inte högtryck..
Finns en tvättomat vid Solvalla jag tvättat på, funkar bra. Ligger vid Jetmacken här: http://kartor.eniro.se/m/p6upi
Det är ju en sån där högtryck med inbyggd borste som man kan fälla bort och sprutan går att ställa in så det blir mjukt och skonsamt för lacken. Ta med avfettning och schamposvamp så blir hojen riktigt ren för 40 spänn.
Gör det själv hallen på OKQ8 i Haninge vid Coop har vanlig slang (vid utfarten på hallen så det är en fördel att ställa sig på platserna närmast den).
Bra att veta är att även här blir personalen griniga om du använder slangen och inte högtrycken som är på din "plats"...
har prövat flera gånger med samma resultat!
Högtryck på nära håll mot o-ringskedja pressar lätt in vatten förbi o-ringarna. Vatten som sen ej säkert går att blåsa ut. Har sett rost och skärningar mellan tex rör och nit samt ibland även mellan rör och rulle. Kan inte rekommendera trycktvätt på nära håll mot iaf oringskedja.Högtryckstvätt funkar alldeles ypperligt på din off-road och på alla andra hojar också för den delen.
Du behöver ju inte däremot skjuta 1 cm ifrån hjullager, svinglager, styrlager och kontaktstycken / el-boxar.
Dundra på ordentligt på kedjan kan du också göra oavsett vad folk säger... Viktigt ju dock att blåsa rent och smörja ordentligt efter!
Högtryck på nära håll mot o-ringskedja pressar lätt in vatten förbi o-ringarna. Vatten som sen ej säkert går att blåsa ut. Har sett rost och skärningar mellan tex rör och nit samt ibland även mellan rör och rulle. Kan inte rekommendera trycktvätt på nära håll mot iaf oringskedja.
Kan leda till olyckor/brott på snabbare landvägshojar, även om jag vet att TS avser skogshoj.
Hur funkar det med tryckluft då? Jag kör iofs med torrsmörj så jag får sällan problemet med smutsig kedja, frågan är av ren nyfikenhet.
Fråga On/Offroad, han har säkert nått tips
Har alltid vart ett tvättfreak och ofta kört med avfettning/högtryck utan problem, sedan torkat med tryckluft. Självklart smörjs kedjan efteråt och aldrig haft nått problem oavsett märke...
Fast klart som Jörgen säger, kan man/orkar man undvika det så är det väl bättre...
Högtryck på nära håll mot o-ringskedja pressar lätt in vatten förbi o-ringarna. Vatten som sen ej säkert går att blåsa ut. Har sett rost och skärningar mellan tex rör och nit samt ibland även mellan rör och rulle. Kan inte rekommendera trycktvätt på nära håll mot iaf oringskedja.
Kan leda till olyckor/brott på snabbare landvägshojar, även om jag vet att TS avser skogshoj.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |